Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g92 dziwny przypadek cylinder? alternator ?
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-03-2009, 19:10   4g92 dziwny przypadek cylinder? alternator ?

No wiec mam nieco dziwna sytuacje... Obecnie mam pare problemów z autem...
1.Trzesie silnikiem na niskich obrotach tj tak do ok.2000 i jakby zrywało czy cos... Na wyższych tego nie ma. Oraz czasami nie ma takich drgań wogóle :rolleyes:
2.Problemy z obrotami... przy wyłaczonych odbiornikach pradu obroty z reguły sa bez zarzutu... ok.900 (czasem drobne wahania) natomiast przy właczonej dmuchawie, ogrzewaniu szyby, badz odsuwaniu 2 elektrycznych szyb na raz spadaja do 200 i powoduja wahania zmiany obrotów oraz drgania.
Wymieniałem ostatnio kable, kopułke,palec. jakies 8 tyś km świece. Pozatym regulowałem zawory oraz ustawiałem zapłon. W planach jeszcze raz regulacja zaworów.

Teraz najdziwniejsza sprawa...
Jest zapalony silnik i wyjmuje po kolei z kazdego garnka kabel... 1,3,4 od razu dławi silnik i zmienia obroty... Przy zdjeciu z 2 wogóle nie ma objawów... :shock: Silnik pracuje tak samo... Iskra jest na drugim kablu. Zamieniłem miejscami swiece. To samo.
Mierzenie kompresji na 2 cylindrze ponad 12... :shock: Niby wszystko gra.... Podczas jazdy szczegołnie pozyzej 2 tys obrotów jest super jak dawniej nie zauwazam róznicy auto zrywne i naprawde dobrze przyspiesza. Zdjąłem kabel z drugiego gara i jade autko wyraznie zmulone ale nawet dawało rade. (Mechanik mówił ze jeszcze takiego czego nie widział)
Aha mierzyłem prad ładowania.Jest 14,3.
I jeszcze jedno wczoraj przestał mi działac centralny zamek a dzis juz działa bez zarzutu...
I tak na wolnych obrotach od srodka zamykam dzrzwi no tym przyciskiem :P central owszem działa po czym obroty spadaja do 200 :? Nastepnie jakby sie przycisk zaciał... Wyłaczam wszytko wychodze centralk działa...
Co robic ? Jakie diagnozy? (PS przepustnica i krokowy czyszczony Błedów brak sprawdzane by Paweła) Mam pewne przypuszczenia ale nie chce nic sugerowac licze na wasze twórcze myslenie :)
Prosze o pomoc. POZDRO
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 10-03-2009, 19:45   

W jakim stanie znajduje sie bateria ? może pada i po załączeniu niektórych odbiorników masz duże obciążenie alternatora.
Napięcie, które mierzyłeś niewiele Ci powie. Nie gotuje elektrolitu w aku, klemy czyste bez nalotów?
Drugim motywem może być niewielkie zwarcie na którymś z obwodów, lub brak masy - niekoniecznie na silniku - posprawdzaj lampy, czy nie masz w nich wody.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-03-2009, 19:49   

Jeśli chodzi o silnik to może sprawdź wtryskiwacz ? :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-03-2009, 19:56   

pfx napisał/a:
W jakim stanie znajduje sie bateria ?

nowy akumulator CENTRA 55Ah kupiona w pażdzierniku.
pfx napisał/a:
Nie gotuje elektrolitu w aku, klemy czyste bez nalotów?
Drugim motywem może być niewielkie zwarcie na którymś z obwodów, lub brak masy - niekoniecznie na silniku - posprawdzaj lampy, czy nie masz w nich wody.

dziekuje sprawdze
Maretzky85 napisał/a:
Jeśli chodzi o silnik to może sprawdź wtryskiwacz ? :)

tylko jak???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Radeon 
Forumowicz
Radeon


Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 119
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 10-03-2009, 20:34   

Możesz mieć przerwę w zasilaniu wtrysków.Sprawdz wszystkie kable odpowiedzialne za to.Wtyczki zapsikaj jakimś "kontaktem"
_________________
Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto"
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-03-2009, 20:43   

a mi się wydaje, że winna jest instalacja elektryczna, gdzieś może właśnie coś zwierać do masy, może zawilgocenie jakieś. Podczas włączania odbiorników elektrycznych pobierany prąd jest tak duży, że alternator pracuje u kresu wytrzymałości i obciąża mocno silnik, i też ma do rzeczy to, że jak pracuje silnik to są wibracje i może dla tego pulsacyjne pracuje, bo następują szybkie zwarcia i rozwarcia.
Sprawdził bym wszystkie/większość wtyczek, popsikał jakimś wd40 dla lepszego kontaktu, sprawdził bym też puszeczkę z bezpiecznikami, także od spodu
Taka moja opinia, nie krzyczcie na mnie:P pozdrawiam Tomek
 
 
 
Radeon 
Forumowicz
Radeon


Auto: Lancer 4g92, Galloper 2,5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 119
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 10-03-2009, 21:18   

tomekk napisał/a:
popsikał jakimś wd40 dla lepszego kontaktu
-to dobre do śrubek.
Do styków- Kontakt PR na przykład lub inny ,pytaj w sklepach elektronicznych i elektrycznych.
rosomak1983 napisał/a:
2.Problemy z obrotami... przy wyłaczonych odbiornikach pradu obroty z reguły sa bez zarzutu... ok.900 (czasem drobne wahania) natomiast przy właczonej dmuchawie, ogrzewaniu szyby, badz odsuwaniu 2 elektrycznych szyb na raz spadaja do 200 i powoduja wahania zmiany obrotów oraz drgania.

Mam to samo, normalka .Z tym że po jakiejś 1s lub 0,5 krokowiec podnosi obroty do poprzednich.Czyściłeś to.Sprawdzałeś omomierzem(jest gdzieś na forum instrukcja do naszych czterygiedziewiędwaków)
_________________
Biorę udział w akcji: "Nie piszę poprawnie, ale sam reperuję swoje auto"
 
 
Grabarz85 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v CB0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 76
Skąd: Grabowiec
Wysłany: 10-03-2009, 22:57   

Qrcze, naprawde masz dziwną sytuacje... Nie chce wprowadzać Cie w bład, ale moze gdzieś przewód WN od tego nieszczesnego cylindra ma przebicie... odpal go w nocy i zobacz czy nic nie iskrzy... Nic innego nie przychodzi mi do głowy...
Naprawde dziwna choroba dopadła Twojego Misia....
_________________
Wolę pchać swojego Miśka niż jeździć vw
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-03-2009, 23:07   

rosomak1983 napisał/a:
tylko jak???

Z czytania forumowego - wyciągnij wtryskiwacz i niech ktoś zakręci rozrusznikiem, a Ty sprawdź czy pojawia się mgiełka paliwa :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-03-2009, 00:35   

Pezczysciłem styki preparatem kontakt tj klemy akumulator oraz masy swiateł z tyłu i z przodu. PS Gdzie sa jeszcze masy??? Przy okazji reset kompa i uczenie obrotów ok 7min. Obroty ładne ok 900 bez właczoncyh odbiorników. Potem jade zatrzymuje sie (były właczony nadmuch ogrzewnie swiatła wycieraczki) i mam tak ze faluja od 200 do 900 regularnie... Po wylaczeniu odbiorników stabilizuja sie powoli do 900.
Mozliwe zeby to było np łożysko alternatora/alternator???? Czy mozliwe zeby to był krokowiec???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-03-2009, 00:46   

rosomak1983, masa jest przy silniku. Zobacz jak biegnie minusowy kabel od aku.
rosomak1983 napisał/a:
Mozliwe zeby to było np łożysko alternatora/alternator?
To byłyby problemy z ładowaniem, ciężkim odpalaniem itp.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-03-2009, 01:53   

Wypadałoby sprawdzić jeszcze silniczek krokowy.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-03-2009, 16:20   

Maretzky85 napisał/a:
Wypadałoby sprawdzić jeszcze silniczek krokowy.

tylko jak bo nie czaje z tymi pinami OCB... Mam omomierz :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-03-2009, 00:27   

Na prośbę rosomak1983, podbijam :P
A mod niech zrobi potem porządek ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-03-2009, 00:37   

A wiec z moich przemysleń mam następujace podejrzenia. Sprawa jest nieco złożona.
Czyszczenie stykow troszeczke pomogło. Podczas tego okazało sie ze nie dokreciłem tych blaszek co trzymaja aku i stykały sie z klema.. W kazdym razie centralny działa bez zarzutu. Z reszta
1.obroty na jałowych- bez odbiorników pradu ok z odbiornikami wahania wczesniej tylko spadalo do 200 teraz odbija i spada.
2.Zrywania i trzesienie na obrotach tak do ok 2000 powyzej raczej nie ma (przynajmniej nie czuje) gdy jade na jedynce tocze sie po prostej puszczam gaz to po jakims czasie żaba sie robi. Zrywy. Swierzo po zmianie kabli było idealnie wiec moze te kable badziewne (Seiwa) Drugie moje podejrzenia ze przy zmnianie kopułki uszkodziła sie uszczelka jakas albo co...
Co o tym myslicie
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.