Skrzynia manual- 1 dziwnie wchodzi |
Autor |
Wiadomość |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-03-2009, 10:24 Skrzynia manual- 1 dziwnie wchodzi
|
|
|
Witam.
Pierwszy bieg sie dziwnie zachowuje. Przed wymiana oleju wszystkie wchodziły z lekkim oporem w 1/2 drogi do wrzucenia. Po wymianie oleju w skrzyni skrzynia chodzi wzorowo- poza 1.
Objawy są takie :
1. skrzynia na luzie sprzęgło puszczone,
2a wciskam sprzęgło i wbijam 1 = zgrzyt
2b wciskam sprzęgło i wbijam 2(nawet tylko 2-3 cm w strone 2) i później 1 jest ok(poprz. wł. twierdzi ze miśki tak mają)
2c wciskam sprzęgło, czekam 3-4 sekundy, wbijam 1 = ok
2d wciskam sprzęgło i w tempie lunatyka wrzucam 1 = ok
drugi przypadek - redukcja
jadę na jakimkolwiek biegu poza, staje przed skrzyżowaniem
zatrzymuję się i redukuje do 1 - jest ok,
Ktoś pisał w innym wątku o redline MTL - po pierwsze znalazłem 1 sklep który wie co to za olej ale go nie ma, po drugie chyba taniej wyjdzie wymienić synchronizator jeśli to on.
3 butelki redline'a 0.9l =~225zł , synchr = ??zł +pół dnia mojej pracy, nawet jeśli to wole zrobić raz a dobrze(synchronizator)
Zastanawia mnie jednak czy to synchronizator bo z serwisówki wynika że dla 1 i 2 biegu jest wspólny a 2 wchodzi dobrze.
Poza 1 skrzynia chodzi idealnie- cicho i płynnie
sprawdzałem już czy dobrze wysprzęgla i ustawienia linek, linki są zgodnie z serwisówką, a zgrzyta nawet jak podkręciłem sprzęgło że łapało w połowie. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2009, 10:52
|
|
|
Od dawna wiedziałem, że to auto nie zasługuje na inną skrzynię niż automatyczną. Automat ma 16 lat i biegi zmienia precyzyjnie jak w szwajcarskim zegarku. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 13-03-2009, 11:19
|
|
|
zależy u kogo poler - poczytaj w postach - kazdy z automatem ma jakieś problem - 16 lat robi swoje .
co do wymiany synchro 1 biegu - pól dnia ....to zamało ....zaśpiewam .skrzynię trzeba wyjąć i włożyć - to jest cały dzień - odpowietrzyć sprzegło - i rozpołowić skrzynkę a potem złożyć by wsio działało ! a synchronizatory do f5m33 to nie taka prosta sprawa bo ich nigdzie nie ma - swoje sprzedałem za ok.500 zł. razem ze skrzynką którą rozerwało |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-03-2009, 11:34
|
|
|
poler - na automaty mam alergię - jak depnę do podłogi to ma ciągnąć a nie myśleć na jakim biegu chce jechać. 3 automaty objeździłem i żaden mnie nie zadowolił(nissan quest, opel omega, mercedes 124).
Zbyszek05 - ponoć wymiana sprzęgła to 2-3 godzinki.A z synchro to mnie zmartwiłeś. zobaczę za parę km - na razie po wymianie oleju przejechał może 2 km....
Ale boje się że,chyba pozostanie ruszać ze świateł "lunatyk style":cry: |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2009, 12:55
|
|
|
Faktycznie automat w sigmie jest strasznie wolny ale nie ma co sie dziwic ze wzglegu na wiek. Tez bym chcial zeby mial z 6 biegow i dwa sprzegla to wtedy bylby ideal. No i manetki przy kierownicy.
A teraz juz na temat.
Nie wiem czy za pierwszy i drugi bieg odpowiada jeden i ten sam synchronizator.
Wiem za to ze synchronizator drugiego biegu jest dosc nietypowy bo sklada sie z trzech czesci. Za to dostepnosc jest dosc typowa. Dzwonisz do Japaneze i masz. Jakis rok temu kosztowal 400 zl. Ale jak teraz to nie wiem.
Pozdro |
|
|
|
 |
Poler [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2009, 14:25
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | poler - na automaty mam alergię - jak depnę do podłogi to ma ciągnąć a nie myśleć na jakim biegu chce jechać. |
No właśnie dlatego jeżdżę automatem. Zwolnię to się nie zastanawiam czy wrzucić 2 czy 3 tylko gaz i jade. Jazda automatem poza tym jest lepsza dla silnika i bezpieczniejsza, przeskakujac na skrzyzowaniu mialem zdarzenie ze bieg mi wypadl i zamiast ruszyć z kopyta silnik wył. Jezdze obecnie Citroenem Picasso z dieslem 1.6HDI i reczna skrzynia - do miasta porazka. Silnik zajebisty jak na ta pojemnosc, kopyto ma niesamowite ale ta wajcha wystajaca pomiedzy fotelami wszystko psuje. Dla mnie auto moze nie miec klimy ale automat musi byc. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 13-03-2009, 23:44
|
|
|
Moim zdaniem synchronizatory powoli klękają wymiana olei to tylko półśrodek, może pomoże może nie.
Co do automatu mam manuala i jest mi źle. Lecz nie mogę narzekać na razie na jego pracę. Jednak podczas jazdy w miejskim korku niema nic lepszego niż automat. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2009, 23:56
|
|
|
Ja tam wole mieć choć troszkę władzy nad autkiem, decydowac o wszyskim, a nie nogi na podłodę lub pod siedzenie i tylko fajerą kręcić....lenistwo totalne...ale w wielkich miastach owszem, się przydaje...automatem jechałem 2 razy w życiu i nigdy takiego nie kupię....ale to przecież tylko moje zdanie....a odnośnie skrzyni manualnej to jesli haczy trójka bez wzgledu na przejechany dystans to również synchronizatory wymagają wymiany? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2009, 16:56
|
|
|
Zajc3w, mam podobny problem ze swoja skrzynia jedynka u mnie tez wchodzi z lekkim zgrzytem nie zawsze ale jednak jest to trochę denerwujące
a co do manual czy automat to jest kwestia indywidualna, i to i to ma swoje plusy i minusy , wybór tak jak z kobieta jedni wola brunetki inni blondynki |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-03-2009, 17:22
|
|
|
Znalazłem zestaw naprawczy w...stanach, za "jedyne" 260-270$ wszystkie łożyska synchrony i uszczelniacze Kosior, zamawiamy?? przesyłka /2 wyjdzie ;P
Poszperałem i wyszperałem że taka sama skrzynka(F5M33XXXX) też była w eclipsach 2.0, 3000gt i dodge stealth. Do eclipsów trochę skrzynek jest tylko czy to aby na pewno to samo....
Na razie skrzynia wymaga tylko wyczucia - jak się zrobi nieznośna to pomyślę nad wymianą/ naprawą, tym bardziej że łożyska jej nie hałasują. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2009, 17:57
|
|
|
pomyślę nad tym póki co to wymieniam silniki troszkę sianka brakuje ale kasa ze zestaw naprawczy jest nie duza wiec za jakiś miesiąc i mogę intensywnie nad tym pomyśleć bo i tak będę wyciągać wszystko co jest pod maska |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-03-2009, 21:36
|
|
|
ja tam automat wolę. nie jestem na zawodach ,żeby wiosłować kto pierwszy - a automatu jak człowiek sienauczy , to też zapanować można dokładnie wiecpodzielam stanowisko polera - przynajmniej w tym względzie
ps. moja skrzynka działa idealnie , i nie da się o niej powiedzieć złego słowa. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 15-03-2009, 13:42
|
|
|
f5m33 nie znaczy że to to samo co w "clipsie i dodżu" bo wiele aut ma te skrzynki - problem leży w ilości zębów na wałkach .oprócz oznaczenia f5m33 są inne oznaczenia na skrzyni ,które to odpowiadają za te nieudogodnienia. zatem zamawiając synchronizatory trzeba znać ilości zębów kazdego koła i kazdego synchronizatora .skąd wiem ?
....bo przekładałem ....kiedyś |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:18
|
|
|
że są różne ilości zębów na wałku/ach (driveschaft) to wiedziałem, ale że synchronizatory też były inne to nie wiedziałem - stronce z zestawami te same do eclipse dodge i 3000gt były choć do eclipsa na pewno szła skrzynka inna niż do 3000(27i32 ząbki o ile dobrze pamiętam).
Zdaje się ze sigma kombi ma też inna ilość ząbków niż sigma sedan - prawda to?? |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-03-2009, 21:23
|
|
|
Od 3000GT SL / Dodge Stealth skrzynie powinny pasować bo w końcu tam jest ten sam silnik co w Sigmach |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|