To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - KONTROLKA SILNIKA, TWARDY HAMULEC

NikoN_86 - 27-01-2009, 18:53
Temat postu: KONTROLKA SILNIKA, TWARDY HAMULEC
Witam.
Mam dziwny problem...
po strzale gazu wymieniłem przepływomierz,świece,i przewody na NGK oraz filtr powietrza
( działa wszystko cacy,numery się zgadzają ) lecz zauważyłem że po kilku minutach zaczyna się palić kontrolka silnika?
Czym to może być spowodowane ?
Autko postało kilka dni pod domkiem i kiedy ruszyłem zauważyłem też że, hamulec nie chce wchodzić i zaczął dość kiepsko hamować.... OCB ??

dodam że przed jedną i drugą usterką autko stało kilka dni, po czym wymieniłem przepływomierz i na przejażdżce te dwa zonki mnie nawiedziły....

Koyocik - 28-01-2009, 10:03

Wydaje mi się, że to po prostu zbieg okoliczności i te dwie usterki powstały po prostu w tym samym czasie. Zgadywał będę :)
a) Silnik - może przepływomierz nie ten, lub kupiony uszkodzony (zdarza się z nówkami również) i sieje błędami na komputer. Może wtyczka z przepływomierza niedociśnięta, lub skrzywione piny i się stykają. Może sonda lambda przy okazji ucierpiała. Dużo tych może, diagnostyka potrzebna.

b) Hamulce - wskazuje na uszkodzenie pompy (membrany) raczej. Ewentualnie przy naprawie mógł zostać zmiażdżony któryś przewód hamulcowy - mało prawdopodobne, poza tym auto hamowało by nierówno (sekcjami).

Anonymous - 28-01-2009, 11:23

NikoN_86, trzeba podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są błędy, tak jak pisał Koyocik, może być to wina złej przepływki, lub po prostu błędu przy montażu i nie skasowaniu starych błędów z ECU :)
cns80 - 28-01-2009, 12:33

Koyocik napisał/a:
b) Hamulce - wskazuje na uszkodzenie pompy (membrany) raczej. Ewentualnie przy naprawie mógł zostać zmiażdżony któryś przewód hamulcowy - mało prawdopodobne, poza tym auto hamowało by nierówno (sekcjami).
Uszkodzona vacumpompa lub wężyk podciśnienia. Brak podciśnienia z kolektora ssącego daje efekt twardego hamulca. Jako że kolega dłubał przy układzie dolotowym to może po prostu gdzieś go rozszczelnił. Z tego bierze się złe działanie hamulca i wywalanie błędu na komputerze.

NikoN_86, sprawdź dokładnie szczelność całego układu dolotowego oraz stan wężyka podciśnienia (jako że ciężko optycznie sprawdzić ten wężyk to lepiej go wymień.

NikoN_86 - 28-01-2009, 12:50

Deo napisał/a:
trzeba podłączyć się do kompa i sprawdzić jakie są błędy
ok ale jak to zrobić .. mam kabelek i diodę ale nie wiem jak dokładnie podłączyć się odb2... opis na http://mitsubishifan.webpark.pl/ nie bardzo mi się w tym przypadku przydaje...
mam opis :MITSUBISHI ERROR CODE and Self DIAGNOSTIC ale też coś nie idzie... jakie piny gdzie podłączyć ... ??
czytałem coś o ABS ?????

Anonymous - 28-01-2009, 17:53

NikoN_86, a jaką masz kostkę diagnostyczną?
bo może być tak, że nie masz możliwości odczytania kodów błyskowych i trzeba się podłączyć przez OBD lub OBDII ewentualnie kablem ze specjalnym wtykiem do Mitsubishi.
zrób fotkę gniazdka diagnostycznego i podaj mi dokładne dane auta, a ja jutro w pracy sprawdzę w KTS-ie OCB i Ci wszystko rozpiszę. Zależy od tego na ile Esi mi udostępni informację :)

NikoN_86 - 28-01-2009, 18:21

Deo napisał/a:
NikoN_86, a jaką masz kostkę diagnostyczną?

błąd 14 i 25
przed wymianą przepływomierza wszystko było ok - mino ze obroty wariowały.
teraz błędy 14 i 25
czy zamontowana "nowa" ( z alledrogo) może też być uszkodzona ? (ale chodzi silnik równo)
załamka ... nie mam pojęcia co robić i do czego się zabrać...
ECU zrestartowałem, kabelki podociskałem, numery na przepływomierzu się zgadzają i równiutko silniczek chodzi....

nie mam zielonego pojęcia.... ](*,)

Anonymous - 28-01-2009, 18:33

NikoN_86, oczywiście, że może być uszkodzona, ja sam osobiście do micry wymieniałem chyba 3 uszkodzone z allegro.
błąd 14 i 25 same liczby nic mi nie mówią, możesz je opisać ?

NikoN_86 - 28-01-2009, 19:20

Deo napisał/a:
możesz je opisać ?


14- czujnik przepustnicy Jest to potencjometr na podstawie którego komputer ustala aktualne wychylenie przepustnicy. Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników.

(dziwne bo autko stało 4 dni , wymieniłem przepływomierz i wyskoczył mi ten błąd, a silnik chodzi ładnie równo)

25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowane uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).

(przy starym przepływomierzu nie wyskakiwał mi ten błąd, chyba pora odświeżyć ecu)

Nie mam pojęcia o co może chodzić... wcześniej dostałem strzała gazu ale żeden z tych błędów mi się nie pokazywał....



A tu trochę o tym ecu i sprawdzeniu błędu OBD2

Anonymous - 28-01-2009, 19:32

25 oznacza ze albo nowa przepływka jest uszkodzona, lub pewne jej podzespoły.
co do 14 może być o błąd sporadyczny spowodowany przerwą/zwarciem do plusa lub spadkiem napięcia.
Skasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się znów pojawią :)

NikoN_86 - 28-01-2009, 19:41

Deo napisał/a:
14 może być o błąd sporadyczny spowodowany przerwą/zwarciem do plusa lub spadkiem napięcia.
Skasuj błędy odpal auto i sprawdź czy się znów pojawią


WŁAŚNIE POJAWIA SIĘ PONOWNIE....

JUŻ PISAŁEM DO KOLESIA ŻE PRZEPUSTKĘ ALBO ZWRACAM ALBO WYMIENIAM... NIE MINEŁO 7 DNI MAM NADZIEJĘ ŻE NIE SKOŃCZĘ ZE SPRAWĄ NA POLICJI...

Anonymous - 28-01-2009, 19:43

NikoN_86, życzę Ci powodzenia z tym miejmy nadzieję, że trafiłeś na uczciwego sprzedawcę :)
NikoN_86 - 28-01-2009, 19:56

Deo napisał/a:
trafiłeś na uczciwego sprzedawcę

mało jest sprzedawców z częściami do tego modelu .. więc jak się okaże uczciwym to będzie miał stałego klienta... ale wracając do tematu ... Deo, masz jakiś pomysł ? czy po prostu podłubać w tym, bo błędy są ale w pracy silnika wszytko jak w szwajcarskim zegareczku... Jakieś pomysły ?

Anonymous - 29-01-2009, 17:18

NikoN_86, a nie ma nigdzie szarpania (ruszanie, hamowanie, przyśpieszanie?)
tak jak sam pisałeś
Cytat:
Przyczyną błędu może być brudna przepustnica, spalenie potencjometru, a także - co się zdaża - miejscowe wytarcie ścieżek. Skutkuje to dziwnymi odczytami (np. napięcie rośnie płynnie, aż tu nagle przy pewnych obrotach jest 0 V i potem znów dobrze) - sprawa raczej droga, gdyż nie ma tu zamienników.

posprawdzaj i pomierz ścieżki i potencjometr. Spróbuj umyć przepustnicę benzyną ekstrakcyjną tylko uważaj byś nie zalał części elektrycznej (potencjometr itp), bo może być tak, że jest brudna i się nie domyka do końca i daje błędne dane do Ecu co wywołuje błąd.

NikoN_86 - 29-01-2009, 19:00

Deo, dzięki za zainteresowanie tematem... w weekend jade do mechanika i pod jego okiem będę dłubał może mi coś podpowie .. napisze co wykombinuje.. a co do przepływomierza.. podejżewam że mój stary był sprawny bo błędu mi żadnego nie dawał a wariował tak bo plastiki mi się w nim połamał. postraszyłem kola z alledrogo policją i sewis alle też go postraszył - kasę mi odsyła :D a stary posklejam i zobaczę jak będzie chodził....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group