Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-06-2009, 12:37
[1.8 GDI] Dyferencjal w przednim moscie
Autor Wiadomość
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
  Wysłany: 16-02-2009, 20:51   [1.8 GDI] Dyferencjal w przednim moscie

Witam wszystkich,chcialem siegnac waszej porady otoz nie rozumiem pewnej sytuacji,mianowicie zakopalem sie swoim pininem (super select) w metrowym sniegu i probujac wydostac sie z niego majac zalaczona blokade miedzyosiowa zauwazylem ze przednie kolo kreci sie tylko jedno (lewe) natomiast tylne obydwa... Czy to normalna sytuacja? innym razem bylo podobnie z tym ze buksowalo przednie prawe... Od czego to zalezy ktore z kol buksuje? jesli mozecie wytlumaczcie... :?
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2009, 12:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2009, 21:36   

Witaj,

Pinin przedni "dyfer" ma na pewno otwarty - pozbawiony blokady.
Tył albo jest otwarty, albo ma LSD czyli Limited Slip Diffentrail (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) - automatycznie działająca blokada częściowa.
Jeśli się mylę poprawcie, proszę.

Więc bez blokad cała moc przekazywana jest na koło o mniejszym oporze, LSD próbuje zniwelować różnice(nie zawsze skutecznie...), 100% blokada rozdziela moc 50:50 pomiedzy koła na zablokowanej osi.
 
 
Daromen 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 98
Skąd: Żywiec
  Wysłany: 17-02-2009, 16:57   

Witaj...
dzięki wielkie za wytłumaczenie,teraz wszystko rozumiem i jest w porządku,a z tym LSD to nie jestem pewny czy mam, zadnej kontrolki nie mam na zegarach choć nie wiem czy maja byc? jak sprawdzic czy mam LSD??? :?: :?: :roll: pozdrawiam.
_________________
Pajero Pinin 1.8 GDI
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2009, 17:49   

Daromen, jak dobrze przeczytasz temat o napedach, ten ktory zaczales, tam umiescilem szkic obu mostow w Pinine. Z przodu masz zwykly mechanizm roznicowy z tylu natomiast jest LSD.
Daromen napisał/a:
Jak sprawdzic czy mam LSD?
wiedz jedna strona (tylnym kolem) na lod lub snieg. Jesli oba kola beda sie krecic to znaczy, ze LSD robi. Popros kogos niech patrzy albo sam to poczujesz. Jesli auto ruszy plynnie i prosto nawet przy ostrym "bucie" to LSD robi. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Grelu 
Mitsumaniak

Auto: ASX 4wd i+ Pinin 1,8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26-08-2009, 18:55   

Gene, nie jestem całkowicie pewien - to co wiem jest wyczytane gdzieś w internecie, a moje LSD leży puki co na stole w garażu i czeka na montowanie a potem testy, ale tak a priori :
zdaje się że sprawdzając w opisany przez Ciebie sposób nie uda się na 100% stwierdzić czy LSD rzeczywiście jest w Pininie czy nie.
Jak wspominałem tu: http://forum.mitsumaniaki...b3085ea6#546566 nie jest to lsd działające na różnice prędkości pomiędzy półosiami tylko odmiana torsena (taki własny patent Mitsu na potrzeby Lancera EVO, nie naruszający praw patentowych firmy Gleason Inc, ktora produkuje szpery TorSen™), bliżej chyba equvex torsen. Zasada działania? - odsyłam do wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen
No więc koło o mniejszej przyczepności musi mieć jakąkolwiek przyczepność żeby to drugie mogło dostać więcej i zdaje się że 2,5 raza tyle.
Więc w skrajnych przypadkach - koło wisi w powietrzu albo stoi na lodzie - ma przyczepność niemal zerową - tzn zawsze jakiś tam opór jest, choćby kinetyka koła - ale to za mało.
Mądrzy ludzie radzą wówczas podciągać ręczny - ponoć to ratuje.
Czemu 2,5 raza? Tak podają jeszcze mądrzejsi ludzie, który to wymyślili. A wynikać to ma z konstrukcji - nachylenia krzywizny ślimaków itd. ale to już matematyka.

[ Dodano: 26-08-2009, 19:06 ]
Wg. innych opisów na sprawdzenie czy lsd jest czy nie - stwierdziłem że lsd mam ale jednocześnie dowiedziałem się że mam już mocno zużyte LSD z wytartymi płytkami :roll:
Cóż - okazało się że LSD i owszem - mam!,
ale nie mam żadnych płytek - to już a posteriori :mrgreen:

Przepis :
1 - podnieś tył samochodu aby obydwa koła oderwały się od podłoża, skrzynia na biegu, kręcąc jednym z kół patrz co się dzieje z drugim - jeśli kręci się w przeciwną stronę - otwarty dyfer, jeśli kręci się w tą samą stronę - lsd
2 - szarpnij energicznie kołem - jeśli koło które kręciło się w tę samą stronę po szarpnięciu zakręciło się w przeciwną - lsd umarło!
ja dodaję: albo masz torsen :biggrin:

[ Dodano: 26-08-2009, 20:47 ]
cholera :? tylko teraz to temat postu tak średnio pasuje
_________________
Pozdrawiam Serdecznie!
Grelu.
 
 
 
Sk00tie
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2009, 10:29   

Ale wyszło mądrze i o to kaman Grelu, kiedyś pozwolę sobie sprawdzić według Twojej instrukcji z przypisu.

Dzięki za natłuszczenie tajemniczego tematu.

[ Dodano: 28-08-2009, 10:41 ]
Z tego co czytam to całkiem możliwe iż Grelu może mieć rację, spojrzyj:

Wygląda na to że LSD to komponent opcjonalny :shock:
 
 
doktor_zlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-12-2014, 17:56   

Wiem, że temat niekoniecznie ściśle pasujący, ale nie opłaca się zakładać nowego (i tak poszedł OT).
Czy LSD "robi"- jak się sprawuje w terenie? Czy to się nie gotuje podczas jazdy (nie mam na myśli błota po szyby)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.