Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Za wysokie obroty
Nikoś - 25-02-2009, 20:47 Temat postu: [1G 90-94] Za wysokie obroty Witam was mitsumaniaki jestem tu świerzy ale myśle że mi pomożecie. Mam problem z moim eclipsem ktury pojawił sie z dnia na dzień. Gdy go odpalam to silnik wyje jak opentany i niechce zejść na normalne obroty, cały czas nawet jak się rozgrzeje to trzyma na 2000-2300 i niewiem co mam zrobić żeby go uratować . Prosze o pomoc
Adaho_krak - 27-02-2009, 10:24
Na początku trzeba przejść całą "procedurę". Sprawdzić błędy ECU, wyczyścić przepustnice, sprawdzić sprawność silniczka krokowego, ustawić wolne obroty. Wszystkie w/w czynności masz opisane wraz z dokumentacją FOTO dzięki uprzejmości naszego klubowego kolegi Krzyżaka na jego stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/ . Jeśli to nie pomoże pisz będziemy myśleć dalej. POWODZENIA.
Nikoś - 04-03-2009, 16:42
Zrobiłem to co mi napisałeś Adaho_krak, ale nadal jest tak samo i niemam pojęci co mam jeszcze zrobić. Dioda nic nie wskazała, przepustnica na błysk, szczelny dolot "czyszczony", TPS OK, krokowy działa, nowy filtr powietrza, nowe swiece i brak połowy włosów na głowie, a kliperek nadal swoje .
Adaho_krak - 04-03-2009, 23:48
A wolne obroty ustawiłeś w/g instrukcji z w/w strony ??
Nikoś - 05-03-2009, 11:18
Regulacja nic nie dała ałto wyje cały czas tak samo . Jaka jeszcze może być przyczyna tych obrotów? Dodam jeszcze, że kliperek nie stracił na mocy a na wysokie obroty wchodzi bez problemu .
Adaho_krak - 05-03-2009, 12:42
Linka nie jest za bardzo napięta ?? Może gdzieś lewe powietrze łapie ?? Uszczelki wtrysków, dolot, uszczelka pod kolektorem ssącym ?? To co mogłem, pomogłem teraz trzeba w realu. Napisz na podforum w Twoim regionie prośbę o pomoc, napewno się ktoś odezwie.
Nikoś - 05-03-2009, 13:54
A czy przestawiony rozżąd np. o jeden ząbek też może być przyczyną takich obrotów czy niebardzo. Moge jeszcze dodać, że jak jest zimny to obroty sa na ok.1500 a jak już sie nagrzeje to wtedy 2000-2300
Krzyzak - 05-03-2009, 14:48
dostaje za duzo powietrza - albo nieszczelnosc albo jakis kabel podcisnienia spadl albo padl bypas w przepustnicy
ew. silniczek krokowy padl i nie zamyka kanalu
Nikoś - 05-03-2009, 20:35
Jak moge sprawdzić ten bypas, bo domyślam się że musze zdiąć całą przepustnice. No a krokowy wydaje z siebie takie dzwięki, które przypominają tyrkotanie więc chyba jest ok.
ADAM8886 - 06-03-2009, 22:12
kolego jak jeszcze nie doszedles co to z tymi obrotami to wiesz co napisz mi z kturego roku masdz ta fure?? wiesz co u mnie tez to bylo tylko ja mam z 90 r i wersje amerykanska i tez tak dziwnie wusokie obroty lapal i wiesz co tam przy przepustnicy mialem taki jakby czyjnik biegy jalowego ie jego troche pod regulowalem i obroty spadly take ze kolego prybuj. u mnie to byleo od gury przepustnicy .czyjnijk na klucz nr 14. powodze3nia
Nikoś - 07-03-2009, 09:57
Mam kliperka z 92" wersia GS 2,0l 16v, silnik nigdy nie widział gazu .
Adaho_krak - 08-03-2009, 00:17
ADAM8886 napisał/a: | jakby czyjnik biegy jalowego |
IPS. Opis regulacji tego czujnika jest podany na stronie Krzyżaka do której link podałem kilka postów wyżej.
Nikoś - 08-03-2009, 10:17
Dziękuje wam za pomoc, którą bardzo doceniam. Jest mi głupio , że zadaje wam tyle pytan ale za chiny nie moge dojść do tej przyczyny. Krzyżak napisał że to może być "BYPAS", ale niewiem jak go sprawdzić. IPS regulowany był 2 razy i nic.
[ Dodano: 08-03-2009, 11:16 ]
Witam ponownie postanowiłem dzisiaj znowu sprawdzić krokowca, ale innym przyżądem. Więc powinno być tak: na pinach 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno być około 30om, a na pinach 1-3, 4-6 powinno być około 60om. Umnie prawie tak jest, tylko że na pinach 2-3 oraz 1-3 niem nic więc winny jest krokowy prawda. Od dzisiaj będe uczulony na krokowce . Pozdrawiam
[ Dodano: 08-03-2009, 17:39 ]
A czy ma może ktoś krokowca na sprzedaż bo na allegro jest jeden ale gość chce za niego 300zł a to chyba za drogo prawda?
Krzyzak - 08-03-2009, 20:59
Nikoś, instrukcja do 1G bardzo precyzyjnie to okresla - jesli wszystko jest sprawne a po max. obnizeniu obrotow srubka regulacyjna one nie spadaja, to najprawdopodobniej jest to bypas i trzeba wymienic przepustnice
sciagnij sobie instrukcje i sprobuj diagnozy wg wytycznych tam zawartych
Nikoś - 09-03-2009, 08:50
Czytałem otym bypasie i jest on padnięty jeśli sruba regulacyjna wcale nie reaguje na wkręcanie lub wykręcanie. Umnie ona reaguje w pewnym zakresie obrotów, a obroty w kliperku wyglądają tak: gdy go odpalam to trzyma przez chwile 1500, po chwili wchodzi na 2000-2300, potrafi tagże falować 1200-1700, ale ma czasem przebłyski normalności i wchodzi na 850. Gdy ostatnio włączyłem mu tempomat przy 90km/h to gdy jechałem z górki miał 850. Więc jak na muj rozum oile nie uległ on przegżania od myślenia to BYPAS jest OK .
|
|
|