To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Pasek rozrzadu :(

spec-ldz - 28-12-2008, 16:11
Temat postu: Pasek rozrzadu :(
Jakie są objawy przeskoczenia paska rozrzadu??
Wczoraj przy jakis 5 tys silnik stracił moc, lekko zaczał sie trzaśc na małych obrotach. stracił bardzo moc. Mozliwe jest by przeskoczył rozrzad? ew w ktorą strone zaryzykowac go przekrecic? bo zdjalem obudowe z gory i na gornym kołku napewno sie zgadza.
A jesli to nie rozrzad przeskoczył to co mogło sie stać? dodam ze zaczał bardzo hałasowac filtr powietrza(efekt nieco jakbym mial stozek albo nawet wiekszy)

Hugo - 28-12-2008, 18:55

spec-ldz napisał/a:
Mozliwe jest by przeskoczył rozrzad?
spec-ldz napisał/a:
dodam ze zaczał bardzo hałasowac filtr powietrza(efekt nieco jakbym mial stozek albo nawet wiekszy)
Wygląda na to, że rzeczywiście pasek rozrządu przeskoczył. Zdejmi obudowy i się upewnij. Jak najszybciej, bo jak rzeczywiście przeskoczył to coś jest z nim nie tak.
Anonymous - 28-12-2008, 20:11

spec-ldz, na 90% przeskoczył Ci pasek. Objawy tak jakby się cofnął lub najprawdopodobniej pokrzywiły się zawory :( czyli najlepiej szukaj nowej głowicy bo koszt naprawy przekroczy jej wartość
tomusn - 28-12-2008, 21:06

a może świeca walnęła? od razu głowicą straszysz
Anonymous - 28-12-2008, 22:07

bo znam takie przypadki wątpię by to była świeca ale obym się mylił :)
spec-ldz - 28-12-2008, 23:15

no ale jeden zabek to raczej nie spowodowałby skrzywienia zaworu czy sie myle? bo pasek jest dalej.. kurde pecha mam do tego lancerka cos chyba... bo rowny tydzien zlozylem go, bo wymieniana była uszczelka pod glowica itd...
Anonymous - 28-12-2008, 23:42

powiem Ci tak wystarczy nawet za długo go przytrzymać na obrotach wtedy zawory nie zdążą się schować i dostaną tłokiem.
a 1 ząbek wystarczy by pokrzywić zawory.
po 1 sprawdź znaki na rozrządzie
po 2 zmierz kompresję
i wtedy już wszystko wiesz.
a jeśli chcesz sprawdzić które zawory są krzywe bo niektóre się krzywią na tyle delikatnie, że nie widać gołym okiem.
odwróć głowicę wałkiem do spodu a komorą spalania do góry i zalej benzyną ekstrakcyjną zostaw na 10 min i sprawdź z którego garnka uciekła benzyna i wtedy wiadomo co i jak

spec-ldz - 29-12-2008, 00:02

no to widze ładnie sie podziało :( a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole? bo tam to obudowane silnikiem jakby jest, trzeba zdjać koło pasowe? pewnie beda z tym problemy?? kompresji nie mam jak zmierzyc niestety, a głowicy nie bede zdejmował bo tydzien temu ja załozylem i to juz naprawde ostatecznosc
Anonymous - 29-12-2008, 00:25

spec-ldz, napisz dokładnie co to za mitsu sprawdzę jutro w AUTODACIE w paskach rozrządu co i jak i wrzucę ci skan demontażu i montażu z rysunkami itp :)
spec-ldz - 29-12-2008, 10:05

lancer 1.5 12v, 4g15 z tego co sie orientuje, 91 rok 90KM
Hugo - 29-12-2008, 12:00

spec-ldz napisał/a:
a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole?
Zdjąć koło pasowe na wale i osłonę rozrządu (ten plastik).
Krzyzak - 29-12-2008, 13:05

Hugo napisał/a:
spec-ldz napisał/a:
a jak zobaczyc oznaczenie na rozrzadzie na dole?
Zdjąć koło pasowe na wale i osłonę rozrządu (ten plastik).

a po co? - wystarczy znacznik zaplonu kola pasowego ustawic na T na obudowie
ponadto - do zdjecia dolnej obudowy rozrzadu w tym silniku nie trzeba sciagac kola pasowego

Hugo - 29-12-2008, 13:14

Krzyzak napisał/a:
wystarczy znacznik zaplonu kola pasowego ustawic na T na obudowie
No racja, ale na bloku silnika też jest znacznik (pod obudową rozrządu :wink: ).
Krzyzak napisał/a:
do zdjecia dolnej obudowy rozrzadu w tym silniku nie trzeba sciagac kola pasowego
A o tym po prostu zapomniałem. Dawno temu miałem do czynienia z tymi silnikami.
wojmi1 - 29-12-2008, 13:24

jak już przeskoczył pasek to trzeba go wymienić i tyle - dla świętego spokoju /koszt około 60 zł
sprawdzić rolke napiąć pasek i po problemie

spec-ldz - 29-12-2008, 15:12

no na gorze jest na kole tak trojkącik to w ktorą strone ma być skierowany? dolnego koła niestety za bardzo nie widac. I nie mam pojecia jak je odkrecic, odkreciłem 4 sruby ale nie chce zejsc, jest na to jakiś sposob?? i jak ustawic dolne kolo? MOglby ktos jak przyslowiowej krowie na granicy wytlumaczyc? Dwoch lewych rąk raczej nie mam no ale tym sie jeszcze nie zajmowałem więc nie mam doświadczenia :( (wczesniej miałem favoritke i tam był łancuch wiec bezproblemowo :P )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group