Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasające światła...
Autor Wiadomość
kitunio75 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI COLT 1.3 2006r.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: BIAŁYSTOK
  Wysłany: 08-01-2009, 09:54   Przygasające światła...

Czy zauważyliście w swoich COLTACH, że w niektórych sytuacjach przygasają światła?
Np. przy domkniętych oknach wciskamy oba guziczki domykania szyb - światła przygasają dość znacznie.
Wydaje mi się że nie jest to normalne, no chyba że ten typ tak ma.
Nie zauważyłem tego efektu w innych autach, sprawdzałem np. w hondzie accord i mercedesie ML.
_________________
KITEK
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-01-2009, 10:02   

kitunio75 napisał/a:
Np. przy domkniętych oknach wciskamy oba guziczki domykania szyb - światła przygasają dość znacznie.
Wydaje mi się że nie jest to normalne, no chyba że ten typ tak ma.
To jest normalne chyba we wszystkich samochodach z nilnikiem benzynowym o małej pojemności. Pobór prądu przez oba silniczki podnośników na raz do tego pod dodatkowym obciążeniem w postaci oporu (bo szyby są zamknięte) jest dość duży i mocniej obciąża alternator. W skutek czego światła przygasają. To samo może powodować centralny zamek jeśli zamyka wszystkie pięć drzwi, albo szyberdach w ostatniej fazie domykania.
Raczej to nic niepokojącego.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kitunio75 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI COLT 1.3 2006r.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 08-01-2009, 10:10   

Ciesze się że to normalne jednak myślę że czasami to głupio wygląda - może sie komuś wydawać, że do niego mrygam światłami...
_________________
KITEK
 
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 12:19   

kitunio75 napisał/a:
Ciesze się że to normalne jednak myślę że czasami to głupio wygląda - może sie komuś wydawać, że do niego mrygam światłami...


:?: do tego stopnia przygasają?
Rozmawiałeś w tej sprawie z kimś z serwisu( jeżeli rzeczywiście aż tak mocno przygasają..)? W tamtym tygodniu mój znajomy miał podobny problem w polówce, przy włączaniu wycieraczek przez moment mocno przygasały światła( czas reakcji regulatora napięcia). Po wstępnych oględzinach doradziłem jemu aby zmienił przewód masowy od akumulatora (mimo braku problemów z rozruchem)- był mocno zaśniedziały. Objawy jak ręką odjął.
 
 
kitunio75 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI COLT 1.3 2006r.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 08-01-2009, 14:01   

Chyba jednak serwis trzeba będzie odwiedzić. Dziękuję za informacje.
_________________
KITEK
 
 
 
mr.bean 
Nowy Forumowicz


Auto: colt cz3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-01-2009, 20:15   

umnie też przygasają, ale chyba nie do tego stopnia, a też jest u was tak że zmienia się moc oświeltania konolsi w środku samochodu gdy światała są włączone słąbiej świeci, a gdy wyłączone mocniej?
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 20:20   

mr.bean, tak. To jest normalne, aby nie raziło Ciebie w nocy. Możesz pojechać do ASO i ustawić opcję automatycznego włączania świateł dziennych po rozruchu. Nie będzie się wtedy przyciemniać w dzień i nie będzie podświetlenia zegarów.
 
 
mr.bean 
Nowy Forumowicz


Auto: colt cz3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 29
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-01-2009, 20:32   

aha, mi to tam nie przeszkdza, tylko jak już jest podbny wątek, to chciałem się też spytać;)
 
 
looq 
Mitsumaniak


Auto: Colt 1.5 DID Motion
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2011, 08:35   

Ja ostatnio zauważyłem nieco inne zjawisko, a mianowicie lekko przygasają światła podczas redukcji biegu (na przykład z 4 na 3) towarzyszy temu takie prawie niesłyszalne pyknięcie. Dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem i zauważam to w zasadzie tylko w sytuacji kiedy jedynym oświetleniem drogi są reflektory samochodu.
Zauważył może to ktoś u siebie ?
 
 
OLOs 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ5 2007
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 12-01-2011, 09:13   

jaceksu25,
twierdzisz że po ustawieniu w serwisie opcji automatycznego włączenia świateł po rozruchu nie będzie działało podświetlenie zegarów? Ciekawe, bo ja mam włączoną tą opcje i świeci mi wszystko... może są jakieś opcje podświetlenia do wyboru? Pozdro OLOs
 
 
magik 
Forumowicz

Auto: CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 59
Skąd: wwa
Wysłany: 17-01-2011, 16:57   

mr.bean, poza tym możesz regulować podświetlenie zegarów i środkowego ekranu...
 
 
ravusek 
Forumowicz


Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: OKE
Wysłany: 01-05-2011, 19:16   

looq napisał/a:
Ja ostatnio zauważyłem nieco inne zjawisko, a mianowicie lekko przygasają światła podczas redukcji biegu (na przykład z 4 na 3) towarzyszy temu takie prawie niesłyszalne pyknięcie. Dodam, że nie dzieje się tak za każdym razem i zauważam to w zasadzie tylko w sytuacji kiedy jedynym oświetleniem drogi są reflektory samochodu.
Zauważył może to ktoś u siebie ?


U mnie też występuje takie przygasanie. Zauważyłem to ostatnio przy nocnej jeździe. Do tego też takie cyknięcie. Ciekawe czy to normalne ;) .
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-05-2011, 16:50   

normalne jak sie daje z 4 na 3 i strzał ze sprzęgła i pełen gaz.... pasek i alternator nie wytrzymują takich przeciążeń (czasem moze pasek zapiszczeć) i gubia ze soba "przyczepność" przez co nie ma chwilowo napięcia, a pyknięcie to przekaźnik albo cewka.

[ Dodano: 06-05-2011, 16:50 ]
acha ogłólnie przy redukcjach "szarpanych" tak jest
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.