To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Twardy Pedal Hamulca

yohne - 06-02-2009, 20:19
Temat postu: [3.2 DID] Twardy Pedal Hamulca
Witam wszystkich.
Mam problem z hamulcami. Pedał jest twardy i po naduszeniu nic się nie dziej. Samochód stał na dworze przez ostatnie 2 miesiące (nie odpalany ani ruszany) W czasie jazdy nie blokują. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
(Pajero 3,2 did 2002 rok.)

zbyszekm2 - 07-02-2009, 00:28

Powody mogą być różne, vakupompa, saneczki w zaciskach, stary płyn hamulcowy, pompa hamulcowa.
yohne - 07-02-2009, 07:28

a może być to sprawa elektryczna ?( bezpiecznik,przekaźnik lub coś podobnego)
pajeroX - 07-02-2009, 09:59

ja bym postawił na serwo lub na ta vakumpompe. albo przewód ten między tym a tym , może nie ma podcisnienia i serwo nie działa i nie ma hamulca a pedał twardy.
eys28 - 07-02-2009, 11:02

a ta akcja serwisowa w modelach 2000-2002?wymieniaja jakiś akumulatorek od serva?to nie bedzie to?
altmarcin - 07-02-2009, 11:46

Nawet jeśli serwo czy vacupompa nie działa (tak jak w każdym innym samochodzie przy wyłączonym silniku) to i tak pojazd hamuje ale ciężko wcisnąć pedał bo nie ma wspomagania - ale powinien trochę hamować
yohne - 07-02-2009, 11:56

ja mam taki objaw jak by pedl był przyspawany , twardy i przy naciśnięciu ani drgnie i brak reakcji hamowania. Może to jakaś przyczyna ,że długo stał nie ruszany i coś się zapiekło ?
Gene - 07-02-2009, 14:36

a moze zamarzlo :wink:
Teraz powaznie, czy przed postojem auto bylo upalane w terenie?

pajeroX - 07-02-2009, 17:18

Może niech ktos go próbuje wcisnąć a Ty poluzuj przewody hamulcowe. może pompa staneła,(jak pompe ruszysz to posprawdzaj zaciski hamulcowe- sie zastały)
2 jak nie pomoże to może wyjmij pompe, może ten seger spadł na końcu czpienia w pompie?

yohne - 13-02-2009, 15:43

Witam. Nieznam sie na mechanice i opisze mój problem własnymi słowami. Udało mi się wymienić całą pompę na nową.Hamulce są ok. ale pompa po prekręceniu stacyjki wydaje dziwny dzwięk(dość słyszalny).Najprawdopodobniej jest to pompa od nowszego modelu i różni się takim metalowym zbiornikiem.Ja w starej miałem zbiornik czarny i w kształcie piłki a teraz w nowej zbiornik jest srebrny i w kształcie walca. Drugą różnicą jest przy nowej szare gniazdo patrząc od frontu.(w starej tego nie było). Jeśli mogę prosić o pomoc. Pozdrawiam
zbyszekm2 - 14-02-2009, 08:39

Winą jest moduł sterujący pompa ABS, to sie zdarza.

Na przyszlosc, nie rozpisuj tego samego problemu w kilku postach.

yohne - 14-02-2009, 10:37

sorki , poprawie się. Jeszcze jedno pytanko gdzie dokładnie jest ten moduł ? zauważyłem że w małej puszce obok akumulatora gdzie jest 6 przekaźników brakuje jednego(oprócz pustego miejsca) od abs , może to jest winą ?
zbyszekm2 - 14-02-2009, 21:09

yohne napisał/a:
sorki , poprawie się. Jeszcze jedno pytanko gdzie dokładnie jest ten moduł ? zauważyłem że w małej puszce obok akumulatora gdzie jest 6 przekaźników brakuje jednego(oprócz pustego miejsca) od abs , może to jest winą ?

z prawej strony pompy hamulcowej stojąc przed maską.

yohne - 15-02-2009, 13:48

jest to część naprawialna , wymienna ,czy cała pompa jest do wymiany ?
Co do przekaźnka to uważasz że jego brak nie jest winą ,że pompa wydaje dziwny dzwięk ?

zbyszekm2 - 15-02-2009, 20:36

yohne napisał/a:
jest to część naprawialna , wymienna ,czy cała pompa jest do wymiany ?
Co do przekaźnka to uważasz że jego brak nie jest winą ,że pompa wydaje dziwny dzwięk ?

Wymienia się całą pompę z akumulatorem ciśnienia (taka bańka na pompie) ciśnienia i z modułem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group