[92-96]Lancer CB0 - 4g92 dziwny przypadek cylinder? alternator ?
rosomak1983 - 10-03-2009, 19:10 Temat postu: 4g92 dziwny przypadek cylinder? alternator ? No wiec mam nieco dziwna sytuacje... Obecnie mam pare problemów z autem...
1.Trzesie silnikiem na niskich obrotach tj tak do ok.2000 i jakby zrywało czy cos... Na wyższych tego nie ma. Oraz czasami nie ma takich drgań wogóle
2.Problemy z obrotami... przy wyłaczonych odbiornikach pradu obroty z reguły sa bez zarzutu... ok.900 (czasem drobne wahania) natomiast przy właczonej dmuchawie, ogrzewaniu szyby, badz odsuwaniu 2 elektrycznych szyb na raz spadaja do 200 i powoduja wahania zmiany obrotów oraz drgania.
Wymieniałem ostatnio kable, kopułke,palec. jakies 8 tyś km świece. Pozatym regulowałem zawory oraz ustawiałem zapłon. W planach jeszcze raz regulacja zaworów.
Teraz najdziwniejsza sprawa...
Jest zapalony silnik i wyjmuje po kolei z kazdego garnka kabel... 1,3,4 od razu dławi silnik i zmienia obroty... Przy zdjeciu z 2 wogóle nie ma objawów... Silnik pracuje tak samo... Iskra jest na drugim kablu. Zamieniłem miejscami swiece. To samo.
Mierzenie kompresji na 2 cylindrze ponad 12... Niby wszystko gra.... Podczas jazdy szczegołnie pozyzej 2 tys obrotów jest super jak dawniej nie zauwazam róznicy auto zrywne i naprawde dobrze przyspiesza. Zdjąłem kabel z drugiego gara i jade autko wyraznie zmulone ale nawet dawało rade. (Mechanik mówił ze jeszcze takiego czego nie widział)
Aha mierzyłem prad ładowania.Jest 14,3.
I jeszcze jedno wczoraj przestał mi działac centralny zamek a dzis juz działa bez zarzutu...
I tak na wolnych obrotach od srodka zamykam dzrzwi no tym przyciskiem central owszem działa po czym obroty spadaja do 200 Nastepnie jakby sie przycisk zaciał... Wyłaczam wszytko wychodze centralk działa...
Co robic ? Jakie diagnozy? (PS przepustnica i krokowy czyszczony Błedów brak sprawdzane by Paweła) Mam pewne przypuszczenia ale nie chce nic sugerowac licze na wasze twórcze myslenie
Prosze o pomoc. POZDRO
pfx - 10-03-2009, 19:45
W jakim stanie znajduje sie bateria ? może pada i po załączeniu niektórych odbiorników masz duże obciążenie alternatora.
Napięcie, które mierzyłeś niewiele Ci powie. Nie gotuje elektrolitu w aku, klemy czyste bez nalotów?
Drugim motywem może być niewielkie zwarcie na którymś z obwodów, lub brak masy - niekoniecznie na silniku - posprawdzaj lampy, czy nie masz w nich wody.
Maretzky85 - 10-03-2009, 19:49
Jeśli chodzi o silnik to może sprawdź wtryskiwacz ?
rosomak1983 - 10-03-2009, 19:56
pfx napisał/a: | W jakim stanie znajduje sie bateria ? |
nowy akumulator CENTRA 55Ah kupiona w pażdzierniku.
pfx napisał/a: | Nie gotuje elektrolitu w aku, klemy czyste bez nalotów?
Drugim motywem może być niewielkie zwarcie na którymś z obwodów, lub brak masy - niekoniecznie na silniku - posprawdzaj lampy, czy nie masz w nich wody. |
dziekuje sprawdze
Maretzky85 napisał/a: | Jeśli chodzi o silnik to może sprawdź wtryskiwacz ? |
tylko jak???
Radeon - 10-03-2009, 20:34
Możesz mieć przerwę w zasilaniu wtrysków.Sprawdz wszystkie kable odpowiedzialne za to.Wtyczki zapsikaj jakimś "kontaktem"
tomekk - 10-03-2009, 20:43
a mi się wydaje, że winna jest instalacja elektryczna, gdzieś może właśnie coś zwierać do masy, może zawilgocenie jakieś. Podczas włączania odbiorników elektrycznych pobierany prąd jest tak duży, że alternator pracuje u kresu wytrzymałości i obciąża mocno silnik, i też ma do rzeczy to, że jak pracuje silnik to są wibracje i może dla tego pulsacyjne pracuje, bo następują szybkie zwarcia i rozwarcia.
Sprawdził bym wszystkie/większość wtyczek, popsikał jakimś wd40 dla lepszego kontaktu, sprawdził bym też puszeczkę z bezpiecznikami, także od spodu
Taka moja opinia, nie krzyczcie na mnie:P pozdrawiam Tomek
Radeon - 10-03-2009, 21:18
tomekk napisał/a: | popsikał jakimś wd40 dla lepszego kontaktu | -to dobre do śrubek.
Do styków- Kontakt PR na przykład lub inny ,pytaj w sklepach elektronicznych i elektrycznych.
rosomak1983 napisał/a: | 2.Problemy z obrotami... przy wyłaczonych odbiornikach pradu obroty z reguły sa bez zarzutu... ok.900 (czasem drobne wahania) natomiast przy właczonej dmuchawie, ogrzewaniu szyby, badz odsuwaniu 2 elektrycznych szyb na raz spadaja do 200 i powoduja wahania zmiany obrotów oraz drgania. |
Mam to samo, normalka .Z tym że po jakiejś 1s lub 0,5 krokowiec podnosi obroty do poprzednich.Czyściłeś to.Sprawdzałeś omomierzem(jest gdzieś na forum instrukcja do naszych czterygiedziewiędwaków)
Grabarz85 - 10-03-2009, 22:57
Qrcze, naprawde masz dziwną sytuacje... Nie chce wprowadzać Cie w bład, ale moze gdzieś przewód WN od tego nieszczesnego cylindra ma przebicie... odpal go w nocy i zobacz czy nic nie iskrzy... Nic innego nie przychodzi mi do głowy...
Naprawde dziwna choroba dopadła Twojego Misia....
Maretzky85 - 10-03-2009, 23:07
rosomak1983 napisał/a: | tylko jak??? |
Z czytania forumowego - wyciągnij wtryskiwacz i niech ktoś zakręci rozrusznikiem, a Ty sprawdź czy pojawia się mgiełka paliwa
rosomak1983 - 12-03-2009, 00:35
Pezczysciłem styki preparatem kontakt tj klemy akumulator oraz masy swiateł z tyłu i z przodu. PS Gdzie sa jeszcze masy??? Przy okazji reset kompa i uczenie obrotów ok 7min. Obroty ładne ok 900 bez właczoncyh odbiorników. Potem jade zatrzymuje sie (były właczony nadmuch ogrzewnie swiatła wycieraczki) i mam tak ze faluja od 200 do 900 regularnie... Po wylaczeniu odbiorników stabilizuja sie powoli do 900.
Mozliwe zeby to było np łożysko alternatora/alternator???? Czy mozliwe zeby to był krokowiec???
londolut - 12-03-2009, 00:46
rosomak1983, masa jest przy silniku. Zobacz jak biegnie minusowy kabel od aku.
rosomak1983 napisał/a: | Mozliwe zeby to było np łożysko alternatora/alternator? | To byłyby problemy z ładowaniem, ciężkim odpalaniem itp.
Maretzky85 - 12-03-2009, 01:53
Wypadałoby sprawdzić jeszcze silniczek krokowy.
rosomak1983 - 12-03-2009, 16:20
Maretzky85 napisał/a: | Wypadałoby sprawdzić jeszcze silniczek krokowy. |
tylko jak bo nie czaje z tymi pinami OCB... Mam omomierz
Marcin-Krak - 13-03-2009, 00:27
Na prośbę rosomak1983, podbijam
A mod niech zrobi potem porządek
rosomak1983 - 13-03-2009, 00:37
A wiec z moich przemysleń mam następujace podejrzenia. Sprawa jest nieco złożona.
Czyszczenie stykow troszeczke pomogło. Podczas tego okazało sie ze nie dokreciłem tych blaszek co trzymaja aku i stykały sie z klema.. W kazdym razie centralny działa bez zarzutu. Z reszta
1.obroty na jałowych- bez odbiorników pradu ok z odbiornikami wahania wczesniej tylko spadalo do 200 teraz odbija i spada.
2.Zrywania i trzesienie na obrotach tak do ok 2000 powyzej raczej nie ma (przynajmniej nie czuje) gdy jade na jedynce tocze sie po prostej puszczam gaz to po jakims czasie żaba sie robi. Zrywy. Swierzo po zmianie kabli było idealnie wiec moze te kable badziewne (Seiwa) Drugie moje podejrzenia ze przy zmnianie kopułki uszkodziła sie uszczelka jakas albo co...
Co o tym myslicie
|
|
|