Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] uszczelka pod kolektorem ssącym ( eclipse 1g )
mihau00 - 28-02-2009, 09:50 Temat postu: [1G 90-94] uszczelka pod kolektorem ssącym ( eclipse 1g ) Wymieniał ktoś samodzielnie tą uszczelkę? Dużo z tym roboty? Bo jak się przyglądam to aż mi się nie chce za to zabrać. Może ktoś napisze co mniej więcej odkręcić i czy napotkam jakieś trudności. Dzięki
Anonymous - 28-02-2009, 10:17
http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=2339
mihau00 - 28-02-2009, 12:06
GOLDI toś mnie pocieszył chyba wkręce lepiej jakiegoś mechaniora. A tak przy okazji napiszę czemu chcę ją zmienić, otóż mam wysokie obroty na zimnym silniku ok 2300 i muszę czekać ze 3 minuty aż spadną a stalo się tak od kiedy zagotował mi sie płyn w chlodnicy ( był wyciek ). Kolega Krzyżak stawia właśnie na tą uszczelkę ale może ktoś ma inne pomysły?
Anonymous - 28-02-2009, 12:26
jesli szukasz nieszczelnosci w dolocie... bo widze ze ta drga korszysz... i slusznie... to nie skupia sie to tylko na uszczelke pod kolektorem ssacym... ale czesto uszkadzaja sie od biegu lat (nie ukrywajmy to juz stare strucle ) uszczelki pod wtryskami, uszczelka pod przeustnica, podcnienia sie "krusza" (doslownie i w przenosni),l uszczelka pod przepustnica, dolot laczacy przepustnice z przeplywomierzem... ewentualnie korkowiec...
sprawdzales ecu? jakie napiecia daje na czujniki ? to tez wazne
Adaho_krak - 28-02-2009, 12:38
mihau00 napisał/a: | otóż mam wysokie obroty na zimnym silniku ok 2300 i muszę czekać ze 3 minuty aż spadną |
Tak właśnie prawidłowo działa ssanie, jak jest zimno na zewnątrz.
mihau00 - 28-02-2009, 13:38
Niestety to nie zależy od pogody, latem jest tak samo a przed tym zagotowaniem się obroty nie były tak wysokie
Anonymous - 28-02-2009, 15:36
co bylo przyczyna zagotowania? jakie byly skutki ze zagotowalo? moze po prostu uszkodziles czujnik ssania z dwoma pinami w ksztacie litery T
mihau00 - 28-02-2009, 16:55
Przyczyną zagotowania był ubytek płynu chłodzącego ( pompa wodna była do wymiany). Uszkodziło się coś co mogło się przegrzać... chyba, tylko co. Byłem już u dwóch mechaników ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi, bo przyczyn może być wiele i ciężko określić co to moze być a nie chcę wymieniać pół silnika. Pokombinujcie koledzy
Anonymous - 28-02-2009, 17:45
mihau00 napisał/a: | Uszkodziło się coś co mogło się przegrzać... | prcyzyjna odpowiedz
a co sie moglo uszkodzic? mogla nawet glowica pęknąć
mihau00 - 28-02-2009, 20:59
otóż to - brak precyzyjnej odpowiedzi. A głowica nie sądzę bo juz rok tak jeżdżę i poza tymi wysokimi obrotami na zimnym nic sie nie dzieje
Adaho_krak - 01-03-2009, 11:51
Trzeba by zacząć od podpięcia datalogera i zbadać odczyty ze wskaźników temperatury na zimnym silniku. Polemizuje .... któryś z czujników pokazuje skrajnie niską temperature i ECU tak dobiera mieszankę, że obroty są bardzo wysokie, póżniej silnik lekko się podgrzewa i wszysko wraca do normy, czyli zakres pracy w/w czujnika w wyższych temp, jest OK ..............
Poprostu ja nie widze związku przegrzania z jakimkolwiek elementem dolotu.
mihau00 - 01-03-2009, 12:07
Też się zastanawiałem nad czujnikiem temp, bo tam chyba są dwa - jeden pokazuje temp w liczniku a drugi "biegnie" do ECU. Moze ten jest walnięty. Tak jak napisałeś, jak silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, silnik pracuje równo itd.
Adaho_krak - 01-03-2009, 12:09
mihau00 napisał/a: | Też się zastanawiałem nad czujnikiem temp, bo tam chyba są dwa - jeden pokazuje temp w liczniku a drugi "biegnie" do ECU. Moze ten jest walnięty. Tak jak napisałeś, jak silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, silnik pracuje równo itd. |
Jest jeszcze czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego powietrza w przepływomierzu, ale ten też z przegrzaniem ma niewiele wspólnego. Szukałbym raczej czujnika temperatury cieczy, jak przegrzałeś autko to może się spiek i świruje.
mihau00 - 01-03-2009, 12:24
Adaho_krak a jest możliwość że sypnął się czujnik "podciśnienia"? Jest on obok czujnika temp i dochodzą do niego dwa wężyki. Tak mi powiedzial mechanik żebym od niego zaczął szukac problemu, czy może mieć on coś wspólnego z tymi wysokimi obrotami. Wiem że możliwości jest wiele i ciężko coś powiedzieć co się sypnęło ale może coś wymyślimy wspólnie
Adaho_krak - 01-03-2009, 13:51
mihau00 napisał/a: | Adaho_krak a jest możliwość że sypnął się czujnik "podciśnienia"? | Raczej nie sądze.
Trzymajmy się faktów:
1. Awaria powstała po przegrzaniu się auta.
2. Dolot nie ma nic wspólnego z przegrzaniem więc go raczej - wykluczamy.
3. Podciśnienie również nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy.
4. Wolne obroty reguluje ECU, po otrzymaniu odczytów z:
a. czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego (przepływomierz) - nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
b. czujnik położenia przepustnicy TPS - nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
c. czujnik zamknięcia przepusnicy IPS -nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
d. czujnik temperatury cieczy - wszystko wskazuje że on tu jest WINNY.
5. Silniczek krokowy nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy, pozatym jeśli z nim coś było by nie tak to problem występowałby niezależnie od temp pracy silnika.
|
|
|