To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Sprzęgło - Pajero II 2,5TD '95r.

altmarcin - 23-12-2008, 20:02
Temat postu: Sprzęgło - Pajero II 2,5TD '95r.
Witam i z góry dzięki za pomoc.
Wydaję mi się, że wypadałoby trochę sprzęgło w moim Pajero "podciągnąć" tylko, że nie widzę żadnej linki (jak to w osobówkach robiłem). Trochę ciężko wchodzą biegi w trakcie jazdy (szczególnie jak jest zimno) a na biegu jałowym leciutko. Do tego auto rusza (daje napęd na koła) gdy popuści się pedał sprzęgła już od 2 cm od podłogi. Poza tym jest ok. - nie ślizga się ani nie hałasuje.
Popatrzałem na auto od spodu i nic nie znalazłem - żadnej regulacji. Pytam więc Mitsumaniaków:
1. Czy reguluje się sprzęgło i jak?
2. Czy to jest sprzęgło hydrauliczne? (wydaje się, ze nie bo żadnego zbiorniczka na płyn ani punktów odpowietrzania nie widzę).

Anonymous - 23-12-2008, 20:12

w 2.8td jest zbiorniczek na płyn do sprzęgła

Pozdrawiam

jawaldek - 23-12-2008, 22:35

bartek2800 napisał/a:
w 2.8td jest zbiorniczek na płyn do sprzęgła

Pozdrawiam


:roll: Ale może nie tylko sucha informacja->pomóż altmarcin-owi może jakieś zdjęcie zamieścisz :idea: lub wskazówkę gdzie ma szukać . Pozdrówka :)

Anonymous - 24-12-2008, 11:27

altmarcin i jawaldek,

przepraszam za moją postawę, ale byłem wyczerpany.
Więc mam nadzieję, że dacie mi się poprawić.







Zdjęcia z instrukcji obsługi w języku niemieckim, może ktoś przetłumaczy :?:


Pozdrawiam i życzę wesołych świąt

altmarcin - 24-12-2008, 12:52

Przypatrzyłem się dokładniej i widzę, że to sprzęgło hydrauliczne. Myślałem, że ten drugi mały zbiorniczek na płyn hydrauliczny jest od hamulców tylnych kół, bo miałem tak w poprzednim samochodzie, a tutaj on jest od pompki sprzęgła.
Nie rozumiałem jak może być hydrauliczne skoro nie ma różnicy w oporze pedału sprzęgła - niezależnie czy silnik pracuje czy nie. A sprawa jest prosta bo to pompka bez wspomagania, to pompka "nożna" :)

Tytułem wyjaśnienia dla innych: zbiorniczek na płyn jest zamocowany na pompce, która jest pod pedałem sprzęgła i wystaje w komorze silnika razem ze zbiorniczkiem. Nowe pompki nie są drogie (od 87zł)ale można kupić taniej (9,50zł) zestawy gumek naprawczych.

Znalazłem też punkt odpowietrzania sprzęgła - znajduje się na wysprzęgliku (taki cylinderek z tloczkiem) po lewej stronie obudowy sprzęgła - z góry w komorze silnika widać dobrze przy wale napędowym.

Znalazłem tez regulację pod pedałem sprzęgła, ale zanim to zrobię pytam Was koledzy:


- Czy regulować, tzn. czy trochę "podciągnąć" sprzęgło jeżeli zaczyna dawać napęd na koła po popuszczeniu pedału już o 2 cm. Jak jest w Waszych Pojarkach? Czy powinien ciągnąć trochę wyżej?

Anonymous - 24-12-2008, 13:21

Raczej wyżej i to znacznie.

Jak wyregulować? - poddaje się, nie mam pojęcia.

Pozdrawiam

jawaldek - 24-12-2008, 14:29

altmarcin napisał/a:

- Czy regulować, tzn. czy trochę "podciągnąć" sprzęgło jeżeli zaczyna dawać napęd na koła po popuszczeniu pedału już o 2 cm. Jak jest w Waszych Pojarkach? Czy powinien ciągnąć trochę wyżej?


Witaj.Ustaw na połowę wysokości skoku pedału tz pedał wciśnięty do połowy zaczyna brać napęd.Jak ustawisz za nisko to możesz stosunkowo szybko myśleć o wymianie sprzęgła->> będzie się ślizgało bo "zawsze" delikatnie trzymamy nogę na sprzęgle szczególnie jak często wachlujesz.Wesołych Świąt i odpoczywaj a naprawę zostaw na po świętach :wink: Chyba że mus :roll:

altmarcin - 24-12-2008, 19:21

Dzięki za pomoc, spróbuję podregulować ale uda mi się może parę milimetrów lub centymetr tą nakrętką pod pedałem sprzęgła. Może się polepszy, a najgorzej jest ze zmianą z jedynki na dwójkę. Dwójka z biegu jałowego wchodzi bez problemu więc coraz częściej ruszam z dwójki :)
Anonymous - 24-12-2008, 20:21

altmarcin,

czytając Twój post jakbym zajrzał w przeszłość - też parę tys km ruszałem z dwójki ale zrezygnowałem.To jest problemem tych skrzyń biegów, że na zimno jest problem przełączyć z 1 na 2, ale już ruszam z 1 bo przyzwyczaiłem się do tej wady

Anonymous - 26-12-2008, 13:57

a czy ktos moglby wyjasnic jakie jest sprzeglo w pajero II, kto cos ostatnio mowil mi o sprzegle hydrokinetycznym czy jakos tak i nie wiem czy dobrze zrozumialem :) ? tylko z czym to sie je i jak dziala i gdzie tak owe występuje ?

pozdrawiam

Anonymous - 26-12-2008, 15:46

Sprzęgło hydrokinetyczne kojarzy mi się ze skrzynią automatyczną :roll: . Pomaga oszczędzać paliwo czy coś w tym stylu :?:

Więcej nie wiem :wink:

zbyszekm2 - 26-12-2008, 16:46

Amcio napisał/a:
a czy ktos moglby wyjasnic jakie jest sprzeglo w pajero II, kto cos ostatnio mowil mi o sprzegle hydrokinetycznym czy jakos tak i nie wiem czy dobrze zrozumialem :) ? tylko z czym to sie je i jak dziala i gdzie tak owe występuje ?

pozdrawiam

Sprzęgło hydrokinetyczne występuje tylko w automacie, jest przymocowane do koła zamachowego zamiast tradycyjnego sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group