[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD- opinie
adamsolberg - 20-03-2009, 16:04 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Galant 2.0 TD- opinie Witam Panów i Panie również. Prosiłbym o opinie sprawowania, dane techniczne oraz przebieg eksploatacji silnika 2.0 TD (głównie użytkowników). Pozdrawiam [/b]
Owczar - 20-03-2009, 18:24
Jeżdżę tym dieslem od września zeszłego roku.
Wrażenia na początku mieszane, ponieważ było parę usterek, które zaniedbał poprzedni właściciel.
Teraz jestem coraz bardziej zadowolony.
Co do samej konstrukcji, to silnik z Japońskim rodowodem, jego historia ma poczatek w poprzednim modelu. W EA silnik różni się tym, że jest odbiciem lustrzanym tamtego, oraz troszkę zmodyfikowe sterowanie pompy, która w tym silniku jest mechaniczna, ale sterowana poprzez ECU.
Silnik nie jest najcichszy, ale głównie gdy jest zimny. Wrażliwy na przegrzanie i tego trzeba pilnować. Jak na 90KM to naprawdę elastyczny.
Niestety spalanie po mieście dochodzi nawet do 9l. Ale jeżdżę na krótkich odcinkach, czasem silnik nie zdąży sie rozgrzać, a jeżdżę dość dynamicznie, Na trasie do 7l przy szybkiej jeździe. Dobrze sprawuje się w niskim zakresie 1,7-2,5 tys obrotów.
Co do awaryjności to nie ma jakichś typowych usterek. jeśli go przegrzejesz to możesz mieć potem problem z uszczelką pod głowicą. Musisz dbać o poziom płynu w zbiorniczku, aby nie brakowało, bo wtedy łatwo o przegrzanie. W niektorych egzemplarzach zdarza się, że go ubywa. Przyczyny narazie nie stwierdzono.
Na autostradzie można nim podróżować tak do 160km/h bo powyżej silnik jest głośny.
Prędkość maks to jakieś 195 w przypadku sedana.
Jednostki te cierpią na przypadłości skrzyni. Awarie synchronizatora IIgo biegu i jak we wszystkich EA łożyska. Mój ma 250tys i jest naprawdę w dobrym stanie. Kwestia dbałości i regularnych wymian oleju, pasków, płynów itd.
Diesle nie występowały oryginalnie z tapicerką skórzaną, ze skrzynią w AT, zegarami HC i nie wiem czy hamulce przeszły zmiany po lifcie, brak TCL. Ogólnie są gorzej wyposażone niż pozostałe wersje.
Koszty napraw jak w przypadku benzyny.
Jeszcze małe sprostowanie do tapicerki. Diesle występują, ale z troszkę inna skórą. Mają inne obicia drzwi (proste, nie pofałdowane) i inne szycie.
wilk88 - 20-03-2009, 19:09
Ja też mam diesla, tylko kombi. Przebieg 173tys, od około 10tys ze mną.Żadnych awarii nie było, czasami potrafi zaskoczyć mocą (pozytywnie ) aczkolwiek na pewno demon prędkości to nie jest. Owczar jest bardziej dynamicznym kierowcą niż ja dlatego u mnie spalanie jest mniejsze, pomimo że to kombi, na trasie 6- 6,5l , w mieście nie liczyłem. Największa prędkość to troszkę ponad 190km/h , potwierdzam ,że na autostradzie można jechać 160km/h przy jako takim komforcie dźwiękowym Oczywiście jest problem ze skrzynią biegów, który został wymieniony powyżej. Ogólnie jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem i polecam!
Pozdro
yam1530 - 21-03-2009, 19:25
Potwierdzam słowa kolegów.
Bardzo fajnie się mi jeździ dieslem. Synchronizatory siadają ale da sie z tym żyć.
Moje minimum spalania to 6,5l/100km
Pozdrawiam
matyr - 22-03-2009, 12:59
poza tym, że zaczyna się sypać skrzynia - huczy jak cholera, to wszystko ok.
Owczar - 22-03-2009, 15:57
matyr napisał/a: | poza tym, że zaczyna się sypać skrzynia - huczy jak cholera, to wszystko ok. |
Matyr to wymieniaj łożyska zanim nie musisz kupować drugiej skrzyni...
Anonymous - 22-03-2009, 21:36
Sorry ze nie na temat , ale moze ktos mi podpowie , a mianowicie chodzi mi o filtr paliwa silnik 4d68 , otoz mam problem ze znalezieniem filtra ktory by byl taki jak mam u siebie i mierzy ok 10cm wysoki a wszystkie odpowiedniki co znajduja w sklepach maja po 12cm i nie moze miec wiecej , tak mi mechanik mowi bo pod filtrem zaraz jakies przewody ida ze od wspomagania i nie mozna na nich spierac filtra . Ma ktos chwilke i zmierzy w swoim galancie wysokosc bo moze byc ze mam nie orginalny filtr i ktos cos pomieszal wczesniej ?
Anonymous - 24-03-2009, 08:10
Jeśli chodzi o silnik 4D68 czyli Galanta EA6A to jest super. Ja jeżdzę już 2 lata i żadnych problemów tylko musiałem raz wymienić jedną świece żarową bo padła. Silnik bardzo elastyczny jak na 90 KM. Pracuje cicho jak na diesla w porównaniu do silników diesla niemieckich. Największa szybkość moja to max 195 km/h. Silnik zachowuje się przy tej prędkości super, ciut głośny ale nie do przesady, bardzo ładnie pracuje przy takich prędkościach, równo i wcale nie słychać że to diesel jak się jedzie 190 km/h
Jeśli chodzi o resztę spraw to powiem tak: wygodny, interesujący wygląd, spalanie w normie tzn. u mnie trasa 7l, miasto 9l. A nogę mam ciężką
Jak koledzy pisali o skrzyni to są czasami problemy np. u mnie czasami jak jest zimny olej i chce szybko przeżucić z I na II bieg to czasem zgrzytnie ale później jest OK. Można to zrobić ale mi to jak narazie nie przeszkadza. Ogólnie samochodzik OK.
yam1530 - 24-03-2009, 20:28
fidobiboy1, Mierzyłem dla Ciebie kiedyś filtr paliwa.Jak chcesz mogę Ci powiedzieć który kupiłem bo zdjęcia widze ze niedostępne
Anonymous - 27-03-2009, 23:56
Noi znowu zonk z tym filtrem , ktos cos pomieszal u mnie i zalozyl inny filtr nie wiem czy bedzie cos widac na fotkach bo z komury robilem , ale z pod spodu ma male dwie srubki wrecone a nie jedna na srodku , szukalem po symbolu co pisze na filtrze cos takiego PP98 AND to chyba marka jakas
http://img27.imageshack.u...e=27032009p.jpg
http://img11.imageshack.u...7032009001d.jpg
[ Dodano: 31-03-2009, 21:40 ]
Ok sprawa rozwiazana , wywalilem ten badziew co ktos zalozyl i przez ktory tak mi sie wydaje ze mi pompa siadla , i zalozylem nowy uchwyt i filtr boscha i po sprawie pozdrawiam
ApC - 13-07-2009, 02:18
podpinając się pod temat chciałem zapytać jakie ma przyspieszenie do 100km/h Galant z silnikiem diesla, nigdzie tego nie mogę znaleźć, o benzyniakach jest wszędzie pełno danych a o 2.0 TD akurat przyspieszenia brak
chyba, że nie umiem znaleźć
Owczar - 13-07-2009, 07:53
Jakieś 13 sek, gdzieś to widziałem. Wynika to z tego, że do setki musisz wrzucić praktycznie 4 biegi. Na trójce ciężko osiąga setkę... Powyżej 4tys już słabo przyśpiesza.
ApC - 13-07-2009, 12:21
a jak wygląda jazda na autostradzie przy 130 km/h, ile obrotów ma wtedy silnik na 5 biegu? Czy nie hałasuje już zbytnio?
Nie mam wielkich doświadczeń z dieslami, ten będzie pewnie moim pierwszym, więc chciałbym się upewnić zawczasu, że nie będzie męczący, bo mój obecny benzyniak mimo 100KM dosyć jest hałaśliwy powyżej 120
a, jeszcze jedno pytanie podsumowujące:
w jednym temacie czytam:
Owczar napisał/a: | Jednostka ma sporo przeciwników, są nimi głównie Ci, którzy tak naprawdę nie mieli z nią do czynienia. Znam wielu zadowolonych posiadaczy Galantów EA6x. Te 90KM, które wydaje się bardzo mało, daje sobie radę z tą masą. Moment pozwala jeździć w zakresie 2-3 tys obrotów dość dynamicznie. |
a w innym:
Roch_27 napisał/a: | Pierwszy silnik 2.0 TD 4D68T - nie polecam osobiście za małe osiągi (90KM) |
jak więc to jest, wystarcza do normalnej i ciut szybszej jazdy?
Ponieważ zależy mi głównie na taniej eksploatacji, ciągle się zastanawiam między 2.0TD a 2.0 benzyna + LPG. Nie jestem przeciwnikiem gazu, ale wiem, jakie się z nim wiążą problemy (obecnym autem zrobiłem już prawie 100tys km na sekwencji).
Taki sam dylemat miałem kupując obecne auto, kupić diesla, czy benzynę i różnicę w cenie przeznaczyć na LPG. Wybrałem drugą opcję i trochę żałuję.
Owczar - 13-07-2009, 12:38
Zapraszam tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36602
Oraz tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Obiektywnie rzec biorąc to ja wolę TD niż 2.0+LPG. Ale z perspektywy czasu to teraz brałbym 2.5V6.
Powyżej 140 dźwięk silnika zagłusza szum powietrza...
ApC - 13-07-2009, 13:03
chyba już kilka razy przeczytałem każdy z tych wątków Owczar napisał/a: | Obiektywnie rzec biorąc to ja wolę TD niż 2.0+LPG. Ale z perspektywy czasu to teraz brałbym 2.5V6.
Powyżej 140 dźwięk silnika zagłusza szum powietrza... |
i o to mi chodziło , ale pewnie jeszcze i tak będę się długo zastanawiał
|
|
|