To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 GDI] Dyferencjal w przednim moscie

Daromen - 16-02-2009, 20:51
Temat postu: [1.8 GDI] Dyferencjal w przednim moscie
Witam wszystkich,chcialem siegnac waszej porady otoz nie rozumiem pewnej sytuacji,mianowicie zakopalem sie swoim pininem (super select) w metrowym sniegu i probujac wydostac sie z niego majac zalaczona blokade miedzyosiowa zauwazylem ze przednie kolo kreci sie tylko jedno (lewe) natomiast tylne obydwa... Czy to normalna sytuacja? innym razem bylo podobnie z tym ze buksowalo przednie prawe... Od czego to zalezy ktore z kol buksuje? jesli mozecie wytlumaczcie... :?
Anonymous - 16-02-2009, 21:36

Witaj,

Pinin przedni "dyfer" ma na pewno otwarty - pozbawiony blokady.
Tył albo jest otwarty, albo ma LSD czyli Limited Slip Diffentrail (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) - automatycznie działająca blokada częściowa.
Jeśli się mylę poprawcie, proszę.

Więc bez blokad cała moc przekazywana jest na koło o mniejszym oporze, LSD próbuje zniwelować różnice(nie zawsze skutecznie...), 100% blokada rozdziela moc 50:50 pomiedzy koła na zablokowanej osi.

Daromen - 17-02-2009, 16:57

Witaj...
dzięki wielkie za wytłumaczenie,teraz wszystko rozumiem i jest w porządku,a z tym LSD to nie jestem pewny czy mam, zadnej kontrolki nie mam na zegarach choć nie wiem czy maja byc? jak sprawdzic czy mam LSD??? :?: :?: :roll: pozdrawiam.

Gene - 17-02-2009, 17:49

Daromen, jak dobrze przeczytasz temat o napedach, ten ktory zaczales, tam umiescilem szkic obu mostow w Pinine. Z przodu masz zwykly mechanizm roznicowy z tylu natomiast jest LSD.
Daromen napisał/a:
Jak sprawdzic czy mam LSD?
wiedz jedna strona (tylnym kolem) na lod lub snieg. Jesli oba kola beda sie krecic to znaczy, ze LSD robi. Popros kogos niech patrzy albo sam to poczujesz. Jesli auto ruszy plynnie i prosto nawet przy ostrym "bucie" to LSD robi. :wink:
Grelu - 26-08-2009, 18:55

Gene, nie jestem całkowicie pewien - to co wiem jest wyczytane gdzieś w internecie, a moje LSD leży puki co na stole w garażu i czeka na montowanie a potem testy, ale tak a priori :
zdaje się że sprawdzając w opisany przez Ciebie sposób nie uda się na 100% stwierdzić czy LSD rzeczywiście jest w Pininie czy nie.
Jak wspominałem tu: http://forum.mitsumaniaki...b3085ea6#546566 nie jest to lsd działające na różnice prędkości pomiędzy półosiami tylko odmiana torsena (taki własny patent Mitsu na potrzeby Lancera EVO, nie naruszający praw patentowych firmy Gleason Inc, ktora produkuje szpery TorSen™), bliżej chyba equvex torsen. Zasada działania? - odsyłam do wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
No więc koło o mniejszej przyczepności musi mieć jakąkolwiek przyczepność żeby to drugie mogło dostać więcej i zdaje się że 2,5 raza tyle.
Więc w skrajnych przypadkach - koło wisi w powietrzu albo stoi na lodzie - ma przyczepność niemal zerową - tzn zawsze jakiś tam opór jest, choćby kinetyka koła - ale to za mało.
Mądrzy ludzie radzą wówczas podciągać ręczny - ponoć to ratuje.
Czemu 2,5 raza? Tak podają jeszcze mądrzejsi ludzie, który to wymyślili. A wynikać to ma z konstrukcji - nachylenia krzywizny ślimaków itd. ale to już matematyka.

[ Dodano: 26-08-2009, 19:06 ]
Wg. innych opisów na sprawdzenie czy lsd jest czy nie - stwierdziłem że lsd mam ale jednocześnie dowiedziałem się że mam już mocno zużyte LSD z wytartymi płytkami :roll:
Cóż - okazało się że LSD i owszem - mam!,
ale nie mam żadnych płytek - to już a posteriori :mrgreen:

Przepis :
1 - podnieś tył samochodu aby obydwa koła oderwały się od podłoża, skrzynia na biegu, kręcąc jednym z kół patrz co się dzieje z drugim - jeśli kręci się w przeciwną stronę - otwarty dyfer, jeśli kręci się w tą samą stronę - lsd
2 - szarpnij energicznie kołem - jeśli koło które kręciło się w tę samą stronę po szarpnięciu zakręciło się w przeciwną - lsd umarło!
ja dodaję: albo masz torsen :biggrin:

[ Dodano: 26-08-2009, 20:47 ]
cholera :? tylko teraz to temat postu tak średnio pasuje

Anonymous - 28-08-2009, 10:29

Ale wyszło mądrze i o to kaman Grelu, kiedyś pozwolę sobie sprawdzić według Twojej instrukcji z przypisu.

Dzięki za natłuszczenie tajemniczego tematu.

[ Dodano: 28-08-2009, 10:41 ]
Z tego co czytam to całkiem możliwe iż Grelu może mieć rację, spojrzyj:

Wygląda na to że LSD to komponent opcjonalny :shock:

doktor_zlo - 02-12-2014, 17:56

Wiem, że temat niekoniecznie ściśle pasujący, ale nie opłaca się zakładać nowego (i tak poszedł OT).
Czy LSD "robi"- jak się sprawuje w terenie? Czy to się nie gotuje podczas jazdy (nie mam na myśli błota po szyby)?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group