To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - [EC5xx] Układ wydechowy

Anonymous - 26-01-2009, 00:28



Panowie i Panie przyjrzyjcie się. Ten downpipe to prawdziwe cacko i wg mnie wykonane z tytanu - masakra :shock: Poproszę brata coby wziął ten oto za wzór konstruując pipe'a dla Ciebie Tomku i Ciebie Piotrze :mrgreen: Materiałem napewno nie bedzie tytan :lol:

swinks_UK - 26-01-2009, 01:08

autoR napisał/a:
Materiałem napewno nie bedzie tytan :lol:


Ummm... blacha miedziana...? :D

Anonymous - 26-01-2009, 01:12

Hehe, nie zlepimy go z puszek po żywcu :mrgreen:

A tu link do takiego co go prawie zanabyłem:

http://www.rhdjapan.com/j...EC5W-EC5A-25120

Po tym tytanie(dwa posty wyżej) ten w linku wygląda na tanią Chinę i wiecie co jeszcze? powinien działać zdecydowanie lepiej. A jak myslicie dlaczego? :wink:

Hubeeert - 26-01-2009, 01:15

Czy mogę się dowiedziec co oprócz utrudnienia przepływu spalin i wzrostu temp turbiny jak również spadku mocy ma za zadanie ten syfon z prawej strony? Kolanko 90 stopni a zaraz potem 180 stopni? To nie jest N/A przecież - tu nie musi być za turbosprężarkami równoodległoscioowo?
Anonymous - 26-01-2009, 01:19

A widzisz jedni twierdzą, że ma to sens tylko dla N/A a inni czynią tak i przy turbo.
Myślę, że skoro brat robi takie dwa można jeden zrobić tak jak Iida a drugi jak ten tytanowy i porównać montując na jednym aucie(moim byłym EC5W np.).

No chyba, że ktoś tu robił już podobne testy i może napisać, że ten tytan jest beee. Po mojemu powinien działąć lepij (sugeruję się kształtem) :mrgreen: :wink:
Się śmiejcie ale wygląda bardziej profi, hehehe....

To może obstawiamy który lepszy, który da więcej powera :twisted: średnice oczywiście te same...hahaha

Szczerze - pierwsze myśli były takie same jak Ty Hubert lecz jak patrze na te wszystkie spawy to sobie myślę że się namęczyło chłopisko lepiąc to do kupy i być może oprócz efektu wizualnego powinno posiadać siakiś inny :mrgreen:

Hubeeert - 26-01-2009, 01:36

autoR napisał/a:
Szczerze - pierwsze myśli były takie same jak Ty Hubert lecz jak patrze na te wszystkie spawy to sobie myślę że się namęczyło chłopisko lepiąc to do kupy i być może oprócz efektu wizualnego powinno posiadać siakiś inny


Na forum.streetracing.pl był opisywany kiedyś Focus ST czy RS w kazdym razie wyspawano mu wydech gdzie zamiast końcowego tłumika (jednego) były dwa koło siebie a gazy wylotowe zakręcały o 180 stopni dwa razy... Efekt? Problem z mocą mimo zmiany turbiny... Z tego co wiem - każde kolanko stanowi opór dla gazów wylotowych. Jezeli dzieje się tak za turbiną utrudni to przepływ spalin a w rezultacie spowoduje moim zdaniem problemy z opróżnianiem jednego rządu cylindrów i ich przegrzewanie. No ale oczywiście moge się mylić.

kochajj - 26-01-2009, 08:21

jestem Czarku za zrobieniem klasycznego downpipe... to jest wynalazek i nie wiadomo jakie będą efekty... a może to wydech do gala N/A...
swinks_UK - 26-01-2009, 11:04

Tak na serio, to się przyglądam i przyglądam i coś mi się widzi, że ten wydech na obrazku to chyba do EA5x (coś długawe te "rogi").
Na prostą logikę, jak pisał Hubert, dąży się przecież do max uproszczenia wydechu za turbinami, nie? Taki zawijas musi mieć przecież większe tłumienie nawet od kata.

kochajj - 26-01-2009, 22:21

to jest na pewno wydech do N/A
roch_27 - 27-01-2009, 10:42

kochajj napisał/a:
jestem Czarku za zrobieniem klasycznego downpipe...
zgadam się :)
Zróbmy taki jak z RHD Japan :wink:

pozdro

kochajj - 27-01-2009, 11:19

i poprosimy o jakość jak z RHD :D :D :D
swinks_UK - 27-01-2009, 17:18

To też bym się pisał na ten projekt, ale na jakość RHD niekoniecznie :mrgreen: .
Acha, CVR4 robi "group buy" na sportowego kata "TSL 100 cel" (3 calowy przelot):
http://www.tsl-motorsport.co.uk/
cena to 199 GBP z VAT.

piotrkor1 - 19-04-2015, 09:27

Koledzy jaka oryginalna plecionka przy wydechu siedzi w galancie VR-4?Mała to 64*100
a duża?W V6 duża ma w oryginale 60*320 czy tak samo jest VR-4?U mnie siedzi jakaś krótsza a mała powoli zaczyna się sypać.
Na Camskill jest cały przedni OEM wydech ale za ok 3000 pln.W przyszłości chciałbym zmówić taki z stali nierdzewnej możecie polecić jakiegoś producenta lub zakład,który coś takiego zrobi?
Czy katalizator z evo 6-7 jest taki sam jak w TT czy inny bo z tego co się przyglądałem na pewno jest inny niż z w V6?
Jak jest różnica pomiędzy frontpipe MR258037 a MR258038?

swinks_UK - 21-04-2015, 17:46

Downpipe'y od V6 i VR4 są inne. Inna średnica i długość plecionek. O tej opcji zapomnij.
Nie pamiętam w tej chwili wymiarów.
Najlepiej skontaktuj się z fassi1 (tutaj na forum lub CVR4), on zajmuje się chałupniczą produkcją porządnych układów z nierdzewki.
Co do katalizatora, to ten z Evo 4-6 powinien podejść, ta sama długość i układ flansz, inne Evo nie pasują.
Jako dobry upgrade za katalizatorem polecam układ z nierdzewki dedykowany do Evo 4-6. Niewielkie przeróbki i gitara. U mnie właśnie taki z Evo 6 sobie siedział po przeróbkach (godzina roboty). Czasem można taki dorwać za nieduże pieniadze.

piotrkor1 - 22-04-2015, 13:00

O tył się nie martwię bo jest 3 "z nierdzewki:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group