To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Pajero - [Pajero] opinie na temat Pajero II 2.8

qbaA6 - 07-12-2008, 16:37
Temat postu: [Pajero] opinie na temat Pajero II 2.8
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C7102393

co sadzicie o tym Pajero? zastanawie mnie dlaczego ma pomaranczowe kierunki (biale byly w opcji?). Auto ma regulowane zawieszenie, czy te rozwiazanie nie przysparza problemow w uzytkowaniu? juz wiem, ze auto ma problem z odpalaniem rano, ale o tym juz wyczytalem na forum :wink: czy warto zwrocic uwage na ten egzemparz ze wg na to, ze ma skrzynie SS i blokade tylnego dyferencjalu? auto juz raz ogladalem , ale jestem laikiem w terenowkach nie wiem jak sprawdzic dzialanie napedow i innych waznych podzespolow w aucie terenowym. Powiedzcie w tym przypadku wyglada zgodosc elementow nadwozia z rocznikiem, bo domniam, ze minimalnie roznily sie one w poszczegolnych latach produkcji i w zaleznoci od wersji nadwozia.

pozdrawiam :wink:

zbyszekm2 - 07-12-2008, 16:50
Temat postu: Re: opinie na temat Pajero II 2.8
qbaA6 napisał/a:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7102393

co sadzicie o tym Pajero? zastanawie mnie dlaczego ma pomaranczowe kierunki (biale byly w opcji?).


Bo ma przełożone z anglika być może. Wszystkie angliki tak maja. w Europie nigdy nie spotkałem.
Nie którzy zakładają je, bo mają wtedy kierunek pozycję w górnych a nie w dolnych.

qbaA6 - 07-12-2008, 16:56

czyli europejskie lampy to tylko "atrapy" ? :wink:
Hiszpan - 07-12-2008, 17:23

qbaA6 napisał/a:
nie wiem jak sprawdzic dzialanie napedow
Mogę podpowiedzieć jak ja sprawdzam, a też szukam pojarki :D
Generalnie odpalasz i "dopinasz" po kolei poszczególne funkcje. 2H - świecą tylko zielone kontrolki tylnych kół. Dopinasz przód i powinny się zapalić zielone kontrolki przednich kół. Włączenie SS powoduje mruganie pomarańczowej kontroli między-osiowego mechanizmu różnicowego, a po 2-3 metrach ta kontrolka powinna świecić jednostajnym światłem, bez mrugania. Oznacza to, że mechanizm "zatrybił". To samo się tyczy włączenia blokady tylnego dyfra, najpierw kontrolka mruga a potem świeci. Rozłączenie podobnie, tyle że trzeba się zatrzymać i cofnąć 1-2 metry.
Tyle jeśli chodzi o kontrolki. Same napędy najlepiej dołączać na zatrzymanym samochodzie, w pozycji "Neutral" skrzyni biegów. No i lepiej sprawdzić to na podłożu o zmniejszonej przyczepności (trawa, żwir). Jeśli właściciel wyrazi zgodę to wybierz się w lekki teren gdzie to można sprawdzić.
Wszelkie zgrzyty i dziwne odgłosy są sygnałem ostrzegawczym dla Ciebie. Tak samo jak migające kontrolki kół lub blokad. Z reguły nie wróży to nic dobrego. Możesz poczytać inne tematy w których problemy zaczęły się właśnie od migającej kontrolki.
Na pięć testowanych przeze mnie aut tylko w 2 nic się nie działo. W jednym każda próba włączenia reduktora powodowała ogromny zgrzyt :shock: Właściciel komisu próbował nawet na siłę co owocowało tylko jeszcze większym zgrzytem :doubt:
Tyle tak na szybko. Jak wrócę do domu to mogę Ci napisać słowo w słowo "instrukcję, którą dostałem od znajomego użytkownika pojarki, jak sprawdzić te mechanizmy.
No chyba, że do tego czasu ktoś z kolegów napisze coś więcej i lepiej wyjaśni o co biega.
Oczywiście, gdyby było coś nie tak to proszę kolegów o sprostowanie :D

qbaA6 - 07-12-2008, 17:28

Hiszpan dzieki wielkie za pomocny poradnik napewno skorzystam :)

ps. jeszcze jedna sprawa, kontrolka jedno kola w tylenj osi sie nie swiec, wlasciecel twierdzi ze jest spalona, czy to moze cos oznaczac? na moja glowe, moze byc racja, bo jakby mrygaly to 2, a i zasilane sa zapewne z jedenego zrodla.

Anonymous - 07-12-2008, 19:26

qbaA6,

też miałem spalone obydwie kontrolki.jeśli ta świecąca nie mruga jest w porządku

Hiszpan ,

w SS nie trzeba cofać aby rozpiąć napęd

P.S napęd można zapinać do 100km/h

Hiszpan - 07-12-2008, 21:09

Cytat:
na moja glowe, moze byc racja, bo jakby mrygaly to 2, a i zasilane sa zapewne z jedenego zrodla
Też mi się tak wydaje :D
qbaA6, jeszcze nie kupiłem, ale jestem tego zdania co bartek2800
Jeśli świecąca nie mruga to jest OK

[ Dodano: 07-12-2008, 21:22 ]
bartek2800 napisał/a:
w SS nie trzeba cofać aby rozpiąć napęd
Chyba faktycznie, bo jak sobie przypomniałem to w jednym cofałem, dlatego, że mało było miejsca na parkingu pod domem, aby jechać tylko do przodu i na tych kilku metrach pod domem nie zdążył się wyłączyć dany tryb. W innym rozłączenie nastąpiło podczas jazdy do przodu, po kilku metrach.
qbaA6 - 07-12-2008, 21:55

dzieki wszystki za porady, teraz moze jakies opinie o aucie :)
jawaldek - 07-12-2008, 22:35

bartek2800 napisał/a:
qbaA6,

też miałem spalone obydwie kontrolki.jeśli ta świecąca nie mruga jest w porządku

Hiszpan ,

w SS nie trzeba cofać aby rozpiąć napęd

P.S napęd można zapinać do 100km/h


Z tą 100 to bym uważał,no tak do 70 góra. Może piszą tak w instrukcji że do 100 ale z praktyki wiem że powyżej 70 to niezbyt przyjemny dźwięk się wydobywa. BARTEK2800 próbowałeś w swoim Miśku włączyć przód przy 100 ????

Hiszpan - 07-12-2008, 23:27

Autko wygląda na ładne i zadbane, ale na zdjęciach niejedno tak wyglądało, a w rzeczywistości szkoda było jechać i oglądać ;)
Ślady korozji mogą się zdarzyć. Szczególnie na progach tylnych drzwi (w większości oglądanych "longów" tak było). Silnik 2.8 jest faktycznie chyba najlepszym rozwiązaniem dla Pajero II generacji. 2.5 diesel trochę za słaby, 3.0 i 3.5 zbyt paliwożerne :doubt:
Po tym w jakim stanie jest wnętrze można stwierdzić czy przebieg jest w miarę rzeczywisty.
Mocno wytarte siedzenia, kierownica i lewarek zawsze świadczą o dłuższym użytkowaniu. No ale ciężko znaleźć pojarkę II poniżej 200 tys. km :?
Możesz dopytać o sprawę tych kierunkowskazów. Nie wiem też czemu felga zapasówki jest zupełnie inna. Może gość ma drugi kpl. kół, ale jeśli nie ma to powinna być taka sama.
Sprawdź numery nadwozia. Pod maską tabliczka z lewej strony silnika, a z tyłu na ramie, za tylnym, prawym kołem (często nieczytelny z racji korozji).
Poza tym jeżeli już go oglądałeś i wszystko jest OK a cena Ci odpowiada to bierz :D

qbaA6 - 08-12-2008, 00:12

wiem, ze napedy wchodza bez zgrzytow, wiem, ze silnik rano ma problemy z odpaleniem, kiera jest swierzo obszyta, lewarek zmainy biegow nie ma struktury i jest blyszczacy, jedne pekniecie fotela, na moje oko mechaniczne. na zegarze ma 196tkm, wg. mnie nie jest to ori przebieg, nie mam pojecia ile moze byc cofniety, bo nie mialem nigdy stycznosci z mitubishi, a jak wiadomo w kazdym aucie sa uzyte rozne materiały i inaczej reaguja na uzytkowanie auta.
Jesli chodzi o kola, to niema drugiego kompletu, teraz ktore jest jest fabryczne : zapasowa stalowka, czy alu? na temat lamp wlasciciel niema pojecia.

Zastanawia mnie jeszcze regulowane zawieszenie, przeszukalem forum i nie znalazlem nic na ten temat.

Hiszpan - 08-12-2008, 00:34

Regulowane zawieszenie to z tego co wiem już "wypas", bo mało która pojarka to ma ;)
A tu masz jeden post w którym były tylko opisane wyłączniki między innymi ten do zawieszenia.
Niestety na ten temat faktycznie chyba nic u nas nie ma. Może koledzy coś podpowiedzą ;)
bartek2800 napisał/a:
Zmodernizowany obrazek:

Obrazek

Wyjaśnienie:

1.R/D Lock - blokada tylnego dyfra
2.A/T Mode - przełącznik zmiany trybu pracy skrzyni automatycznej
3.Rear Heater - przedni włącznik tylniej nagrzewnicy
4.H/M/S - zmiana twardości amortyzatorów (obok niego jest zaślepka(na podłokietniku), a w niektórych modelach jest tam słynna parasolka - przełącznik automatycznej anteny(wysunięta, 1/2 wysunięcia))

qbaA6 - 08-12-2008, 00:49

wlasnie tylko tyle znalazlem. :cry:
Anonymous - 08-12-2008, 15:23

Hiszpan, w czasie jazdy najlepiej czuć wyłączenie 4HLc.W moim zapasówka jest dokładnie taka sama, czyli aluminiowa o takim samym wzorze i rozmiarze

jawaldek, przy 100 nie próbowałem i próbował nie będę - to wartość teoretyczna podana przez instrukcję.

qbaA6, mój na liczniku ma 171kkm i kierownicę we wakacje zacząłem oklejać taśmą izolacyjną :cry: ... jak cała pójdzie to daję do obszycia.Zapas powinien być (jeśli na aucie są) alu.

Regulowane zawieszenie jest droższe w obsłudze tzn. wymianie.W czasie eksploatacji swojego(prawie 80kkm) nic się z nimi nie działo.Teraz zmieniłem przednie na normalne i jest różnica, na korzyść regulowanych :wink:

Pozdrowienia

Berni - 08-12-2008, 23:07

łał bartek2800 ale ładnie odpowiedziałeś- a tak poważnie to co do liczników to możemy sobie pomarzyc że mają to co mają - mój ma 215.000 kierownica ma starty szary ale jeszcze się trzyma(saxo drugie auto ma 230 kupione w salonie z 98 r.-chce wierzyc że pajera w szwecji mało jeżdżona była bo pali smoczo) co do napędu przedniego jak go dopinam około 80 to jednak zgrzypi - a tak swoją drogą to nie uważacie że na czterech kapciach powyżej 100 to się mocno głośno robi i przedni trochę huczy- jak się go odepnie można pomykac znacznie ciszej
:P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group