To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2W]Brak mocy powyżej 3500obr.

q67 - 04-12-2008, 15:54
Temat postu: [EA2W]Brak mocy powyżej 3500obr.
Jak w temacie , powyżej 3500obr. brak mocy a nawet zauwazalne Jakby dławienie, poprostu niechce isc. Na trasie niemoglem rozpedzic wiecej jak 120km/h . Do 3500obr idzie w miare chociaz tez jest niezbyt dobrze . Wszystko zaczelo sie po zamontowaniu sekwencji lpg brc. Na benzynie i na gazie to samo . Macie jakies pomysly ?
Michal4133 - 04-12-2008, 17:54

swieczki? przewody ? wymieniane?
deejay - 04-12-2008, 17:58

Wiele przyczyn może byc : przepływomierz , pompa paliwa , złej jakości paliwo :wink: , zapchany filtr paliwa , sonda lambda może wariowac itp.
q67 - 04-12-2008, 19:22

Michal4133 napisał/a:
swieczki? przewody ? wymieniane?

gazownik uznal ze są jeszcze w dość dobrym stanie ... wiec nieruszalem .Paliwo złej jakosci raczej odpada , bo male prawdopodobienstwo zeby na kilku stacjach tak sie dzialo noi na raz lpg i benzyna . Pompa paliwa tez odpada bo na lpg ten sam objaw . myslalem o przeplywomierzu , jak go mozna sprawdzic ??? myslalem tez o filtrze powietrza .wymieniony jakis miesiac temu (na JC Premium) tylko jakos niufam tej firmie, moze ktos juz mial jakies przygody z filtrem JC ?? Jutro chyba spróbuje wybłyskac ewentualne błędy ...

Marti - 04-12-2008, 21:34

q67 napisał/a:
myslalem o przeplywomierzu , jak go mozna sprawdzic ???


Jak go odepniesz podczas pracy samochodu to piwienieś zauważyć pływanie obrotów, nierówną pracę na biegu jałowym aż do zgaśnięcia. Są 2 rodzaje uszkodzeń przepływomierzy tj: 1. uszkodzenie elektryczne - często świeci się w tedy "check engine" 2. mechaniczne - uszkodzony "plaster miodu" (objawy jak wyżej, często bez pomarańczowej kontrolki)

JaGrab3 - 04-12-2008, 22:23

ale przepływka nie wpływała by na gaz. Ja bym stawiał na rozpięcie jakiegoś podciśnienia przy montażu brc. Ew koleś się podpiął pod jakieś dziwne napięcie, np od czujnika, i tak sie dzieje. Jeżeli stało się tak od momentu montażu instalacji - jechać na gwarancji, niech sprawdzają.
Jeżeli na gazie bylo by ok, a na benzynie, tak jak opisujesz to ba 80% byłby to przepływomierz, a tak to raczej nie, ale sprawdzić warto - odłącz go, i zobacz czy sie wyżej kręci - będzie sie paliło CE, ale to norma.

Marti - 04-12-2008, 23:06

Sprawdź szczelność montażu "wtryzkiwaczy" gazu czy kolektor ssący nie łapie lewego powietrza. Najłatwiej to zrobić samostartem do diesli podczas pracy samochodu. To co piszę to dywagacje ale bez oceny organoleptycznej nie ma szans na znalezienie usterki.
q67 - 04-12-2008, 23:16

Marti napisał/a:
Sprawdź szczelność montażu "wtryzkiwaczy" gazu czy kolektor ssący nie łapie lewego powietrza. Najłatwiej to zrobić samostartem do diesli podczas pracy samochodu. To co piszę to dywagacje ale bez oceny organoleptycznej nie ma szans na znalezienie usterki.

Właśnie o tym myslalem , bo przy pewnym obciazeniu silnika np.3500obr moze sie ujawniac w taki sposob jakas nieszczelnosc . Jutro postaram sie sprawdzic :)

Marcino - 05-12-2008, 08:41

Tak jak pisał JaGrab.. niech mechanicy od LPG poprawia co trzeba skoro wczesniej było dobrze.
dominikg - 05-12-2008, 11:32

Cytat:
ale przepływka nie wpływała by na gaz


ale oczywiście, że wpływa. W sekwencji ECU gazu słucha czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych i po swojemu otwiera wtryskiwacze gazowe. Tak więc podstawa pracy gazu jest ściśle zależna od pracy ECU silnika, czyli zebranych przez niego sygnałów, a w szczególności tak newralgicznego sygnału jak przepływomierz.

Pozdrawiam Gab. (dominikg)

JaGrab3 - 05-12-2008, 11:41

no widzisz, jeżeli tak jest (a nie wiedzialem) to jeszcze jedna wskazówka na przepływke...
q67 - 05-12-2008, 17:06

Przepływke dzis wykluczylem raczej bo po odpięciu to dopiero szopka sie robi :) Jałowy skaczze jak chce ale silnik ogolnie chodzi. Wybłyskałem dzis sobie troszke błedów i we wtorek podjade na komputer podpiąć . Chyba ze ktos mialby program do skopiowania do diagnozy uzyczyc panowie ??? Bo kabelek mam tylko niemam softu :( ((
JaGrab3 - 07-12-2008, 18:41

Jak kody wyblyskales to po co juz podpinać do kompa... odczytaj co oznaczają i tyle.
q67 - 09-12-2008, 12:16

Byłem dzis u gazownika i potwierdzil moje objawy, problem w tym ze jednak niemoze sie podpiac swoim kompem do mnie :( musze szukac innego specjalisty coby ogl sie podpiac i dokladnie sprawdzic :( Jesli chodzi o bledy ktore mi wyblyskalo to ABS 21,23,24 CE 2,12,13,25 .
ABS
21, 22, 23, 24 -czujniki prędkości kół-zwarcie
CE
2 - ?????????????????????????
12-przepływomierz Przy uszkodzeniu przepływomierza niemożliwe jest prawidłowe odmierzenie ilości zasysanego powietrza. Ceny nie znam, ale raczej to droga sprawa. Znajduje się w puszcze filtra powietrza.

13- miernik temperatury powietrza Uszkodzenie tego czujnika nie pozwala na ustalenie temperatury powietrza zasysanego przez silnik. Nie jest to droga rzecz (z zewnątrz wygląda jak zwykła dioda prostownicza) tym niemniej nie znam parametrów pracy, więc nie wiadomo ile można za to cudo skasować.
25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowe uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).


macie jakies pomysly ???

Anonymous - 09-12-2008, 12:44

CLICK
CLICK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group