[1G 90-94] uszczelka pod kolektorem ssącym ( eclipse 1g ) |
Autor |
Wiadomość |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 28-02-2009, 09:50 [1G 90-94] uszczelka pod kolektorem ssącym ( eclipse 1g )
|
|
|
Wymieniał ktoś samodzielnie tą uszczelkę? Dużo z tym roboty? Bo jak się przyglądam to aż mi się nie chce za to zabrać. Może ktoś napisze co mniej więcej odkręcić i czy napotkam jakieś trudności. Dzięki |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 28-02-2009, 19:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
|
|
|
 |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:06
|
|
|
GOLDI toś mnie pocieszył chyba wkręce lepiej jakiegoś mechaniora. A tak przy okazji napiszę czemu chcę ją zmienić, otóż mam wysokie obroty na zimnym silniku ok 2300 i muszę czekać ze 3 minuty aż spadną a stalo się tak od kiedy zagotował mi sie płyn w chlodnicy ( był wyciek ). Kolega Krzyżak stawia właśnie na tą uszczelkę ale może ktoś ma inne pomysły? |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:26
|
|
|
jesli szukasz nieszczelnosci w dolocie... bo widze ze ta drga korszysz... i slusznie... to nie skupia sie to tylko na uszczelke pod kolektorem ssacym... ale czesto uszkadzaja sie od biegu lat (nie ukrywajmy to juz stare strucle ) uszczelki pod wtryskami, uszczelka pod przeustnica, podcnienia sie "krusza" (doslownie i w przenosni),l uszczelka pod przepustnica, dolot laczacy przepustnice z przeplywomierzem... ewentualnie korkowiec...
sprawdzales ecu? jakie napiecia daje na czujniki ? to tez wazne |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2009, 12:38
|
|
|
mihau00 napisał/a: | otóż mam wysokie obroty na zimnym silniku ok 2300 i muszę czekać ze 3 minuty aż spadną |
Tak właśnie prawidłowo działa ssanie, jak jest zimno na zewnątrz. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 28-02-2009, 13:38
|
|
|
Niestety to nie zależy od pogody, latem jest tak samo a przed tym zagotowaniem się obroty nie były tak wysokie |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 15:36
|
|
|
co bylo przyczyna zagotowania? jakie byly skutki ze zagotowalo? moze po prostu uszkodziles czujnik ssania z dwoma pinami w ksztacie litery T |
|
|
|
 |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 28-02-2009, 16:55
|
|
|
Przyczyną zagotowania był ubytek płynu chłodzącego ( pompa wodna była do wymiany). Uszkodziło się coś co mogło się przegrzać... chyba, tylko co. Byłem już u dwóch mechaników ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi, bo przyczyn może być wiele i ciężko określić co to moze być a nie chcę wymieniać pół silnika. Pokombinujcie koledzy |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2009, 17:45
|
|
|
mihau00 napisał/a: | Uszkodziło się coś co mogło się przegrzać... | prcyzyjna odpowiedz
a co sie moglo uszkodzic? mogla nawet glowica pęknąć |
|
|
|
 |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 28-02-2009, 20:59
|
|
|
otóż to - brak precyzyjnej odpowiedzi. A głowica nie sądzę bo juz rok tak jeżdżę i poza tymi wysokimi obrotami na zimnym nic sie nie dzieje |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2009, 11:51
|
|
|
Trzeba by zacząć od podpięcia datalogera i zbadać odczyty ze wskaźników temperatury na zimnym silniku. Polemizuje .... któryś z czujników pokazuje skrajnie niską temperature i ECU tak dobiera mieszankę, że obroty są bardzo wysokie, póżniej silnik lekko się podgrzewa i wszysko wraca do normy, czyli zakres pracy w/w czujnika w wyższych temp, jest OK ..............
Poprostu ja nie widze związku przegrzania z jakimkolwiek elementem dolotu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 01-03-2009, 12:07
|
|
|
Też się zastanawiałem nad czujnikiem temp, bo tam chyba są dwa - jeden pokazuje temp w liczniku a drugi "biegnie" do ECU. Moze ten jest walnięty. Tak jak napisałeś, jak silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, silnik pracuje równo itd. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2009, 12:09
|
|
|
mihau00 napisał/a: | Też się zastanawiałem nad czujnikiem temp, bo tam chyba są dwa - jeden pokazuje temp w liczniku a drugi "biegnie" do ECU. Moze ten jest walnięty. Tak jak napisałeś, jak silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, silnik pracuje równo itd. |
Jest jeszcze czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego powietrza w przepływomierzu, ale ten też z przegrzaniem ma niewiele wspólnego. Szukałbym raczej czujnika temperatury cieczy, jak przegrzałeś autko to może się spiek i świruje. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mihau00
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 26 Skąd: Wielbark
|
Wysłany: 01-03-2009, 12:24
|
|
|
Adaho_krak a jest możliwość że sypnął się czujnik "podciśnienia"? Jest on obok czujnika temp i dochodzą do niego dwa wężyki. Tak mi powiedzial mechanik żebym od niego zaczął szukac problemu, czy może mieć on coś wspólnego z tymi wysokimi obrotami. Wiem że możliwości jest wiele i ciężko coś powiedzieć co się sypnęło ale może coś wymyślimy wspólnie |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2009, 13:51
|
|
|
mihau00 napisał/a: | Adaho_krak a jest możliwość że sypnął się czujnik "podciśnienia"? | Raczej nie sądze.
Trzymajmy się faktów:
1. Awaria powstała po przegrzaniu się auta.
2. Dolot nie ma nic wspólnego z przegrzaniem więc go raczej - wykluczamy.
3. Podciśnienie również nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy.
4. Wolne obroty reguluje ECU, po otrzymaniu odczytów z:
a. czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego (przepływomierz) - nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
b. czujnik położenia przepustnicy TPS - nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
c. czujnik zamknięcia przepusnicy IPS -nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
d. czujnik temperatury cieczy - wszystko wskazuje że on tu jest WINNY.
5. Silniczek krokowy nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy, pozatym jeśli z nim coś było by nie tak to problem występowałby niezależnie od temp pracy silnika. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|