Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia manual- 1 dziwnie wchodzi
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-03-2009, 10:24   Skrzynia manual- 1 dziwnie wchodzi

Witam.
Pierwszy bieg sie dziwnie zachowuje. Przed wymiana oleju wszystkie wchodziły z lekkim oporem w 1/2 drogi do wrzucenia. Po wymianie oleju w skrzyni skrzynia chodzi wzorowo- poza 1.
Objawy są takie :
1. skrzynia na luzie sprzęgło puszczone,
2a wciskam sprzęgło i wbijam 1 = zgrzyt
2b wciskam sprzęgło i wbijam 2(nawet tylko 2-3 cm w strone 2) i później 1 jest ok(poprz. wł. twierdzi ze miśki tak mają)
2c wciskam sprzęgło, czekam 3-4 sekundy, wbijam 1 = ok
2d wciskam sprzęgło i w tempie lunatyka wrzucam 1 = ok
drugi przypadek - redukcja
jadę na jakimkolwiek biegu poza, staje przed skrzyżowaniem
zatrzymuję się i redukuje do 1 - jest ok,

Ktoś pisał w innym wątku o redline MTL - po pierwsze znalazłem 1 sklep który wie co to za olej ale go nie ma, po drugie chyba taniej wyjdzie wymienić synchronizator jeśli to on.
3 butelki redline'a 0.9l =~225zł , synchr = ??zł +pół dnia mojej pracy, nawet jeśli to wole zrobić raz a dobrze(synchronizator)

Zastanawia mnie jednak czy to synchronizator bo z serwisówki wynika że dla 1 i 2 biegu jest wspólny :| a 2 wchodzi dobrze.

Poza 1 skrzynia chodzi idealnie- cicho i płynnie

sprawdzałem już czy dobrze wysprzęgla i ustawienia linek, linki są zgodnie z serwisówką, a zgrzyta nawet jak podkręciłem sprzęgło że łapało w połowie.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2009, 10:52   

Od dawna wiedziałem, że to auto nie zasługuje na inną skrzynię niż automatyczną. Automat ma 16 lat i biegi zmienia precyzyjnie jak w szwajcarskim zegarku.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 13-03-2009, 11:19   

zależy u kogo poler - poczytaj w postach - kazdy z automatem ma jakieś problem - 16 lat robi swoje .
co do wymiany synchro 1 biegu - pól dnia ....to zamało ....zaśpiewam .skrzynię trzeba wyjąć i włożyć - to jest cały dzień - odpowietrzyć sprzegło - i rozpołowić skrzynkę a potem złożyć by wsio działało ! a synchronizatory do f5m33 to nie taka prosta sprawa bo ich nigdzie nie ma - swoje sprzedałem za ok.500 zł. razem ze skrzynką którą rozerwało
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-03-2009, 11:34   

poler - na automaty mam alergię - jak depnę do podłogi to ma ciągnąć a nie myśleć na jakim biegu chce jechać. 3 automaty objeździłem i żaden mnie nie zadowolił(nissan quest, opel omega, mercedes 124).

Zbyszek05 - ponoć wymiana sprzęgła to 2-3 godzinki.A z synchro to mnie zmartwiłeś. zobaczę za parę km - na razie po wymianie oleju przejechał może 2 km....
Ale boje się że,chyba pozostanie ruszać ze świateł "lunatyk style":cry: :cry: :cry:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2009, 12:55   

Faktycznie automat w sigmie jest strasznie wolny ale nie ma co sie dziwic ze wzglegu na wiek. Tez bym chcial zeby mial z 6 biegow i dwa sprzegla to wtedy bylby ideal. No i manetki przy kierownicy. :lol:

A teraz juz na temat.
Nie wiem czy za pierwszy i drugi bieg odpowiada jeden i ten sam synchronizator.
Wiem za to ze synchronizator drugiego biegu jest dosc nietypowy bo sklada sie z trzech czesci. Za to dostepnosc jest dosc typowa. Dzwonisz do Japaneze i masz. Jakis rok temu kosztowal 400 zl. Ale jak teraz to nie wiem.

Pozdro
 
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2009, 14:25   

Zajc3w napisał/a:
poler - na automaty mam alergię - jak depnę do podłogi to ma ciągnąć a nie myśleć na jakim biegu chce jechać.


No właśnie dlatego jeżdżę automatem. Zwolnię to się nie zastanawiam czy wrzucić 2 czy 3 tylko gaz i jade. Jazda automatem poza tym jest lepsza dla silnika i bezpieczniejsza, przeskakujac na skrzyzowaniu mialem zdarzenie ze bieg mi wypadl i zamiast ruszyć z kopyta silnik wył. Jezdze obecnie Citroenem Picasso z dieslem 1.6HDI i reczna skrzynia - do miasta porazka. Silnik zajebisty jak na ta pojemnosc, kopyto ma niesamowite ale ta wajcha wystajaca pomiedzy fotelami wszystko psuje. Dla mnie auto moze nie miec klimy ale automat musi byc.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 13-03-2009, 23:44   

Moim zdaniem synchronizatory powoli klękają wymiana olei to tylko półśrodek, może pomoże może nie. :wink:
Co do automatu mam manuala i jest mi źle. Lecz nie mogę narzekać na razie na jego pracę. Jednak podczas jazdy w miejskim korku niema nic lepszego niż automat. 8)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 13-03-2009, 23:56   

Ja tam wole mieć choć troszkę władzy nad autkiem, decydowac o wszyskim, a nie nogi na podłodę lub pod siedzenie i tylko fajerą kręcić....lenistwo totalne...ale w wielkich miastach owszem, się przydaje...automatem jechałem 2 razy w życiu i nigdy takiego nie kupię....ale to przecież tylko moje zdanie....a odnośnie skrzyni manualnej to jesli haczy trójka bez wzgledu na przejechany dystans to również synchronizatory wymagają wymiany?
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2009, 16:56   

Zajc3w, mam podobny problem ze swoja skrzynia jedynka u mnie tez wchodzi z lekkim zgrzytem nie zawsze ale jednak jest to trochę denerwujące
a co do manual czy automat to jest kwestia indywidualna, i to i to ma swoje plusy i minusy , wybór tak jak z kobieta jedni wola brunetki inni blondynki
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 14-03-2009, 17:22   

Znalazłem zestaw naprawczy w...stanach, za "jedyne" 260-270$ wszystkie łożyska synchrony i uszczelniacze Kosior, zamawiamy?? przesyłka /2 wyjdzie ;P

Poszperałem i wyszperałem że taka sama skrzynka(F5M33XXXX) też była w eclipsach 2.0, 3000gt i dodge stealth. Do eclipsów trochę skrzynek jest tylko czy to aby na pewno to samo....

Na razie skrzynia wymaga tylko wyczucia - jak się zrobi nieznośna to pomyślę nad wymianą/ naprawą, tym bardziej że łożyska jej nie hałasują.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2009, 17:57   

pomyślę nad tym póki co to wymieniam silniki troszkę sianka brakuje ale kasa ze zestaw naprawczy jest nie duza wiec za jakiś miesiąc i mogę intensywnie nad tym pomyśleć bo i tak będę wyciągać wszystko co jest pod maska
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-03-2009, 21:36   

ja tam automat wolę. nie jestem na zawodach ,żeby wiosłować kto pierwszy :) - a automatu jak człowiek sienauczy , to też zapanować można dokładnie :) wiecpodzielam stanowisko polera ;) - przynajmniej w tym względzie :)

ps. moja skrzynka działa idealnie , i nie da się o niej powiedzieć złego słowa.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 15-03-2009, 13:42   

f5m33 nie znaczy że to to samo co w "clipsie i dodżu" bo wiele aut ma te skrzynki - problem leży w ilości zębów na wałkach .oprócz oznaczenia f5m33 są inne oznaczenia na skrzyni ,które to odpowiadają za te nieudogodnienia. zatem zamawiając synchronizatory trzeba znać ilości zębów kazdego koła i kazdego synchronizatora .skąd wiem ?
....bo przekładałem ....kiedyś
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 15-03-2009, 21:18   

że są różne ilości zębów na wałku/ach (driveschaft) to wiedziałem, ale że synchronizatory też były inne to nie wiedziałem - stronce z zestawami te same do eclipse dodge i 3000gt były choć do eclipsa na pewno szła skrzynka inna niż do 3000(27i32 ząbki o ile dobrze pamiętam).

Zdaje się ze sigma kombi ma też inna ilość ząbków niż sigma sedan - prawda to??
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-03-2009, 21:23   

Od 3000GT SL / Dodge Stealth skrzynie powinny pasować bo w końcu tam jest ten sam silnik co w Sigmach
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.