Pajero IV - Słabe Autko - Brak Mocy
dami - 29-12-2008, 21:11 Temat postu: Słabe Autko - Brak Mocy Witam wszystkich MitsuManiaków . Od trzech miesięcy mam Pajero 2800 TDI z 1998r automat . autko jest jakieś słabe nie na mocy . Moje podejrzenie padło na turbo sprężarkę ( mała wydajność ) . Więc zamontowałem czujnik ciśnienia doładowania , czujnik przy 2500rpm pokazuje 05 bara ,przy 3500rpm pokazuje max 06 bara . Czy to jest normalne ciśnienie tak ma być , czy morze jest za słabe jak tak to jakie powinno być ?. Dodam ze jest to wersja loong ,a spalanie to koszmar trasa to ok 13-14,5 litra a miasto to ok 17-18 ,to więcej niż wersje benzynowe Pajero 3l i3,5l .A morze to norma ? . Z góry dziękuje za pomoc
jawaldek - 29-12-2008, 21:23 Temat postu: Re: Słabe autko , brak mocy
dami napisał/a: | Witam wszystkich MitsuManiaków . Od trzech miesięcy mam Pajero 2800 TDI z 1998r automat . autko jest jakieś słabe nie na mocy . Moje podejrzenie padło na turbo sprężarkę ( mała wydajność ) . Więc zamontowałem czujnik ciśnienia doładowania , czujnik przy 2500rpm pokazuje 05 bara ,przy 3500rpm pokazuje max 06 bara . Czy to jest normalne ciśnienie tak ma być , czy morze jest za słabe jak tak to jakie powinno być ?. Dodam ze jest to wersja loong ,a spalanie to koszmar trasa to ok 13-14,5 litra a miasto to ok 17-18 ,to więcej niż wersje benzynowe Pajero 3l i3,5l .A morze to norma ? . Z góry dziękuje za pomoc |
Witam w gronie MitsuManiaków. Też mam 2,8 TDI i też w automacie.Odnośnie mocy nie pomogę Ci ale spalanie to masz dość duże Jeżdżąc teraz-zima-na cztery buty Misiek spala mi około 14,5-15 ale to są góry. W moim Miśku automat nie reaguje zbyt szybko ale nie jest źle. Czy tak samo zachowuje się gdy włączysz nadbieg?? Pozdrówka
dami - 29-12-2008, 21:53
Włączenie nad biegu nie wiele daje ,ja też na ogół poruszam się po terenie górskim ,ale z napędem na tylną oś
Hiszpan - 29-12-2008, 22:58
jawaldek napisał/a: | ale spalanie to masz dość duże | Waldku, nie wiem czy słusznie podejrzewam, ale kolega dami jeździ na 32 calowych gumach, a to już by trochę wyjaśniało.
Nie wiem jak z tym ciśnieniem, ale pewno ktoś mądrzejszy Ci podpowie
A tak z ciekawości - nie masz żadnych wątpliwości, że to silnik, a nie np. skrzynia
Anonymous - 29-12-2008, 23:15
Na turbinach się nie znam, ale polecam to:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29002
(dokładnie to tyczy się to silnika 2.5TD)
Troszeczke tam na temat ciśnienia jest napisane
Pozdrawiam
jawaldek - 29-12-2008, 23:20
Hiszpan napisał/a: | nie wiem czy słusznie podejrzewam, ale kolega dami jeździ na 32 calowych gumach, a to już by trochę wyjaśniało. |
Nooo wyjaśnia Pozdrówka
dami - 29-12-2008, 23:42
Macie racje mam koła w rozmiarze 32 cale ,ale wydaje mi się ze na mniejszych kołach będzie wyglądał komicznie , .Mam paru kolegów z autkami które maję koła 35 cali i spalanie jest takie samo , a przecież kółka mają o wiele większe
[ Dodano: 29-12-2008, 23:54 ]
Miałem problem z skrzynią automatyczną w moim poprzednim Pajero ( 3l benzyna ale to miało petardę a spalanie takie samo) .Więc wykluczam skrzynie biegów w tym nowym
[ Dodano: 29-12-2008, 23:59 ]
Bartek2800- potrzebuje konkretnie info do modelu 2800 tdi ,znalazłem informacje ze ciśnienie powinno być 1 bar ale nie jestem pewien
mcorp - 30-12-2008, 08:50
Ja jeżdżę na 32" i brak mocy nie spędza mi snu z powiek.
Stawiałbym raczej na turbinę, bo 2.8TDi powinien mieć max sprężania 0.95 bara, ale sprawdź jeszcze raz, bo podejrzanie małe...
M
Gene - 30-12-2008, 10:09
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9978
2 post, 2 link, pierwsza sekcja manuala "specyfikacja" - jak dobrze pamietam tam wszystko jest
dami - 30-12-2008, 12:52
Czyli moja turbinka w autku jest prawie o połowę za słaba , czy morze być za to odpowiedzialny zepsuty zawór EGR czy wina leży raczej po stronie samej turbiny jak tak to co robić idzie ją naprawić jak tak to jak?
wajc83 - 30-12-2008, 16:02
Ja miałem uszkodzone turbo i ledwo jechał mam 33" i palił mi na trasie 13litrów. Po wymianie turbo i zmianie zaworu który daje wieksze cisnienie tzn 1.2 bara auto zasuwa jak wściekle i pali 10 litrów w mieście. turbine robiłem w Wrocławiu firma " Julita"
dami - 30-12-2008, 16:27
a morze wiesz gdzie jest ten zawór regulujący ciśnienie ,czy to jest ten zawór pod ciśnieniowy pod turbiną
wajc83 - 30-12-2008, 22:11
gruszka przykrecona do klektora ssacego
dami - 09-01-2009, 23:04
Dzisiaj wymieniłem turbinkę w moim pajero i zrobiłem jazdę próbną i nie jestem pewien czy wszystko jest jak się należy , ciśnienie 0,95 bara uzyskuję tylko przy dużych obrotach ok 4000 , czy to jest normalne ? . Morze zawór na kolektorze ssącym należy wymienić ? nie wiem co mam robić pomocy
zbyszekm2 - 09-01-2009, 23:46
dami napisał/a: | Dzisiaj wymieniłem turbinkę w moim pajero i zrobiłem jazdę próbną i nie jestem pewien czy wszystko jest jak się należy , ciśnienie 0,95 bara uzyskuję tylko przy dużych obrotach ok 4000 , czy to jest normalne ? . Morze zawór na kolektorze ssącym należy wymienić ? nie wiem co mam robić pomocy |
Nie jest to normalne, sprawdza czy nie jest pęknięta kierownica turbiny, albo czy pod blaszką w kierownicy nie ma pęknięci?
|
|
|