To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Głowica do 4G93

jacek11 - 13-01-2009, 21:58
Temat postu: Głowica do 4G93
Witam :)

Mam pytanie.Czy głowica od 4G93 jest taka sama jak od 4G92 :?:
Wiem że uszczelki są takie same.
Czy ma ktoś możliwość porównania obu głowic?

Pozdro :)

londolut - 30-01-2009, 03:11

W jakim samochodzie? 4G93 były i SOHC i DOHC. To samo tyczy się 4G92.
harpagan - 30-01-2009, 07:35

Wg tego co mowil Bartek glowica 4G93 SOHC na 90% jest taka sama jak 4G92 SOHC
Jedyne czego nie byl pewien to mocowania kolektorow

PS. jacek11 czemu takie pytanie ?

jacek11 - 31-01-2009, 23:58

harpagan napisał/a:
PS. jacek11 czemu takie pytanie ?


Będę naprawiał gala z silnikiem 1,8 126 koni.
Mam podejrzenie,że głowica jest pęknięta.
Jeśli by pasowała z 4G92,to jest większa szansa znalezienia.
No i dlatego takie pytanie.
Z drugiej strony rozmawiałem z Japaneze,i stwierdził,że przyczyna może
być w założeniu tych samych śrub do przykręcania głowicy.
Twierdzi,że są bardzo słabe,i się wyciągają.Uszczelka była kiedyś wymieniana,i
wywaliło ją po raz drugi.Nie wiem co robić,nie chcę nikogo naciągać na
niepotrzebne koszta.
Wszelkie opinie,i przemyślenia mile widziane :)

Pozdro.

harpagan - 01-02-2009, 15:09

jacek11 napisał/a:
Twierdzi,że są bardzo słabe,i się wyciągają.Uszczelka była kiedyś wymieniana,i
wywaliło ją po raz drugi.

Długość śrub da się pomierzyć, ale faktycznie śrubki w 4G9x nie należą do najmocniejszych.
Myślę że coś zdecydowanie mądrzejszego mógłby powiedzieć Bartek, może napisz mu PW z linkiem do tematu ;)

Cytat:
Jeśli by pasowała z 4G92,to jest większa szansa znalezienia.

Jeśli się odpukać okaże, że to faktycznie problem z głowicą to 4G93 SOHC leży u mnie w piwnicy ;)

londolut - 01-02-2009, 15:18

harpagan napisał/a:
faktycznie śrubki w 4G9x nie należą do najmocniejszych
Bo w 4G9x śruby w głowicy są dociągane najpierw momentem (xx Nm), a poprawia się jeszcze dociągając 2x po 90° (z tego co pamiętam) co je rozciąga. W przypadku śrub w 4G13 nie dociąga się ich 'kątem' i tam śruby są wielokrotnego użytku choć wiadomo - co nowa śruba to nowa śruba.
jacek11 - 01-02-2009, 15:49

harpagan napisał/a:
Jeśli się odpukać okaże, że to faktycznie problem z głowicą to 4G93 SOHC leży u mnie w piwnicy ;)


Jeśli po rozebraniu stwierdzę,że uszczelka jest nienaruszona,to może zajrzymy do
Twojej piwnicy :roll:

Ogólnie wydaje mi się, że głowicę powinno się wymienić profilaktycznie ze względu na
przebieg auta.Na zegarze jest 240000 tyś. a nie wiadomo czy nie był cofany.
Dodatkowo auto ma gaz fabryczny,więc to następny powód,aby położyć na nią
szczególny nacisk.

Ghost_24 - 07-03-2009, 17:46

Panowie podepne sie pod temat i zapytam czy silnik 1.8 GDI z 98roku jest taki sam jak z 2001 chodzi mi głownie o głowice...czekam na info i pozdrawiam
Bartek - 07-03-2009, 21:21

Ghost_24, mogą być różnice - w 2000 roku był lift silników, sporo namieszali ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group