[04-13]Colt CZx - Przygasające światła...
kitunio75 - 08-01-2009, 09:54 Temat postu: Przygasające światła... Czy zauważyliście w swoich COLTACH, że w niektórych sytuacjach przygasają światła?
Np. przy domkniętych oknach wciskamy oba guziczki domykania szyb - światła przygasają dość znacznie.
Wydaje mi się że nie jest to normalne, no chyba że ten typ tak ma.
Nie zauważyłem tego efektu w innych autach, sprawdzałem np. w hondzie accord i mercedesie ML.
cns80 - 08-01-2009, 10:02
kitunio75 napisał/a: | Np. przy domkniętych oknach wciskamy oba guziczki domykania szyb - światła przygasają dość znacznie.
Wydaje mi się że nie jest to normalne, no chyba że ten typ tak ma. | To jest normalne chyba we wszystkich samochodach z nilnikiem benzynowym o małej pojemności. Pobór prądu przez oba silniczki podnośników na raz do tego pod dodatkowym obciążeniem w postaci oporu (bo szyby są zamknięte) jest dość duży i mocniej obciąża alternator. W skutek czego światła przygasają. To samo może powodować centralny zamek jeśli zamyka wszystkie pięć drzwi, albo szyberdach w ostatniej fazie domykania.
Raczej to nic niepokojącego.
kitunio75 - 08-01-2009, 10:10
Ciesze się że to normalne jednak myślę że czasami to głupio wygląda - może sie komuś wydawać, że do niego mrygam światłami...
Anonymous - 08-01-2009, 12:19
kitunio75 napisał/a: | Ciesze się że to normalne jednak myślę że czasami to głupio wygląda - może sie komuś wydawać, że do niego mrygam światłami... |
do tego stopnia przygasają?
Rozmawiałeś w tej sprawie z kimś z serwisu( jeżeli rzeczywiście aż tak mocno przygasają..)? W tamtym tygodniu mój znajomy miał podobny problem w polówce, przy włączaniu wycieraczek przez moment mocno przygasały światła( czas reakcji regulatora napięcia). Po wstępnych oględzinach doradziłem jemu aby zmienił przewód masowy od akumulatora (mimo braku problemów z rozruchem)- był mocno zaśniedziały. Objawy jak ręką odjął.
kitunio75 - 08-01-2009, 14:01
Chyba jednak serwis trzeba będzie odwiedzić. Dziękuję za informacje.
mr.bean - 08-01-2009, 20:15
umnie też przygasają, ale chyba nie do tego stopnia, a też jest u was tak że zmienia się moc oświeltania konolsi w środku samochodu gdy światała są włączone słąbiej świeci, a gdy wyłączone mocniej?
Anonymous - 08-01-2009, 20:20
mr.bean, tak. To jest normalne, aby nie raziło Ciebie w nocy. Możesz pojechać do ASO i ustawić opcję automatycznego włączania świateł dziennych po rozruchu. Nie będzie się wtedy przyciemniać w dzień i nie będzie podświetlenia zegarów.
mr.bean - 08-01-2009, 20:32
aha, mi to tam nie przeszkdza, tylko jak już jest podbny wątek, to chciałem się też spytać;)
looq - 12-01-2011, 08:35
Ja ostatnio zauważyłem nieco inne zjawisko, a mianowicie lekko przygasają światła podczas redukcji biegu (na przykład z 4 na 3) towarzyszy temu takie prawie niesłyszalne pyknięcie. Dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem i zauważam to w zasadzie tylko w sytuacji kiedy jedynym oświetleniem drogi są reflektory samochodu.
Zauważył może to ktoś u siebie ?
OLOs - 12-01-2011, 09:13
jaceksu25,
twierdzisz że po ustawieniu w serwisie opcji automatycznego włączenia świateł po rozruchu nie będzie działało podświetlenie zegarów? Ciekawe, bo ja mam włączoną tą opcje i świeci mi wszystko... może są jakieś opcje podświetlenia do wyboru? Pozdro OLOs
magik - 17-01-2011, 16:57
mr.bean, poza tym możesz regulować podświetlenie zegarów i środkowego ekranu...
ravusek - 01-05-2011, 19:16
looq napisał/a: | Ja ostatnio zauważyłem nieco inne zjawisko, a mianowicie lekko przygasają światła podczas redukcji biegu (na przykład z 4 na 3) towarzyszy temu takie prawie niesłyszalne pyknięcie. Dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem i zauważam to w zasadzie tylko w sytuacji kiedy jedynym oświetleniem drogi są reflektory samochodu.
Zauważył może to ktoś u siebie ? |
U mnie też występuje takie przygasanie. Zauważyłem to ostatnio przy nocnej jeździe. Do tego też takie cyknięcie. Ciekawe czy to normalne .
Mateusz071 - 06-05-2011, 16:50
normalne jak sie daje z 4 na 3 i strzał ze sprzęgła i pełen gaz.... pasek i alternator nie wytrzymują takich przeciążeń (czasem moze pasek zapiszczeć) i gubia ze soba "przyczepność" przez co nie ma chwilowo napięcia, a pyknięcie to przekaźnik albo cewka.
[ Dodano: 06-05-2011, 16:50 ]
acha ogłólnie przy redukcjach "szarpanych" tak jest
|
|
|