Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] uszczelka pod kolektorem ssącym ( eclipse 1g )
Autor Wiadomość
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 28-02-2009, 09:50   [1G 90-94] uszczelka pod kolektorem ssącym ( eclipse 1g )

Wymieniał ktoś samodzielnie tą uszczelkę? Dużo z tym roboty? Bo jak się przyglądam to aż mi się nie chce za to zabrać. Może ktoś napisze co mniej więcej odkręcić i czy napotkam jakieś trudności. Dzięki
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 28-02-2009, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 10:17   

http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=2339
 
 
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 28-02-2009, 12:06   

GOLDI toś mnie pocieszył :) chyba wkręce lepiej jakiegoś mechaniora. A tak przy okazji napiszę czemu chcę ją zmienić, otóż mam wysokie obroty na zimnym silniku ok 2300 i muszę czekać ze 3 minuty aż spadną a stalo się tak od kiedy zagotował mi sie płyn w chlodnicy ( był wyciek ). Kolega Krzyżak stawia właśnie na tą uszczelkę ale może ktoś ma inne pomysły?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 12:26   

jesli szukasz nieszczelnosci w dolocie... bo widze ze ta drga korszysz... i slusznie... to nie skupia sie to tylko na uszczelke pod kolektorem ssacym... ale czesto uszkadzaja sie od biegu lat (nie ukrywajmy to juz stare strucle :) ) uszczelki pod wtryskami, uszczelka pod przeustnica, podcnienia sie "krusza" (doslownie i w przenosni),l uszczelka pod przepustnica, dolot laczacy przepustnice z przeplywomierzem... ewentualnie korkowiec...


sprawdzales ecu? jakie napiecia daje na czujniki ? to tez wazne ;)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-02-2009, 12:38   

mihau00 napisał/a:
otóż mam wysokie obroty na zimnym silniku ok 2300 i muszę czekać ze 3 minuty aż spadną


Tak właśnie prawidłowo działa ssanie, jak jest zimno na zewnątrz.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 28-02-2009, 13:38   

Niestety to nie zależy od pogody, latem jest tak samo a przed tym zagotowaniem się obroty nie były tak wysokie
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 15:36   

co bylo przyczyna zagotowania? jakie byly skutki ze zagotowalo? moze po prostu uszkodziles czujnik ssania z dwoma pinami w ksztacie litery T
 
 
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 28-02-2009, 16:55   

Przyczyną zagotowania był ubytek płynu chłodzącego ( pompa wodna była do wymiany). Uszkodziło się coś co mogło się przegrzać... chyba, tylko co. Byłem już u dwóch mechaników ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi, bo przyczyn może być wiele i ciężko określić co to moze być a nie chcę wymieniać pół silnika. Pokombinujcie koledzy :)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 28-02-2009, 17:45   

mihau00 napisał/a:
Uszkodziło się coś co mogło się przegrzać...
prcyzyjna odpowiedz :D

a co sie moglo uszkodzic? mogla nawet glowica pęknąć
 
 
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 28-02-2009, 20:59   

otóż to - brak precyzyjnej odpowiedzi. A głowica nie sądzę bo juz rok tak jeżdżę i poza tymi wysokimi obrotami na zimnym nic sie nie dzieje
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-03-2009, 11:51   

Trzeba by zacząć od podpięcia datalogera i zbadać odczyty ze wskaźników temperatury na zimnym silniku. Polemizuje .... któryś z czujników pokazuje skrajnie niską temperature i ECU tak dobiera mieszankę, że obroty są bardzo wysokie, póżniej silnik lekko się podgrzewa i wszysko wraca do normy, czyli zakres pracy w/w czujnika w wyższych temp, jest OK ..............

Poprostu ja nie widze związku przegrzania z jakimkolwiek elementem dolotu.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 01-03-2009, 12:07   

Też się zastanawiałem nad czujnikiem temp, bo tam chyba są dwa - jeden pokazuje temp w liczniku a drugi "biegnie" do ECU. Moze ten jest walnięty. Tak jak napisałeś, jak silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, silnik pracuje równo itd.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-03-2009, 12:09   

mihau00 napisał/a:
Też się zastanawiałem nad czujnikiem temp, bo tam chyba są dwa - jeden pokazuje temp w liczniku a drugi "biegnie" do ECU. Moze ten jest walnięty. Tak jak napisałeś, jak silnik się nagrzeje wszystko wraca do normy, silnik pracuje równo itd.


Jest jeszcze czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego powietrza w przepływomierzu, ale ten też z przegrzaniem ma niewiele wspólnego. Szukałbym raczej czujnika temperatury cieczy, jak przegrzałeś autko to może się spiek i świruje.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mihau00 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1g
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 26
Skąd: Wielbark
Wysłany: 01-03-2009, 12:24   

Adaho_krak a jest możliwość że sypnął się czujnik "podciśnienia"? Jest on obok czujnika temp i dochodzą do niego dwa wężyki. Tak mi powiedzial mechanik żebym od niego zaczął szukac problemu, czy może mieć on coś wspólnego z tymi wysokimi obrotami. Wiem że możliwości jest wiele i ciężko coś powiedzieć co się sypnęło ale może coś wymyślimy wspólnie :)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-03-2009, 13:51   

mihau00 napisał/a:
Adaho_krak a jest możliwość że sypnął się czujnik "podciśnienia"?
Raczej nie sądze.

Trzymajmy się faktów:
1. Awaria powstała po przegrzaniu się auta.
2. Dolot nie ma nic wspólnego z przegrzaniem więc go raczej - wykluczamy.
3. Podciśnienie również nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy.
4. Wolne obroty reguluje ECU, po otrzymaniu odczytów z:
a. czujnik temperatury i ciśnienia atmosferycznego (przepływomierz) - nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
b. czujnik położenia przepustnicy TPS - nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
c. czujnik zamknięcia przepusnicy IPS -nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy
d. czujnik temperatury cieczy - wszystko wskazuje że on tu jest WINNY.
5. Silniczek krokowy nie ma nic wspólnego z przegrzaniem - wykluczamy, pozatym jeśli z nim coś było by nie tak to problem występowałby niezależnie od temp pracy silnika.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.