Sigma/Diamante Techniczne - gaz do Sigmy
Rafi5 - 20-03-2009, 19:33 Temat postu: gaz do Sigmy Witam wszystkich miłośników!
Panowie potrzebuję porady jaką instalację gazową założyć. Silnik 12 zaworowy .
Co myślicie o sekwencji z elpigaz? Może jakąś inną?
wojtas - 20-03-2009, 21:23
W zależności kolego ile chcesz wydać kasy na instalację.
Moja propozycja oszczędnościowa to:
Elektronika STAG 300,
Reduktor EUROPEGAS 200kw
Wtryski MAGIC JET dwie listwy po trzy wtryski. ( do tego dobry filtr fazy lotnej )
Opcja, płace – wymagam
Elektronika + reduktor + wtryski firmy Landi Renzo
Nie polecam reduktora ZAVIOLI TYP ZETA N, wtryskiwaczy WALTREK.
Co do ELPIGAZ za jego cenę dostaniesz zestaw oszczędnościowy moim zdaniem bardziej wydajniejszy.
PS Drugą połową sukcesu jest odpowiedni montaż instalacji a przede wszystkim dobranie odpowiedniej średnicy miedzi i nawicertów kolektora ssącego.
Rafi5 - 21-03-2009, 16:12
Dzięki , spróbuję poszukać dobrego instalatora i chyba zdecyduję się na opcję droższą . Pozdrawiam!
PS. Może ktoś zna fachowca od gazu z okolic Krakowa lub Bielska komu już instalował gaz do sigmy?
Anonymous - 21-03-2009, 18:53
Ja zalecam sekwencję BRC Sequent 24 trochę kosztuje (w mojej okolicy 2700zł). Zero problemów, mam taką w dwóch autach i jeżdżę bez problemu. W Sigmie mam DT Gas System i też jest ok. Poza tym serwisów BRC jest baaardzo dużo
sibi - 21-03-2009, 19:19
jeśli mogę się wtrącić to z tego co wyczytałem jest to motorek 3.0 12V czyli ten sam co w Voyku a do nich moje kompany raczej sekwencji nie montują paru ma 2 gen. z "dopalaczem" (zamiast miksera) typu BLOS co daje całkiem niezłe rezultaty no i nie ma strzałów a dynamika porównywalna z Pb apetyt również nieduży trasa 12-14l. LPG
krzysius - 21-03-2009, 20:44
mam 12v sigme i mam blosa ,osobiście uważam ,że nie potrzeba montować sekwencji bo po co....nie mam strzałów pali mi 11.5 na trasie i moc porównywalna ,no i koszt niższy o połowe .Zrobisz co zechcesz ....mamy kolejnego mitsumaniaka pozdr
Anonymous - 21-03-2009, 21:16
Ja też mam blosa i jest ok jeździ lepiej niż na kiepskiej sekwencji, a koszt jak wyżej wspomniał krzysius
VirMan - 21-03-2009, 23:57
a ja mam sekwencje BRC i wtryski chyba khein (tak wygladają ) i nie narzzekam :) coś mi ostatnio po wymianie swiec pali wiecej , ale musze potwierdzic
lukasz12 - 22-03-2009, 00:12
syski napisał/a: | Ja też mam blosa i jest ok jeździ lepiej niż na kiepskiej sekwencji, a koszt jak wyżej wspomniał krzysius |
Czy to moze aluzja do jednego z posiadaczy Sigm z sekwencją ? ;>
[ Dodano: 22-03-2009, 00:19 ]
A i co do instalacji - jeśli wybierzesz sekwencje to staraj się nie powielić moich błędów i kolegi wojtasa.
Po 1 - dobre wtryskiwacze - żaden valtek czy rail.
Magicjet to jest rozsądne minimum, można spróbowąć Matrix choć są dość delikatne, Keihin to już górna półka (komplet to 1200 zł (6x200)).
Po 2 - Sterownik - Stag300 może być, podobno jest lepszy od KME. Jest w porządku jeśli reszta osprzętu daje rade. Pozatym jest bardzo rozpowszechniony i soft i kable sa do niego dostępne wszędzie. Niech ktoś znajdzie teraz soft do BRC.
Po 3 - odpowiedni reduktor tzn. taki z zapasem mocy (czyli tak ze 160-200 KW = 220-270 KM)
Po 4 - rurka miedziana - na pewno nie zaszkodzi 8 mm
Po 5 - Patrzeć gazownikowi na ręce - i nawiercenia do wtryskiwaczy ma jak najniżej - tak blisko wtryskiwacza benzynowego jak sie tylko da - i niech mu się lepiej CHCE zdejmować kolektor.
Po 6- Ktoś kto to umie wszysto ogarnać i ma czas a nie na zasadzie - jak najszybciej byle tylko klient odjechał. Lepiej poświecić 2 dni na instalacje i zrobić to lepiej niż później poprawiać błędy bo komuś sie spieszyło z montażem.
Anonymous - 22-03-2009, 08:40
Nie wiem czemu Łukasz piszesz, że listwa Rail jest zła? Stare wersje może i tak ale te obecnie montowane są eleganckie. Faktem jest, ze instalacja musi być zakładana w zakładzie który umie to robić. U mnie w mieście jest kilka "gazowników" i każdy ma już jakąś renomę. Ja pojechałem tam gdzie montują gaz do wszystkich "L".
Za każdym razem instalacja trwała około 8 godzin i jeżdżę tylko na przeglądy i wymiany filtrów.
Rafi5 - 22-03-2009, 20:40
Widzę że można tu otrzymać konkretną pomoc. Panowie wielkie dzięki za fachowe doractwo. Lukasz 12 właśnie się zastanawiałem czy będę mi zdejmować kolektor i teraz wiem że muszę to dopilnować . Pozdr
zbyszek05 - 22-03-2009, 21:39
rafi ....nie słuchaj panów ...gaz jest zły to paliwo zastępcze a benzynę i tak musisz tankować na roruch i td. benzyna jest poniżej 4 zł. naprawdę sigmą da się jezdzić bez gazu ....po co masz pisać w postach że masz problemy z gazem ...to nie niemiecki samochód że założa ci go bez poprawek a z tego co tu czytam to każdy kto miał gaz to i miał problemy z samochodem ....przy każdej regulacji silnika gaz będzie problemem i tak jak łukasz napisał ...a wiem że zna się na rzeczy ...chcesz gaz w sigmie to zainwestuj w dobre wtryski i wydajny reduktor i pełna sekwencja w pełnym słowa tego znaczeniu - może będziesz zadowolony .....osobiście ja robię ok.15-20 tys rocznie bez gazu daje radę jezdzić i nie zamierzam tam go zakładać nawet gdy benzyna będzie po 5 zeta za litr chociaż przyznam że już tankowałem na tamtym roku w gdyni poo 5.05 w "szelu" i jakoś nie zbiedniałem .a instalacja konkretna do sigmy to koszt ok 3000tys na silnik 12V
VirMan - 22-03-2009, 23:25
powiem tak..
przy robieniu 20 tys rocznie instalacja sie zwraca nawet jak kosztuje 5k.
ja mam BRC z dobrym reduktorem i wtryskami , i naprawdę 0 errorów :] pieknie jeździ aż miło
Anonymous - 23-03-2009, 08:08
Ja też mam DT gas System i nie mam żadnych problemów. Rocznie robię około 25 tyś km
zbyszek05 - 23-03-2009, 20:04
na pewno nie po roku.....wylicz sobie a zobaczysz....cena gazu ok.2.0 pln benzyny 3. 70pln zatem 1.7 to niewielka różnica ...
|
|
|