Sprzęgło - Pajero II 2,5TD '95r. |
Autor |
Wiadomość |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:02 Sprzęgło - Pajero II 2,5TD '95r.
|
|
|
Witam i z góry dzięki za pomoc.
Wydaję mi się, że wypadałoby trochę sprzęgło w moim Pajero "podciągnąć" tylko, że nie widzę żadnej linki (jak to w osobówkach robiłem). Trochę ciężko wchodzą biegi w trakcie jazdy (szczególnie jak jest zimno) a na biegu jałowym leciutko. Do tego auto rusza (daje napęd na koła) gdy popuści się pedał sprzęgła już od 2 cm od podłogi. Poza tym jest ok. - nie ślizga się ani nie hałasuje.
Popatrzałem na auto od spodu i nic nie znalazłem - żadnej regulacji. Pytam więc Mitsumaniaków:
1. Czy reguluje się sprzęgło i jak?
2. Czy to jest sprzęgło hydrauliczne? (wydaje się, ze nie bo żadnego zbiorniczka na płyn ani punktów odpowietrzania nie widzę). |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2008, 20:12
|
|
|
w 2.8td jest zbiorniczek na płyn do sprzęgła
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-12-2008, 22:35
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | w 2.8td jest zbiorniczek na płyn do sprzęgła
Pozdrawiam |
Ale może nie tylko sucha informacja->pomóż altmarcin-owi może jakieś zdjęcie zamieścisz lub wskazówkę gdzie ma szukać . Pozdrówka |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2008, 11:27
|
|
|
altmarcin i jawaldek,
przepraszam za moją postawę, ale byłem wyczerpany.
Więc mam nadzieję, że dacie mi się poprawić.
Zdjęcia z instrukcji obsługi w języku niemieckim, może ktoś przetłumaczy
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 24-12-2008, 12:52
|
|
|
Przypatrzyłem się dokładniej i widzę, że to sprzęgło hydrauliczne. Myślałem, że ten drugi mały zbiorniczek na płyn hydrauliczny jest od hamulców tylnych kół, bo miałem tak w poprzednim samochodzie, a tutaj on jest od pompki sprzęgła.
Nie rozumiałem jak może być hydrauliczne skoro nie ma różnicy w oporze pedału sprzęgła - niezależnie czy silnik pracuje czy nie. A sprawa jest prosta bo to pompka bez wspomagania, to pompka "nożna"
Tytułem wyjaśnienia dla innych: zbiorniczek na płyn jest zamocowany na pompce, która jest pod pedałem sprzęgła i wystaje w komorze silnika razem ze zbiorniczkiem. Nowe pompki nie są drogie (od 87zł)ale można kupić taniej (9,50zł) zestawy gumek naprawczych.
Znalazłem też punkt odpowietrzania sprzęgła - znajduje się na wysprzęgliku (taki cylinderek z tloczkiem) po lewej stronie obudowy sprzęgła - z góry w komorze silnika widać dobrze przy wale napędowym.
Znalazłem tez regulację pod pedałem sprzęgła, ale zanim to zrobię pytam Was koledzy:
- Czy regulować, tzn. czy trochę "podciągnąć" sprzęgło jeżeli zaczyna dawać napęd na koła po popuszczeniu pedału już o 2 cm. Jak jest w Waszych Pojarkach? Czy powinien ciągnąć trochę wyżej? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2008, 13:21
|
|
|
Raczej wyżej i to znacznie.
Jak wyregulować? - poddaje się, nie mam pojęcia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-12-2008, 14:29
|
|
|
altmarcin napisał/a: |
- Czy regulować, tzn. czy trochę "podciągnąć" sprzęgło jeżeli zaczyna dawać napęd na koła po popuszczeniu pedału już o 2 cm. Jak jest w Waszych Pojarkach? Czy powinien ciągnąć trochę wyżej? |
Witaj.Ustaw na połowę wysokości skoku pedału tz pedał wciśnięty do połowy zaczyna brać napęd.Jak ustawisz za nisko to możesz stosunkowo szybko myśleć o wymianie sprzęgła->> będzie się ślizgało bo "zawsze" delikatnie trzymamy nogę na sprzęgle szczególnie jak często wachlujesz.Wesołych Świąt i odpoczywaj a naprawę zostaw na po świętach Chyba że mus |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 24-12-2008, 19:21
|
|
|
Dzięki za pomoc, spróbuję podregulować ale uda mi się może parę milimetrów lub centymetr tą nakrętką pod pedałem sprzęgła. Może się polepszy, a najgorzej jest ze zmianą z jedynki na dwójkę. Dwójka z biegu jałowego wchodzi bez problemu więc coraz częściej ruszam z dwójki |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2008, 20:21
|
|
|
altmarcin,
czytając Twój post jakbym zajrzał w przeszłość - też parę tys km ruszałem z dwójki ale zrezygnowałem.To jest problemem tych skrzyń biegów, że na zimno jest problem przełączyć z 1 na 2, ale już ruszam z 1 bo przyzwyczaiłem się do tej wady |
|
|
|
 |
Amcio [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2008, 13:57
|
|
|
a czy ktos moglby wyjasnic jakie jest sprzeglo w pajero II, kto cos ostatnio mowil mi o sprzegle hydrokinetycznym czy jakos tak i nie wiem czy dobrze zrozumialem ? tylko z czym to sie je i jak dziala i gdzie tak owe występuje ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2008, 15:46
|
|
|
Sprzęgło hydrokinetyczne kojarzy mi się ze skrzynią automatyczną . Pomaga oszczędzać paliwo czy coś w tym stylu
Więcej nie wiem |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 26-12-2008, 16:46
|
|
|
Amcio napisał/a: | a czy ktos moglby wyjasnic jakie jest sprzeglo w pajero II, kto cos ostatnio mowil mi o sprzegle hydrokinetycznym czy jakos tak i nie wiem czy dobrze zrozumialem ? tylko z czym to sie je i jak dziala i gdzie tak owe występuje ?
pozdrawiam |
Sprzęgło hydrokinetyczne występuje tylko w automacie, jest przymocowane do koła zamachowego zamiast tradycyjnego sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko). |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|