To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Hamulce!!

KamilR10 - 01-02-2009, 17:56
Temat postu: [EA2A 2.0] Hamulce!!
Jest taki problem z hamulcami: Podczas jazdy włącza się przy każdym hamowaniu ABS, pedał hamulca praktycznie wchodzi do podłogi i auto bardzo słabo hamuje. Płynu hamulcowego jest ok, tarcze też w porządku, nie wiem jak kocki? Światło stopu też nie działa. Ile może kosztować wymiana klocków hamulcowych, jeżeli to będą rzeczywiście klocki.
adamos25 - 01-02-2009, 18:29

Jesli chodzi o wymiane klockow to jest to prosta sprawa i sam dasz rade masz tu link powinien ci pomoc http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html cena klockow wacha sie podejazewam od 50 zl w gore , moze byc tak ze juz niemasz klockow dlatego tez tak ci dzialaja hamulce.
rick - 01-02-2009, 19:05

to i ja się podłącze pod ten topic bo nie chcę zakładać nowego... mam pytanie jaki element przy hamulcach może powodować, że działają one tak jakby pulsacujnie. efekt jest taki jakby na tarczy były wybrzuszenia
Anonymous - 01-02-2009, 19:12

Rozwin badziej swoja mysl , chodzi ci ze pulsuje pedal hamulca czy masz drgania na kierownicy ? Jak to pierwsze to uklad ABS dziala, a jak to drugie to krzywe tarcze i/lub piasty.
Anonymous - 01-02-2009, 19:20

kamil mozliwe ze czujnik ABS sie sknocil
seir - 01-02-2009, 21:14

rick napisał/a:
to i ja się podłącze pod ten topic bo nie chcę zakładać nowego... mam pytanie jaki element przy hamulcach może powodować, że działają one tak jakby pulsacujnie. efekt jest taki jakby na tarczy były wybrzuszenia


Wydaje mi się, że tarcza hamulcowa jest lekko przekrzywiona, albo ma wybrzuszenie przez co miejscami klocki dociskają mocniej (auto hamuje sprawniej), a miejscami mają luz i przez to auto hamuje gorzej i stąd działanie jakby hamowania pulsacyjnego... W sumie to już sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie, ale oboje możemy się mylić :)

Owczar - 01-02-2009, 21:20

miziek napisał/a:
kamil mozliwe ze czujnik ABS sie sknocil


Też bym obstawiał ten problem. Choć objawy są dziwne. Jeśli chodzi o miękki pedał, to gdyby był zapowetrzony to podpomopowanie spowodowałoby, że pedał by "stwardnmiał". Być może pedał jest miękki przez puszczający ABS.

Jak kupiłem gala, to były tarcze i klocki na wykończeniu, a nie było takich objawów. Także to raczej możesz wykluczyć. Poza tym jak kończą sie klocki to są z reguły wyposażone w takie blaszki które to będą sygnalizowały podczas hamowania, takim charakterystycznym dźwiękiem.
Skupiłbym się na kontrolce ABS. Prawdopodobnie zwiera któryś czujnik, ale dopiero po wciśnięciu hamulca. Proponuję wcisnąć hamulec i wymrugać błędy. Chyba że świeci się tylko podczas hamowania i jednoczesnego toczenia... :/

Na początek mozna sprawdzić hamulce w stopie, choć jeśli żądna nie świeci to raczej winna czegoś innego. Bezpieczniki sprawdzałeś? Być może czujnik jest uszkodzony/ Nie wiem jak w Galancie, ale w lancerze jest przy pedale.

maxs88 - 03-02-2009, 12:15

Witam! mam taki problem z hamulcami, podczas naciskania pedału hamulca przy dowolnej prędkości (tzn przy wiekszej telepie cały samochód) czuc tak jakby klocki ocierały o wybrzuszoną tarczę tylko że tarcze i klocki są nowe 3tyskm, sprawdzałem bicie tarcz z przodu i z tyłu i go nie ma, sprawdziłem tez zawieszenie i jest wporządku ma ktos jakiś pomysł :?: :roll:
Owczar - 03-02-2009, 13:01

Jak sprawdzałeś bicie? Jakie otrzymałeś wartości? To co piszesz wskazuje na krzywe tarcze. Jakiej marki są tarcze i od kiedy masz problem?
maxs88 - 03-02-2009, 13:35

Byłem u mechanika i miał takie urządzonko do sprawdzania bicia tarcz i powiedział że jest znikome nie posłużył sie wartościami powiedział wrecz że nie wie co powoduje to bicie i że prawdopodobnie to drążki kierownicze. Wiec sprawdziłem zawieszenie u dwóch kolejnych mechaników i powiedzieli że ok tylko na lewym kole minimalny luz przy koncówce drążka. Tarcze mam firmy ebc i klocki też tej firmy ebc-greenstuf problemy sie pojawiły po około 3 tys km po zmianie tarcz na powyzsze przetoczyłem je raz i odrazu po założeniu było to samo przetoczenie nic a nic nie dało :( sadziłem ze moze to byc wina piast no ale ten pomiar bicia wyszedł ok wiec już nie wiem :?
migro - 03-02-2009, 13:43

maxs88 napisał/a:
Byłem u mechanika i miał takie urządzonko do sprawdzania bicia tarcz

Sprawdzałeś wszystkie hamulce, czy tylko przód. U mnie telepało autem i wymieniłem tylne tarcze na Brembo i klocki ATE, od ok.10 kkm spokój.

maxs88 - 03-02-2009, 13:48

Własnie sprawdzili tarcze z przodu i z tyłu i bicia nie wykryli i jeszcze jak byłem na diagnostyce to wyszła im (sorki jak coś przekręcę) wysoka owalizacja przedmich kół i koles powiedział że to napewno tarcze po czym zostały przetoczone i praktycznie odrazu to samo.
Anonymous - 03-02-2009, 14:36

maxs88, jesli praktycznie to samo to moze jakies unknown kupiles za grosze, i sa slabej jakosci
migro - 05-02-2009, 22:24

maxs88 napisał/a:
Własnie sprawdzili tarcze z przodu i z tyłu i bicia nie wykryli

Te tarcze sprawdzali wymontowane, czy mierzyli na aucie?
U mnie, w moim pierwszym Galancie, było tak, że też telepało całym autem. Kupiłem nowe tarcze zamontowałem, cały zadowolony robie próbę, a tu kicha, prawie żadnej poprawy. Czyżby sprzedali mi krzywe tarcze? Raczej nie. Zdjąłem tarcze, do roboty na tokarkę, mierzymy, a tu bicie, nie pamiętam, ale chyba 0,01mm. Mierzymy stare tarcze 0,06mm bodajże, czyli w sumie jeszcze dobre. Założyłem te nowe tarcze, i zmierzyłem bicie na aucie (trzymadełko z zegarem zamocowane na aucie), obracam kołem i o zgrozo 0,35mm. Piasta była trochę podrdzewiała, ale w sumie nie wyglądała źle, mimo tego szczoty druciane w łapy i do roboty. Szczotkowałem, aż się błyszczało. ZaKładam tarcze, mierzę i..... 0,02mm. Żeby mi znowu nie rdzewiało miejsce styku tarczy posmarowałem pastą miedzianą i, co chyba najwazniejsze, robię to co pół roku (przy każdej zmianie kół). o felgi też zacząłem dbać, tzn. przed załorzeniem powierzchnię, którą dociska tarczę, czyszczę i smaruję pastą termoprzewodzą, co moim zdaniem polepsza chłodzenie tarcz. Same tarcze (zaciski, rurę wydechową też) lakieruję aluminium w aerozolu ( wytrzymuje do 600*C) i nie mam problemu z korozją i do tego czysto i elegancko wygląda. Nie mam raczej wiekszych problemów z hamulcami, ostatnio wymieniałem tylne, ale one miały już ok. 60 kkm, więc nie było ich szkoda. NIE KUPUJĘ, ANI NIKOMU NIE POLECAM, TANICH NOŁNEJMÓW Z ALLEGRO ITP. Nie opłaca się

maxs88 - 05-02-2009, 23:04

Właśnie tarcze mi zmierzyli na aucie spróbuję to wszystko jeszcze raz poskłądać i wyczyścić i zobaczę co będzie....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group