To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Ogólne - Skrzynia manual- 1 dziwnie wchodzi

Zajc3w - 13-03-2009, 10:24
Temat postu: Skrzynia manual- 1 dziwnie wchodzi
Witam.
Pierwszy bieg sie dziwnie zachowuje. Przed wymiana oleju wszystkie wchodziły z lekkim oporem w 1/2 drogi do wrzucenia. Po wymianie oleju w skrzyni skrzynia chodzi wzorowo- poza 1.
Objawy są takie :
1. skrzynia na luzie sprzęgło puszczone,
2a wciskam sprzęgło i wbijam 1 = zgrzyt
2b wciskam sprzęgło i wbijam 2(nawet tylko 2-3 cm w strone 2) i później 1 jest ok(poprz. wł. twierdzi ze miśki tak mają)
2c wciskam sprzęgło, czekam 3-4 sekundy, wbijam 1 = ok
2d wciskam sprzęgło i w tempie lunatyka wrzucam 1 = ok
drugi przypadek - redukcja
jadę na jakimkolwiek biegu poza, staje przed skrzyżowaniem
zatrzymuję się i redukuje do 1 - jest ok,

Ktoś pisał w innym wątku o redline MTL - po pierwsze znalazłem 1 sklep który wie co to za olej ale go nie ma, po drugie chyba taniej wyjdzie wymienić synchronizator jeśli to on.
3 butelki redline'a 0.9l =~225zł , synchr = ??zł +pół dnia mojej pracy, nawet jeśli to wole zrobić raz a dobrze(synchronizator)

Zastanawia mnie jednak czy to synchronizator bo z serwisówki wynika że dla 1 i 2 biegu jest wspólny :| a 2 wchodzi dobrze.

Poza 1 skrzynia chodzi idealnie- cicho i płynnie

sprawdzałem już czy dobrze wysprzęgla i ustawienia linek, linki są zgodnie z serwisówką, a zgrzyta nawet jak podkręciłem sprzęgło że łapało w połowie.

Anonymous - 13-03-2009, 10:52

Od dawna wiedziałem, że to auto nie zasługuje na inną skrzynię niż automatyczną. Automat ma 16 lat i biegi zmienia precyzyjnie jak w szwajcarskim zegarku.
zbyszek05 - 13-03-2009, 11:19

zależy u kogo poler - poczytaj w postach - kazdy z automatem ma jakieś problem - 16 lat robi swoje .
co do wymiany synchro 1 biegu - pól dnia ....to zamało ....zaśpiewam .skrzynię trzeba wyjąć i włożyć - to jest cały dzień - odpowietrzyć sprzegło - i rozpołowić skrzynkę a potem złożyć by wsio działało ! a synchronizatory do f5m33 to nie taka prosta sprawa bo ich nigdzie nie ma - swoje sprzedałem za ok.500 zł. razem ze skrzynką którą rozerwało

Zajc3w - 13-03-2009, 11:34

poler - na automaty mam alergię - jak depnę do podłogi to ma ciągnąć a nie myśleć na jakim biegu chce jechać. 3 automaty objeździłem i żaden mnie nie zadowolił(nissan quest, opel omega, mercedes 124).

Zbyszek05 - ponoć wymiana sprzęgła to 2-3 godzinki.A z synchro to mnie zmartwiłeś. zobaczę za parę km - na razie po wymianie oleju przejechał może 2 km....
Ale boje się że,chyba pozostanie ruszać ze świateł "lunatyk style":cry: :cry: :cry:

sebi629 - 13-03-2009, 12:55

Faktycznie automat w sigmie jest strasznie wolny ale nie ma co sie dziwic ze wzglegu na wiek. Tez bym chcial zeby mial z 6 biegow i dwa sprzegla to wtedy bylby ideal. No i manetki przy kierownicy. :lol:

A teraz juz na temat.
Nie wiem czy za pierwszy i drugi bieg odpowiada jeden i ten sam synchronizator.
Wiem za to ze synchronizator drugiego biegu jest dosc nietypowy bo sklada sie z trzech czesci. Za to dostepnosc jest dosc typowa. Dzwonisz do Japaneze i masz. Jakis rok temu kosztowal 400 zl. Ale jak teraz to nie wiem.

Pozdro

Anonymous - 13-03-2009, 14:25

Zajc3w napisał/a:
poler - na automaty mam alergię - jak depnę do podłogi to ma ciągnąć a nie myśleć na jakim biegu chce jechać.


No właśnie dlatego jeżdżę automatem. Zwolnię to się nie zastanawiam czy wrzucić 2 czy 3 tylko gaz i jade. Jazda automatem poza tym jest lepsza dla silnika i bezpieczniejsza, przeskakujac na skrzyzowaniu mialem zdarzenie ze bieg mi wypadl i zamiast ruszyć z kopyta silnik wył. Jezdze obecnie Citroenem Picasso z dieslem 1.6HDI i reczna skrzynia - do miasta porazka. Silnik zajebisty jak na ta pojemnosc, kopyto ma niesamowite ale ta wajcha wystajaca pomiedzy fotelami wszystko psuje. Dla mnie auto moze nie miec klimy ale automat musi byc.

wojtas - 13-03-2009, 23:44

Moim zdaniem synchronizatory powoli klękają wymiana olei to tylko półśrodek, może pomoże może nie. :wink:
Co do automatu mam manuala i jest mi źle. Lecz nie mogę narzekać na razie na jego pracę. Jednak podczas jazdy w miejskim korku niema nic lepszego niż automat. 8)

Anonymous - 13-03-2009, 23:56

Ja tam wole mieć choć troszkę władzy nad autkiem, decydowac o wszyskim, a nie nogi na podłodę lub pod siedzenie i tylko fajerą kręcić....lenistwo totalne...ale w wielkich miastach owszem, się przydaje...automatem jechałem 2 razy w życiu i nigdy takiego nie kupię....ale to przecież tylko moje zdanie....a odnośnie skrzyni manualnej to jesli haczy trójka bez wzgledu na przejechany dystans to również synchronizatory wymagają wymiany?
Anonymous - 14-03-2009, 16:56

Zajc3w, mam podobny problem ze swoja skrzynia jedynka u mnie tez wchodzi z lekkim zgrzytem nie zawsze ale jednak jest to trochę denerwujące
a co do manual czy automat to jest kwestia indywidualna, i to i to ma swoje plusy i minusy , wybór tak jak z kobieta jedni wola brunetki inni blondynki

Zajc3w - 14-03-2009, 17:22

Znalazłem zestaw naprawczy w...stanach, za "jedyne" 260-270$ wszystkie łożyska synchrony i uszczelniacze Kosior, zamawiamy?? przesyłka /2 wyjdzie ;P

Poszperałem i wyszperałem że taka sama skrzynka(F5M33XXXX) też była w eclipsach 2.0, 3000gt i dodge stealth. Do eclipsów trochę skrzynek jest tylko czy to aby na pewno to samo....

Na razie skrzynia wymaga tylko wyczucia - jak się zrobi nieznośna to pomyślę nad wymianą/ naprawą, tym bardziej że łożyska jej nie hałasują.

Anonymous - 14-03-2009, 17:57

pomyślę nad tym póki co to wymieniam silniki troszkę sianka brakuje ale kasa ze zestaw naprawczy jest nie duza wiec za jakiś miesiąc i mogę intensywnie nad tym pomyśleć bo i tak będę wyciągać wszystko co jest pod maska
VirMan - 14-03-2009, 21:36

ja tam automat wolę. nie jestem na zawodach ,żeby wiosłować kto pierwszy :) - a automatu jak człowiek sienauczy , to też zapanować można dokładnie :) wiecpodzielam stanowisko polera ;) - przynajmniej w tym względzie :)

ps. moja skrzynka działa idealnie , i nie da się o niej powiedzieć złego słowa.

zbyszek05 - 15-03-2009, 13:42

f5m33 nie znaczy że to to samo co w "clipsie i dodżu" bo wiele aut ma te skrzynki - problem leży w ilości zębów na wałkach .oprócz oznaczenia f5m33 są inne oznaczenia na skrzyni ,które to odpowiadają za te nieudogodnienia. zatem zamawiając synchronizatory trzeba znać ilości zębów kazdego koła i kazdego synchronizatora .skąd wiem ?
....bo przekładałem ....kiedyś

Zajc3w - 15-03-2009, 21:18

że są różne ilości zębów na wałku/ach (driveschaft) to wiedziałem, ale że synchronizatory też były inne to nie wiedziałem - stronce z zestawami te same do eclipse dodge i 3000gt były choć do eclipsa na pewno szła skrzynka inna niż do 3000(27i32 ząbki o ile dobrze pamiętam).

Zdaje się ze sigma kombi ma też inna ilość ząbków niż sigma sedan - prawda to??

lukasz12 - 15-03-2009, 21:23

Od 3000GT SL / Dodge Stealth skrzynie powinny pasować bo w końcu tam jest ten sam silnik co w Sigmach


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group