Brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
grigor121
Nowy Forumowicz
Auto: 323F BG B6i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 10 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 18-12-2008, 11:11 Brak ssania
|
|
|
Witam. Mam problem jak w temacie. Gdy rano odpalam auto obroty spadają do zera i silnik gaśnie (no chyba, że się sztucznie podtrzyma obroty gazem). Po rozgrzaniu silnika wszystko jest OK - 800 obr/min.
A raczej tak było. bo wczoraj odebrałem auto od elektryka miał niby to zrobić... Ok auto na zimno nie gaśnie ma obroty ok 800/min (na zimno), a po rozgrzaniu nie spada poniżej 1500, więc wygląd że tylko obroty są lekko podciągnięte do góry. Ssania jak nie było tak dalej nie ma.
Dodam że auto jest na gazie (sgi) jednak wydaje mi się że gaz nie ma na to wpływu, ponieważ nie ma żadnej różnicy w pracy silnika cz to na gazie czy na benzynie (jedynie na benzynie jest mocniejszy :] )
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 18-12-2008, 17:43
|
|
|
Pewnie czujnik temperatury kipnął |
_________________
 |
|
|
|
 |
grigor121
Nowy Forumowicz
Auto: 323F BG B6i
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 10 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 18-12-2008, 22:40
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Pewnie czujnik temperatury kipnął |
droga taka impreza? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-12-2008, 09:22
|
|
|
Silniczek krokowy mógł kucnąć..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Pawcio21
Mitsumaniak

Auto: Mitsibishi Galant 2.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2008 Posty: 52 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 19-12-2008, 20:59
|
|
|
Miałem podobny obiaw. przeczyscilem przepustnice i przegladnolem ukł dolotowy okazalo sie ze buum klapka byla odwrotnia zamontowana co powodowalo zle doczyty w przepływomierzu. Radze też to skontrolować może jest tam cos nie tak lub są jakieś nieszczelności? Pozdrawiam
[ Dodano: 19-12-2008, 21:01 ]
Zalecam także przeczyszczenie przepustnicy
[ Dodano: 19-12-2008, 21:02 ]
Jak i sprawdzenie błędów bo moze faktycznie silnik krokowy podziekował |
_________________
 |
|
|
|
 |
tool
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '95 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
|
Wysłany: 01-01-2009, 14:54
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Pewnie czujnik temperatury kipnął |
A gdzie on się znajduje i jak wygląda? jak można zdiagnozować czy jest sprawny czy nie? |
_________________ E54A - 2.0 V6 LPG '95
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-01-2009, 01:15
|
|
|
tool napisał/a: |
A gdzie on się znajduje i jak wygląda? jak można zdiagnozować czy jest sprawny czy nie? |
Wydaje mi się,że jest w okolicach termostatu.
Diagnozę można przeprowadzić omomierzem.
Mierzy się w różnych temperaturach.Jak znajdę wartości,to napiszę.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2009, 13:19
|
|
|
Witam!
W moim samochodzie są podobne objawy, muszę zakręcić kilka razy rozrusznikiem i po odpaleniu obroty są podwyższone i silnik pracuje dobrze. Sprawdziłem czujniki temperatury w silniku i przepływomierzu, na zimnym maja po ok. 5kohm póżniej w miarę rozgrzewania sią silnika rezystancja spada do ok. 200ohm więc jest ok. sprawdziłem tez silnik krokowy, wyczyściłem przepustnice, sprawdziłem błędy ECU(brak) i dalej to samo. Już nie wiem czego sie jeszcze czepić! A czujniki temp. silnika są dwa jeden do ECU(dwa piny) drugi(jeden pin) do wskażnika na desce, a znajdują się nieco poniżej cewek w strone termostatu, nie sposób nie zauważyć. Może ktoś z koleżanek i kolegów miał podobne objawy w swoich maszynach..... jakaś podpowiedź?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-01-2009, 15:36
|
|
|
Galart napisał/a: | i po odpaleniu obroty są podwyższone i silnik pracuje dobrze. |
To są prawidłowe objawy.Zimny silnik pracuje na ssaniu.
Stąd podwyższone obroty |
_________________
 |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2009, 15:53
|
|
|
Wszystko się zgadza, po zagrzaniu utrzymuje książkowe obroty, jednak zimny silnik jest trudno uruchomić, piszę - zapala za trzecim ,czwartym pokręceniem i to z wciśniętym pedałem gazu i od razu zachowuje sie normalnie - obroty 1200 - 1300 i spadają do wolnych 800. Wcześniej zapalał od tzw. kopa nie było tych problemów.
Pozdrówka |
|
|
|
 |
tool
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '95 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: Bielsko-Biała/Andrychów
|
Wysłany: 02-01-2009, 16:52
|
|
|
Galart napisał/a: | zimny silnik jest trudno uruchomić, piszę - zapala za trzecim ,czwartym pokręceniem i to z wciśniętym pedałem gazu i od razu zachowuje sie normalnie.
Pozdrówka | Tak działo się u mnie wcześniej, teraz jak jest zimny kiedy tylko zdejmę nogę z gazu zgaśnie. Muszę tak go trzymać aż się zagrzeje nieco. |
_________________ E54A - 2.0 V6 LPG '95
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-01-2009, 17:49
|
|
|
Na tego typu objawy mogą mieć wpływ różne przyczyny.
Ja bym zaczął,od świec,kabli,kopułki,i palca rozdzielacza.
Czyszczenie przepustnicy,regulacja,oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.
Regulacja zaworów,następnie sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Jeżeli nie da efektów,zmieniłbym kondesatory w ECU.
Tak by wyglądała moja praca.
(założyłem,że filtr powietrza został wymieniony)
Zapomniałem,że pasowałoby przejrzeć silnik krokowy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2009, 18:45
|
|
|
tool - u Ciebie na bank silniczek krokowy, miałem tak kiedyś, sprawdź rezystancje na uzwojeniach w szeregu potrójnych pinów powinno być 1-2, 2-3, 4-5 i 5-6 ok. 30 omów jak jest przerwa na którymś, to uzwojenie do wymiany, da sie to zrobic ze starego, bo są dwa i akurat może przypasować.
jacek11 - u mnie: świece 25kkm, kable nowe, kopółka-brak, palec rozdzielacza- brak, zapłon reguluje ECU, zawory reg. hydrauliczna, ciśnienie - po odpaleniu chodzi idealnie, kondensatory ECU -ECU nowy typ, filtr 2kkm po wymianie, silnik krokowy reguluje po zmianie obciążenia, zresztą sprawdzony, ciepły zapala od kopa i bądź tu panie mądry! nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy martwej...
Pozdrówka
a i jeszcze reset kompa też zrobiony , błędów nie ma. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 02-01-2009, 19:05
|
|
|
Ech,faktycznie ,pomyliłem silniki
A jakie świece masz założone?Pytam z ciekawości,bo niebawem będę musiał wymienić.
Ogólnie świece wymieniam,co drugą wymianę oleju.Czyli ok.20000 km.
Słuchaj,a jak z kręceniem zimnego silnika?
Ja też z rana muszę chwilę pokręcić zanim odpali.Tłumaczę sobie tym,że wolniej kręci |
_________________
 |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 02-01-2009, 20:07
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Słuchaj,a jak z kręceniem zimnego silnika?
Ja też z rana muszę chwilę pokręcić zanim odpali.Tłumaczę sobie tym,że wolniej kręci |
witam
miałem takie objawy jak postał przez noc, rano trzeba było pokręcić troche żeby zagadał
zaprowadziłem do warsztatu trzy godzinki stał i daje z pierwszego
powiedzieli że "nie trzymał paliwa" więcej sie nie dowiedziałem
w każdym bądż razie działa do tej pory bezproblemowo |
|
|
|
 |
|