Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ssania
Autor Wiadomość
grigor121 
Nowy Forumowicz

Auto: 323F BG B6i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 18-12-2008, 11:11   Brak ssania

Witam. Mam problem jak w temacie. Gdy rano odpalam auto obroty spadają do zera i silnik gaśnie (no chyba, że się sztucznie podtrzyma obroty gazem). Po rozgrzaniu silnika wszystko jest OK - 800 obr/min.
A raczej tak było. bo wczoraj odebrałem auto od elektryka miał niby to zrobić... Ok auto na zimno nie gaśnie ma obroty ok 800/min (na zimno), a po rozgrzaniu nie spada poniżej 1500, więc wygląd że tylko obroty są lekko podciągnięte do góry. Ssania jak nie było tak dalej nie ma.

Dodam że auto jest na gazie (sgi) jednak wydaje mi się że gaz nie ma na to wpływu, ponieważ nie ma żadnej różnicy w pracy silnika cz to na gazie czy na benzynie (jedynie na benzynie jest mocniejszy :] )

Pozdrawiam.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-12-2008, 17:43   

Pewnie czujnik temperatury kipnął :D
_________________

 
 
 
grigor121 
Nowy Forumowicz

Auto: 323F BG B6i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 18-12-2008, 22:40   

jacek11 napisał/a:
Pewnie czujnik temperatury kipnął :D


droga taka impreza?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-12-2008, 09:22   

Silniczek krokowy mógł kucnąć.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Pawcio21 
Mitsumaniak


Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 52
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-12-2008, 20:59   

Miałem podobny obiaw. przeczyscilem przepustnice i przegladnolem ukł dolotowy okazalo sie ze buum klapka byla odwrotnia zamontowana co powodowalo zle doczyty w przepływomierzu. Radze też to skontrolować może jest tam cos nie tak lub są jakieś nieszczelności? Pozdrawiam

[ Dodano: 19-12-2008, 21:01 ]
Zalecam także przeczyszczenie przepustnicy

[ Dodano: 19-12-2008, 21:02 ]
Jak i sprawdzenie błędów bo moze faktycznie silnik krokowy podziekował
_________________

 
 
tool 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant '95 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
Wysłany: 01-01-2009, 14:54   

jacek11 napisał/a:
Pewnie czujnik temperatury kipnął :D

A gdzie on się znajduje i jak wygląda? jak można zdiagnozować czy jest sprawny czy nie?
_________________
E54A - 2.0 V6 LPG '95
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-01-2009, 01:15   

tool napisał/a:

A gdzie on się znajduje i jak wygląda? jak można zdiagnozować czy jest sprawny czy nie?


Wydaje mi się,że jest w okolicach termostatu.
Diagnozę można przeprowadzić omomierzem.
Mierzy się w różnych temperaturach.Jak znajdę wartości,to napiszę.
:)
_________________

 
 
 
Galart
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 13:19   

Witam!
W moim samochodzie są podobne objawy, muszę zakręcić kilka razy rozrusznikiem i po odpaleniu obroty są podwyższone i silnik pracuje dobrze. Sprawdziłem czujniki temperatury w silniku i przepływomierzu, na zimnym maja po ok. 5kohm póżniej w miarę rozgrzewania sią silnika rezystancja spada do ok. 200ohm więc jest ok. sprawdziłem tez silnik krokowy, wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem błędy ECU(brak) i dalej to samo. Już nie wiem czego sie jeszcze czepić! A czujniki temp. silnika są dwa jeden do ECU(dwa piny) drugi(jeden pin) do wskażnika na desce, a znajdują się nieco poniżej cewek w strone termostatu, nie sposób nie zauważyć. Może ktoś z koleżanek i kolegów miał podobne objawy w swoich maszynach..... jakaś podpowiedź?
Pozdrawiam
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-01-2009, 15:36   

Galart napisał/a:
i po odpaleniu obroty są podwyższone i silnik pracuje dobrze.


To są prawidłowe objawy.Zimny silnik pracuje na ssaniu.
Stąd podwyższone obroty :)
_________________

 
 
 
Galart
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 15:53   

Wszystko się zgadza, po zagrzaniu utrzymuje książkowe obroty, jednak zimny silnik jest trudno uruchomić, piszę - zapala za trzecim ,czwartym pokręceniem i to z wciśniętym pedałem gazu i od razu zachowuje sie normalnie - obroty 1200 - 1300 i spadają do wolnych 800. Wcześniej zapalał od tzw. kopa nie było tych problemów.
Pozdrówka
 
 
tool 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant '95 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
Wysłany: 02-01-2009, 16:52   

Galart napisał/a:
zimny silnik jest trudno uruchomić, piszę - zapala za trzecim ,czwartym pokręceniem i to z wciśniętym pedałem gazu i od razu zachowuje sie normalnie.
Pozdrówka
Tak działo się u mnie wcześniej, teraz jak jest zimny kiedy tylko zdejmę nogę z gazu zgaśnie. Muszę tak go trzymać aż się zagrzeje nieco.
_________________
E54A - 2.0 V6 LPG '95
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-01-2009, 17:49   

Na tego typu objawy mogą mieć wpływ różne przyczyny.
Ja bym zaczął,od świec,kabli,kopułki,i palca rozdzielacza.
Czyszczenie przepustnicy,regulacja,oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.
Regulacja zaworów,następnie sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Jeżeli nie da efektów,zmieniłbym kondesatory w ECU.
Tak by wyglądała moja praca.

(założyłem,że filtr powietrza został wymieniony)
Zapomniałem,że pasowałoby przejrzeć silnik krokowy.
_________________

 
 
 
Galart
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2009, 18:45   

tool - u Ciebie na bank silniczek krokowy, miałem tak kiedyś, sprawdź rezystancje na uzwojeniach w szeregu potrójnych pinów powinno być 1-2, 2-3, 4-5 i 5-6 ok. 30 omów jak jest przerwa na którymś, to uzwojenie do wymiany, da sie to zrobic ze starego, bo są dwa i akurat może przypasować.
jacek11 - u mnie: świece 25kkm, kable nowe, kopółka-brak, palec rozdzielacza- brak, zapłon reguluje ECU, zawory reg. hydrauliczna, ciśnienie - po odpaleniu chodzi idealnie, kondensatory ECU -ECU nowy typ, filtr 2kkm po wymianie, silnik krokowy reguluje po zmianie obciążenia, zresztą sprawdzony, ciepły zapala od kopa i bądź tu panie mądry! nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy martwej...
Pozdrówka
a i jeszcze reset kompa też zrobiony , błędów nie ma.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11184
Skąd: Radomsko
Wysłany: 02-01-2009, 19:05   

Ech,faktycznie ,pomyliłem silniki :oops:
A jakie świece masz założone?Pytam z ciekawości,bo niebawem będę musiał wymienić.
Ogólnie świece wymieniam,co drugą wymianę oleju.Czyli ok.20000 km.
Słuchaj,a jak z kręceniem zimnego silnika?
Ja też z rana muszę chwilę pokręcić zanim odpali.Tłumaczę sobie tym,że wolniej kręci :roll:
_________________

 
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 02-01-2009, 20:07   

jacek11 napisał/a:
Słuchaj,a jak z kręceniem zimnego silnika?
Ja też z rana muszę chwilę pokręcić zanim odpali.Tłumaczę sobie tym,że wolniej kręci


witam
miałem takie objawy jak postał przez noc, rano trzeba było pokręcić troche żeby zagadał
zaprowadziłem do warsztatu trzy godzinki stał i daje z pierwszego
powiedzieli że "nie trzymał paliwa" więcej sie nie dowiedziałem
w każdym bądż razie działa do tej pory bezproblemowo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.