[EC5xx] Układ wydechowy |
Autor |
Wiadomość |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 00:28
|
|
|
Panowie i Panie przyjrzyjcie się. Ten downpipe to prawdziwe cacko i wg mnie wykonane z tytanu - masakra Poproszę brata coby wziął ten oto za wzór konstruując pipe'a dla Ciebie Tomku i Ciebie Piotrze Materiałem napewno nie bedzie tytan |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-01-2009, 01:08
|
|
|
autoR napisał/a: | Materiałem napewno nie bedzie tytan |
Ummm... blacha miedziana...? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 01:12
|
|
|
Hehe, nie zlepimy go z puszek po żywcu
A tu link do takiego co go prawie zanabyłem:
http://www.rhdjapan.com/j...EC5W-EC5A-25120
Po tym tytanie(dwa posty wyżej) ten w linku wygląda na tanią Chinę i wiecie co jeszcze? powinien działać zdecydowanie lepiej. A jak myslicie dlaczego? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2009, 01:15
|
|
|
Czy mogę się dowiedziec co oprócz utrudnienia przepływu spalin i wzrostu temp turbiny jak również spadku mocy ma za zadanie ten syfon z prawej strony? Kolanko 90 stopni a zaraz potem 180 stopni? To nie jest N/A przecież - tu nie musi być za turbosprężarkami równoodległoscioowo? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2009, 01:19
|
|
|
A widzisz jedni twierdzą, że ma to sens tylko dla N/A a inni czynią tak i przy turbo.
Myślę, że skoro brat robi takie dwa można jeden zrobić tak jak Iida a drugi jak ten tytanowy i porównać montując na jednym aucie(moim byłym EC5W np.).
No chyba, że ktoś tu robił już podobne testy i może napisać, że ten tytan jest beee. Po mojemu powinien działąć lepij (sugeruję się kształtem)
Się śmiejcie ale wygląda bardziej profi, hehehe....
To może obstawiamy który lepszy, który da więcej powera średnice oczywiście te same...hahaha
Szczerze - pierwsze myśli były takie same jak Ty Hubert lecz jak patrze na te wszystkie spawy to sobie myślę że się namęczyło chłopisko lepiąc to do kupy i być może oprócz efektu wizualnego powinno posiadać siakiś inny |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-01-2009, 01:36
|
|
|
autoR napisał/a: | Szczerze - pierwsze myśli były takie same jak Ty Hubert lecz jak patrze na te wszystkie spawy to sobie myślę że się namęczyło chłopisko lepiąc to do kupy i być może oprócz efektu wizualnego powinno posiadać siakiś inny |
Na forum.streetracing.pl był opisywany kiedyś Focus ST czy RS w kazdym razie wyspawano mu wydech gdzie zamiast końcowego tłumika (jednego) były dwa koło siebie a gazy wylotowe zakręcały o 180 stopni dwa razy... Efekt? Problem z mocą mimo zmiany turbiny... Z tego co wiem - każde kolanko stanowi opór dla gazów wylotowych. Jezeli dzieje się tak za turbiną utrudni to przepływ spalin a w rezultacie spowoduje moim zdaniem problemy z opróżnianiem jednego rządu cylindrów i ich przegrzewanie. No ale oczywiście moge się mylić. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 26-01-2009, 08:21
|
|
|
jestem Czarku za zrobieniem klasycznego downpipe... to jest wynalazek i nie wiadomo jakie będą efekty... a może to wydech do gala N/A... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-01-2009, 11:04
|
|
|
Tak na serio, to się przyglądam i przyglądam i coś mi się widzi, że ten wydech na obrazku to chyba do EA5x (coś długawe te "rogi").
Na prostą logikę, jak pisał Hubert, dąży się przecież do max uproszczenia wydechu za turbinami, nie? Taki zawijas musi mieć przecież większe tłumienie nawet od kata. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:21
|
|
|
to jest na pewno wydech do N/A |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-01-2009, 10:42
|
|
|
kochajj napisał/a: | jestem Czarku za zrobieniem klasycznego downpipe... | zgadam się
Zróbmy taki jak z RHD Japan
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 27-01-2009, 11:19
|
|
|
i poprosimy o jakość jak z RHD |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-01-2009, 17:18
|
|
|
To też bym się pisał na ten projekt, ale na jakość RHD niekoniecznie .
Acha, CVR4 robi "group buy" na sportowego kata "TSL 100 cel" (3 calowy przelot):
http://www.tsl-motorsport.co.uk/
cena to 199 GBP z VAT. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 19-04-2015, 09:27
|
|
|
Koledzy jaka oryginalna plecionka przy wydechu siedzi w galancie VR-4?Mała to 64*100
a duża?W V6 duża ma w oryginale 60*320 czy tak samo jest VR-4?U mnie siedzi jakaś krótsza a mała powoli zaczyna się sypać.
Na Camskill jest cały przedni OEM wydech ale za ok 3000 pln.W przyszłości chciałbym zmówić taki z stali nierdzewnej możecie polecić jakiegoś producenta lub zakład,który coś takiego zrobi?
Czy katalizator z evo 6-7 jest taki sam jak w TT czy inny bo z tego co się przyglądałem na pewno jest inny niż z w V6?
Jak jest różnica pomiędzy frontpipe MR258037 a MR258038? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-04-2015, 17:46
|
|
|
Downpipe'y od V6 i VR4 są inne. Inna średnica i długość plecionek. O tej opcji zapomnij.
Nie pamiętam w tej chwili wymiarów.
Najlepiej skontaktuj się z fassi1 (tutaj na forum lub CVR4), on zajmuje się chałupniczą produkcją porządnych układów z nierdzewki.
Co do katalizatora, to ten z Evo 4-6 powinien podejść, ta sama długość i układ flansz, inne Evo nie pasują.
Jako dobry upgrade za katalizatorem polecam układ z nierdzewki dedykowany do Evo 4-6. Niewielkie przeróbki i gitara. U mnie właśnie taki z Evo 6 sobie siedział po przeróbkach (godzina roboty). Czasem można taki dorwać za nieduże pieniadze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 22-04-2015, 13:00
|
|
|
O tył się nie martwię bo jest 3 "z nierdzewki:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|