To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić EVO! - Kupić, nie kupić?!

Martiqus - 15-12-2008, 12:25
Temat postu: Kupić, nie kupić?!
Drodzy Forumowicze - mam prośbę o pomoc. Jestem tutaj nowy i nie mam doświadczenia z samochodami Mitsubishi - za to wiele dobrego o nich słyszałem i wyczytałem :) . W chwili obecnej jeżdżę S3 MY2009 i zastanawiam się, czy zmienić auto na Evo X 350GT 350bhp - bardzo mi się podoba. Pomóżcie proszę - jakie za i przeciw? Czy u któregoś dealera w Polsce można przejechać się takim samochodem? Jeżdżę jakieś 3 - 4 tys miesięcznie, głównie trasy... Z góry dziękuję za pomoc :)
cheatah - 15-12-2008, 13:41

polecam forum evo.org.pl - tylko i wylacznie poswiecone EVO. Tam masz kilka watkow o podobnym temacie :)

jezeli chodzi o dilera, to pewnie AUTO GT w warszawie i moze w 3city.

Ze swojej strony, powiem tak, ja ma IX, bo X mi sie osobiscie nie podoba, ale nie wyobrazam sobie zadnego innego samochodu teraz ktorym moglbym jezdzic :) . Takze kupuj ! :)

Martiqus - 15-12-2008, 17:04

Dzięki :) Napisz mi proszę, jak jest z awaryjnością Evo?
cheatah - 15-12-2008, 17:47

na wlasnej skorze jeszcze nie doswiadczylem, za krotko jezdze EVO zeby cos sie moglo popsuc :) .

Zreszta zalezy jak jezdzisz, jezeli na torze no to oczywscie musisz sie liczyc z wyzszymi kosztami utrzymania i czestsza wymiana niektorych czesci.
Nie slyszalem zeby komus cos sie zepsulo przy 'normalnej', codziennej jezdzie :) . To sa raczej trwale samochodu, jak wiekszosc japonczykow :)

ale jezeli ogladales ostatni rajd Barborki i odcinek na Karowej to mozna bylo pomyslec ze EVO to dosc awaryjne auto :) ), chyba ze 4 mialy jakies defekty :)

ale jak decydujesz sie na takie auto, to musisz sie liczyc, ze jezeli cos sie stanie to tania wymiana nie bedzie :) . Auto Ci daje nieprzecietna frajde z jazdy ale musisz o nie dbac :)

pzdr
m

Martiqus - 15-12-2008, 20:02

Dbam o samochody - nawet bardzo :) Możesz polecić jakiś serwis i dealera? Jak często są przeglądy i czy docieranie jest kłopotliwe?
cheatah - 15-12-2008, 21:12

bron boze nie chcialem powiedziec ze nie dbasz :) wyglosilem tylko madrosc ludowa :)

jezeli chodzi o serwis, to z tego co sie orientuje jest jeden w PL ktory zajmuje sie serwisowanie EVO, mam na mysli te EVO ktore sa na gwarancji. I to jest wlasnie AUTO GT (w wawie i trojmiescie)

Niestety jak ktos jest jedyny to moze sobie pozwolic na wszystko i tak jest w tym przypadku. Nie znam osoby ktora bylaby zadowolona z tej firmy. Ja osobiscie nie mialem z nimi do czynienia, poniewaz tak jak pisalem EVO mam od niedawna i jeszcze nie mialem potrzeby do nich jechac nawet na przeglad.

Z tego co wiem ostatni przeglad mojego autka kosztowal ok 1500 zl, zostaly wymienione klocki i plyny, olej.

jezeli chodzi o koszty utrzymania auta to wskazowka moze byc, ze olej wymieniany jest co 7500 km, lany jest w moim przypadku od nowosci shell hellix ultra racing- chyba 2.5 raza drozszy niz zwykly olej, ktory uzywalem w poprzedniej furce, a benzyna tylko shell VPR.

pewnie kazdy diler Ci sciagnie EVO, ale nie kazdy sie podejmie napraw gwarancyjnych moim skromnym zdaniem :)

aa przeglady standardowo co 15 000 km, olej co 7500.

pzdr
m

skandynaf - 16-12-2008, 07:26

Trzeci miesiąc śmigam gt350 i muszę przyznać, że auto jest naprawdę super.
Docieranie std. przez pierwszy 1000km. Przy 3000km jedziesz na mały przegląd oraz re-map komputera – koszt ok. 600pln (olej + filtry).
Tj. pisał cheatah wymiana oleju przy 7500km i później co 7500km. Przeglądy co 15 000km.
Z tego co wiem nie ma sensu lać VPR do codziennej jazdy, a jedynie do wypadów na tor, czy ostrzejszego upalania.
Spalanie oczywiście zależy od „ciężkiej” nogi kierowcy. W mieście na zbiorniku robię średnio 270km. W trasie 320km – 350km.
Z eksploatacją podobnie. Klocki i opony przy nieco ostrzejszej jeździe znikają w tempie błyskawicznym.
Samochód kupiony w AutoGT no i jest to chyba jeden z niewielu autoryzowanych serwisów do których można bezpiecznie oddać auto. Niemniej moje doświadczenia z nimi są średnio pozytywne.
O awaryjności auta trudno cokolwiek powiedzieć, ale gwarancja na 100 000km/ 3 lata daje odrobinę komfortu, więc zakładając, że niczego nie urwiesz, czy sponiewierasz powinno być ok. ;)

Martiqus - 16-12-2008, 07:33

Skandynaf, możesz rozwinąć kwestię "średnio pozytywnych" doświadczeń serwisowych w AutoGT (rozumiem, że serwis mieści się w Wawie)? Pozostałe serwisy nie zajmują się Evo czy też nie mają doświadczenia lub mechanicy lubią sobie "pojeździć"? (niestety znam takie przypadki...) Czym jeździłeś wcześniej?
skandynaf - 16-12-2008, 07:45

Średnio pozytywne doświadczenia dotyczą firmy AutoGT jako takiej, ale tj. napisałem myślę, że auto można u nich bezpiecznie serwisować i sam korzystam z tego serwisu - nie widzę innej alternatywy. Serwis znajduje się w Wawie.
Co do pozostałych serwisów, to przede wszystkim chodzi o umiejętność obsługi auta jakim jest evo lub jej brak. Myślę, że na forum znajdziesz sporo ciekawych informacji na ten temat.
Xka jest moim pierwszym evo, i pierwszym 4WD.

Martiqus - 16-12-2008, 07:54

Co AutoGT zrobiło nie tak? Jak eksploatujesz Evo: trasy czy miasto?
skandynaf - 16-12-2008, 08:04

Evo to moje codzienne auto. Myślę, że proporcje są mniej więcej takie: 60:40 (miasto:trasa).
Sprawdź PW

cheatah - 16-12-2008, 12:48

skandynaf napisał/a:
Z tego co wiem nie ma sensu lać VPR do codziennej jazdy, a jedynie do wypadów na tor, czy ostrzejszego upalania.


moj od poczatku jezdzil na VPR i nie mam serca wlac mu cos innego :) . Raz co prawda sie zlamalem i na trasie wlalem BP ultimate, i wydawalo mi sie ze glosniej przez ten czas pracowal :)

moze przez to wydaje mi sie ze robie ciut wiecej kilometrow, ostatnio tylko po warszawie zrobilem 330 km a spalenie wyszlo na poziomie 14L/100. Przy jezdzie mieszanej, mniej wiecej 250 km po tracie i 100 po miescie wyszlo mi 12L/100. Wiec albo jezdze delikatniej albo to efekt VPR :)

co do AUTO GT to potrafia naprawic jedna rzecz, psujac jednoczesnie co innego, zaznaczam ze to relacji znajomego :-/.

Martiqus - 16-12-2008, 16:18

Na prowincji problem z VPower polega na tym, że często to paliwo w zbiornikach na stacji jest po prostu stare z uwagi na niewielkie zapotrzebowanie :( Próbowałem w S3 i efekt był taki, że na Statoil Suprema 98 auto jeździło lepiej :)
Anonymous - 19-12-2008, 00:05

Ja mam wprawdzie auto seryjne 295KM ale nie zauważyłem przy codziennej eksploataacji róznicy w jeździe na Shelu VPR a na innej benzynie (tankuję Vervę albo BP Ultimate).
Co do zasadności zakupu EVO X to jakbym jeździł tyle miesiecznie, ile podaje autor tematu, to raczej bym się nie zdecydował na zakup. Pomijając koszty (bo może to być dla jednych wiekszy problem a dla innych żaden) to długie trasy w EVO z uwagi na hałas i twardość zawiesznienia nie są bardzo przyjemne. No ale coś za coś :) :)
Zresztą, jak ktoś te kilometry robi po dobrych drogach, to pół biedy.

cheatah - 19-12-2008, 00:19

niee no az tak glosno nie jest :lol:

chociaz co prawda, to prawda ja mam cale auto wyciszone matami, to moze nie do konca jestem swiadomy co sie dzieje na zewnatrz :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group