To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Brak ssania

grigor121 - 18-12-2008, 11:11
Temat postu: Brak ssania
Witam. Mam problem jak w temacie. Gdy rano odpalam auto obroty spadają do zera i silnik gaśnie (no chyba, że się sztucznie podtrzyma obroty gazem). Po rozgrzaniu silnika wszystko jest OK - 800 obr/min.
A raczej tak było. bo wczoraj odebrałem auto od elektryka miał niby to zrobić... Ok auto na zimno nie gaśnie ma obroty ok 800/min (na zimno), a po rozgrzaniu nie spada poniżej 1500, więc wygląd że tylko obroty są lekko podciągnięte do góry. Ssania jak nie było tak dalej nie ma.

Dodam że auto jest na gazie (sgi) jednak wydaje mi się że gaz nie ma na to wpływu, ponieważ nie ma żadnej różnicy w pracy silnika cz to na gazie czy na benzynie (jedynie na benzynie jest mocniejszy :] )

Pozdrawiam.

jacek11 - 18-12-2008, 17:43

Pewnie czujnik temperatury kipnął :D
grigor121 - 18-12-2008, 22:40

jacek11 napisał/a:
Pewnie czujnik temperatury kipnął :D


droga taka impreza?

Bartek - 19-12-2008, 09:22

Silniczek krokowy mógł kucnąć.....
Pawcio21 - 19-12-2008, 20:59

Miałem podobny obiaw. przeczyscilem przepustnice i przegladnolem ukł dolotowy okazalo sie ze buum klapka byla odwrotnia zamontowana co powodowalo zle doczyty w przepływomierzu. Radze też to skontrolować może jest tam cos nie tak lub są jakieś nieszczelności? Pozdrawiam

[ Dodano: 19-12-2008, 21:01 ]
Zalecam także przeczyszczenie przepustnicy

[ Dodano: 19-12-2008, 21:02 ]
Jak i sprawdzenie błędów bo moze faktycznie silnik krokowy podziekował

tool - 01-01-2009, 14:54

jacek11 napisał/a:
Pewnie czujnik temperatury kipnął :D

A gdzie on się znajduje i jak wygląda? jak można zdiagnozować czy jest sprawny czy nie?

jacek11 - 02-01-2009, 01:15

tool napisał/a:

A gdzie on się znajduje i jak wygląda? jak można zdiagnozować czy jest sprawny czy nie?


Wydaje mi się,że jest w okolicach termostatu.
Diagnozę można przeprowadzić omomierzem.
Mierzy się w różnych temperaturach.Jak znajdę wartości,to napiszę.
:)

Anonymous - 02-01-2009, 13:19

Witam!
W moim samochodzie są podobne objawy, muszę zakręcić kilka razy rozrusznikiem i po odpaleniu obroty są podwyższone i silnik pracuje dobrze. Sprawdziłem czujniki temperatury w silniku i przepływomierzu, na zimnym maja po ok. 5kohm póżniej w miarę rozgrzewania sią silnika rezystancja spada do ok. 200ohm więc jest ok. sprawdziłem tez silnik krokowy, wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem błędy ECU(brak) i dalej to samo. Już nie wiem czego sie jeszcze czepić! A czujniki temp. silnika są dwa jeden do ECU(dwa piny) drugi(jeden pin) do wskażnika na desce, a znajdują się nieco poniżej cewek w strone termostatu, nie sposób nie zauważyć. Może ktoś z koleżanek i kolegów miał podobne objawy w swoich maszynach..... jakaś podpowiedź?
Pozdrawiam

jacek11 - 02-01-2009, 15:36

Galart napisał/a:
i po odpaleniu obroty są podwyższone i silnik pracuje dobrze.


To są prawidłowe objawy.Zimny silnik pracuje na ssaniu.
Stąd podwyższone obroty :)

Anonymous - 02-01-2009, 15:53

Wszystko się zgadza, po zagrzaniu utrzymuje książkowe obroty, jednak zimny silnik jest trudno uruchomić, piszę - zapala za trzecim ,czwartym pokręceniem i to z wciśniętym pedałem gazu i od razu zachowuje sie normalnie - obroty 1200 - 1300 i spadają do wolnych 800. Wcześniej zapalał od tzw. kopa nie było tych problemów.
Pozdrówka

tool - 02-01-2009, 16:52

Galart napisał/a:
zimny silnik jest trudno uruchomić, piszę - zapala za trzecim ,czwartym pokręceniem i to z wciśniętym pedałem gazu i od razu zachowuje sie normalnie.
Pozdrówka
Tak działo się u mnie wcześniej, teraz jak jest zimny kiedy tylko zdejmę nogę z gazu zgaśnie. Muszę tak go trzymać aż się zagrzeje nieco.
jacek11 - 02-01-2009, 17:49

Na tego typu objawy mogą mieć wpływ różne przyczyny.
Ja bym zaczął,od świec,kabli,kopułki,i palca rozdzielacza.
Czyszczenie przepustnicy,regulacja,oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.
Regulacja zaworów,następnie sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Jeżeli nie da efektów,zmieniłbym kondesatory w ECU.
Tak by wyglądała moja praca.

(założyłem,że filtr powietrza został wymieniony)
Zapomniałem,że pasowałoby przejrzeć silnik krokowy.

Anonymous - 02-01-2009, 18:45

tool - u Ciebie na bank silniczek krokowy, miałem tak kiedyś, sprawdź rezystancje na uzwojeniach w szeregu potrójnych pinów powinno być 1-2, 2-3, 4-5 i 5-6 ok. 30 omów jak jest przerwa na którymś, to uzwojenie do wymiany, da sie to zrobic ze starego, bo są dwa i akurat może przypasować.
jacek11 - u mnie: świece 25kkm, kable nowe, kopółka-brak, palec rozdzielacza- brak, zapłon reguluje ECU, zawory reg. hydrauliczna, ciśnienie - po odpaleniu chodzi idealnie, kondensatory ECU -ECU nowy typ, filtr 2kkm po wymianie, silnik krokowy reguluje po zmianie obciążenia, zresztą sprawdzony, ciepły zapala od kopa i bądź tu panie mądry! nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy martwej...
Pozdrówka
a i jeszcze reset kompa też zrobiony , błędów nie ma.

jacek11 - 02-01-2009, 19:05

Ech,faktycznie ,pomyliłem silniki :oops:
A jakie świece masz założone?Pytam z ciekawości,bo niebawem będę musiał wymienić.
Ogólnie świece wymieniam,co drugą wymianę oleju.Czyli ok.20000 km.
Słuchaj,a jak z kręceniem zimnego silnika?
Ja też z rana muszę chwilę pokręcić zanim odpali.Tłumaczę sobie tym,że wolniej kręci :roll:

tom11 - 02-01-2009, 20:07

jacek11 napisał/a:
Słuchaj,a jak z kręceniem zimnego silnika?
Ja też z rana muszę chwilę pokręcić zanim odpali.Tłumaczę sobie tym,że wolniej kręci


witam
miałem takie objawy jak postał przez noc, rano trzeba było pokręcić troche żeby zagadał
zaprowadziłem do warsztatu trzy godzinki stał i daje z pierwszego
powiedzieli że "nie trzymał paliwa" więcej sie nie dowiedziałem
w każdym bądż razie działa do tej pory bezproblemowo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group