[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] CHECK ENGINE zapala sie po rozgrzaniu silnika
prelud - 26-02-2009, 01:07 Temat postu: [EAxx] CHECK ENGINE zapala sie po rozgrzaniu silnika witam
prosze Was o pomoc.Wczoraj jadac autostrada nagle szarpnelo mi miskiem i po 2 sekundach zapalila sie kontrolka check engine Po kilkunastu sekundach znow szarpniecie i kontrolka zgasla.Nie czuje naglego spadku mocy tylko tak jakby cos bylo przytkane i po jakims czasie sie odetkalo.Czytalem juz wiele tematow o check engine na forum.Czy moze miec z tym cos wspolnego filtr paliwa lub swiece czy pozostaje sonda lambda lub przeplywomierz?Misiek wiecej nie pali niz dotychczas.Jak sprawdzic bledy ECU?Aktualnie jestem w NL.Czy galant mogl nie przystosowac sie do paliwa?Z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
prelud
mar111cin - 26-02-2009, 10:04
stykasz piny 1-4 w złączu diagnostycznym. (to są piny w górnym(tym szerszym) rzędzie liczac od lewej strony.
Na forum jest to opisane wpisz OBD w szukajke.
Jakbyś był gdzieś blisko świebodzina w lubuskim, to nie było by problemy żebym Ci odczytał błędy przez kabel OBDII
pepi - 26-02-2009, 10:37
Myślę ze jak wystąpiło to jeden raz to chyba nie ma się czym martwic
Mi ostatnio się zapalił na chwile jak jechałem w mieście na niskim biegu z dużymi obrotami i momentalnie zdjąłem noge z gazu - i spalanie się zmieniło momentalnie i tez się zapalil
Ruszając ze skrzyżowania od razu po 100m zgasła
Myślę ze przy skrajnie dziwnych odczytach komputer może ci zapalił check engina
Wiem ze to u ciebie stalo się podczas jazdy ale nie martwił bym się tym jeśli to był jedno razowy wybryk
Dobrze ze naszymi autami nie steruje Windows bo ……
Pozdrawiam
prelud - 26-02-2009, 10:42
dzis przejechalem sie miskiem i znowu zapalil sie chceck engine.Znow bylo lekkie przytkanie i pozniej znow zgasla i jechal dalej takze widze ze nie jest to jednorazowy wybryk
pokazalby mi ktos gdzie szukac dokladnie tych pinow?i w jaki sposob odczytam blad?
mar111cin - 26-02-2009, 10:48
hmmm można podejrzewać że wypadają Ci zapłony na jednym z cylindrów.
Ale sprawdzisz to albo przez włożenie spinacza w piny 1-4 albo na kablu, inaczej można gdybać
pepi - 26-02-2009, 10:49
Czyli efekt jak by nie dopalał paliwa albo nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza
Nie chce się tu mądrzyć ale stawiałbym na świece może jakaś nie odpala jak należy
Albo filtr powietrza choć to raczej malo prawdopodobne
Jeszcze przypomniała mi się sytuacja która kiedyś miałem w norwegi
Jechałem i dokładnie tak samo jak mówisz potem normalnie i po 600 km znowu
Po 2 dniach grzebania okazało się ze miałem luźny filtr paliwa i dostawało się powietrze
Odpowietrzyłem i po sprawie
prelud - 26-02-2009, 22:43
witam. tak to wyglada z punktu widzenia komputera: http://www.youtube.com/watch?v=xFo5wQFEA6I
pelasio - 26-02-2009, 23:16
Witka! Tu masz jak odczytać kody i co oznaczają
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
[ Dodano: 26-02-2009, 23:20 ]
Twój błąd to 23... długie mrugnięcie 10 krótkie 1... co to za czujnik to już musisz pytać kolegów fachowców ...
mar111cin - 26-02-2009, 23:31
o ile ja dobrze rozumiem, to wychodzi na czujnik położenia wałka rozrządu. (silnik pracuje, ponieważ dostaje jeszcze informacje z czujnika położenia wału korbowego, bo jakby i tego zabrakło to najprawdopodobniej silnik przestał by się uruchamiać)
pelasio - 26-02-2009, 23:37
jak to czujnik położenia wału to impreza droga się szykuje....
mar111cin - 26-02-2009, 23:41
nie wału, tylko wałka rozrządu jak już. Czujnik położenia wału ma inny numer błędu.
pelasio - 27-02-2009, 09:29
Racja... Zawsze mi się to myli.
Krzyzak - 27-02-2009, 09:33
jesli 23 i czujnik walka rozrzadu, to musisz szukac tego czujnika - bedzie przy jednej z glowic, po drugiej stronie niz rozrzad
ale ten czujnik pada gdy masz problemy z elektryka auta - jak zamontujesz drugi, to tez moze pasc; trzeba sprawdzic ladowanie i kable wysokiego napiecia
prelud - 27-02-2009, 10:08
w sumie to problemu z elektryka nie zauwazam, ladowanie ok.dziwi mnie to ze check engine zapala sie dopiero gdy silnik nabierze temperatury i swieci z 1min pozniej gasnie i jest roznie albo zapali sie ponownie albo juz nie.tak jak pisalem wczesniej sa delikatne szarpniecia,juz 2 razy zdarzylo mi sie ze daje gaz a auto nie chce jechac i wtedy jak juz przyhamuje to gasnie.moglby ktos zrobic zdjecie tego czujnika polozenia walka rozrzadu?i czy ktos mialby na sprzedaz?
Owczar - 27-02-2009, 10:37
Nowy czujnik kosztuje koło 500zł. Ja kupiłem używkę na wał od 2.0V6, różnił się kształtem, ale troszkę pożeźbiłem i działa. Możesz poszukać na allegro. Ja kupiłem swój za 100zł, ale sprzedawca miał jescze czujnik na wałek w tej samej cenie. Jakby pasował do podeślę CI kontakt, ale najpierw skup się na ;przyczynie. Może sam czujnik jest ok, ale coś zakłoca czasami jego pracę. Sprawdź styki, jego mocowanie itd.
|
|
|