Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:50
gaz do Sigmy
Autor Wiadomość
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 20-03-2009, 19:33   gaz do Sigmy

Witam wszystkich miłośników!
Panowie potrzebuję porady jaką instalację gazową założyć. Silnik 12 zaworowy .
Co myślicie o sekwencji z elpigaz? Może jakąś inną?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-03-2009, 21:23   

W zależności kolego ile chcesz wydać kasy na instalację.
Moja propozycja oszczędnościowa to:
Elektronika STAG 300,
Reduktor EUROPEGAS 200kw
Wtryski MAGIC JET dwie listwy po trzy wtryski. ( do tego dobry filtr fazy lotnej )


Opcja, płace – wymagam :mrgreen:
Elektronika + reduktor + wtryski firmy Landi Renzo
Nie polecam reduktora ZAVIOLI TYP ZETA N, wtryskiwaczy WALTREK.

Co do ELPIGAZ za jego cenę dostaniesz zestaw oszczędnościowy moim zdaniem bardziej wydajniejszy.

PS Drugą połową sukcesu jest odpowiedni montaż instalacji a przede wszystkim dobranie odpowiedniej średnicy miedzi i nawicertów kolektora ssącego.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 21-03-2009, 16:12   

Dzięki , spróbuję poszukać dobrego instalatora i chyba zdecyduję się na opcję droższą . Pozdrawiam!

PS. Może ktoś zna fachowca od gazu z okolic Krakowa lub Bielska komu już instalował gaz do sigmy?
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2009, 18:53   

Ja zalecam sekwencję BRC Sequent 24 trochę kosztuje (w mojej okolicy 2700zł). Zero problemów, mam taką w dwóch autach i jeżdżę bez problemu. W Sigmie mam DT Gas System i też jest ok. Poza tym serwisów BRC jest baaardzo dużo :)
 
 
sibi 
Mitsumaniak


Auto: Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 110
Skąd: Rawicz/Bytów
Wysłany: 21-03-2009, 19:19   

jeśli mogę się wtrącić to z tego co wyczytałem jest to motorek 3.0 12V czyli ten sam co w Voyku a do nich moje kompany raczej sekwencji nie montują paru ma 2 gen. z "dopalaczem" (zamiast miksera) typu BLOS co daje całkiem niezłe rezultaty no i nie ma strzałów a dynamika porównywalna z Pb apetyt również nieduży trasa 12-14l. LPG
_________________
No i stało się nie mam miśka mam za to
Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 AWD - nie dość że automat to z napędem na 4 łapy :)
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 21-03-2009, 20:44   

mam 12v sigme i mam blosa ,osobiście uważam ,że nie potrzeba montować sekwencji bo po co....nie mam strzałów pali mi 11.5 na trasie i moc porównywalna ,no i koszt niższy o połowe .Zrobisz co zechcesz ....mamy kolejnego mitsumaniaka pozdr :mrgreen:
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2009, 21:16   

Ja też mam blosa i jest ok jeździ lepiej niż na kiepskiej sekwencji, a koszt jak wyżej wspomniał krzysius :wink:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-03-2009, 23:57   

a ja mam sekwencje BRC i wtryski chyba khein (tak wygladają :) ) i nie narzzekam :) :) coś mi ostatnio po wymianie swiec pali wiecej , ale musze potwierdzic :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-03-2009, 00:12   

syski napisał/a:
Ja też mam blosa i jest ok jeździ lepiej niż na kiepskiej sekwencji, a koszt jak wyżej wspomniał krzysius :wink:


Czy to moze aluzja do jednego z posiadaczy Sigm z sekwencją ? ;>

[ Dodano: 22-03-2009, 00:19 ]
A i co do instalacji - jeśli wybierzesz sekwencje to staraj się nie powielić moich błędów i kolegi wojtasa.
Po 1 - dobre wtryskiwacze - żaden valtek czy rail.
Magicjet to jest rozsądne minimum, można spróbowąć Matrix choć są dość delikatne, Keihin to już górna półka (komplet to 1200 zł (6x200)).
Po 2 - Sterownik - Stag300 może być, podobno jest lepszy od KME. Jest w porządku jeśli reszta osprzętu daje rade. Pozatym jest bardzo rozpowszechniony i soft i kable sa do niego dostępne wszędzie. Niech ktoś znajdzie teraz soft do BRC.
Po 3 - odpowiedni reduktor tzn. taki z zapasem mocy (czyli tak ze 160-200 KW = 220-270 KM)
Po 4 - rurka miedziana - na pewno nie zaszkodzi 8 mm
Po 5 - Patrzeć gazownikowi na ręce - i nawiercenia do wtryskiwaczy ma jak najniżej - tak blisko wtryskiwacza benzynowego jak sie tylko da - i niech mu się lepiej CHCE zdejmować kolektor.
Po 6- Ktoś kto to umie wszysto ogarnać i ma czas a nie na zasadzie - jak najszybciej byle tylko klient odjechał. Lepiej poświecić 2 dni na instalacje i zrobić to lepiej niż później poprawiać błędy bo komuś sie spieszyło z montażem.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2009, 08:40   

Nie wiem czemu Łukasz piszesz, że listwa Rail jest zła? Stare wersje może i tak ale te obecnie montowane są eleganckie. Faktem jest, ze instalacja musi być zakładana w zakładzie który umie to robić. U mnie w mieście jest kilka "gazowników" i każdy ma już jakąś renomę. Ja pojechałem tam gdzie montują gaz do wszystkich "L".
Za każdym razem instalacja trwała około 8 godzin i jeżdżę tylko na przeglądy i wymiany filtrów. :)
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 22-03-2009, 20:40   

Widzę że można tu otrzymać konkretną pomoc. Panowie wielkie dzięki za fachowe doractwo. Lukasz 12 właśnie się zastanawiałem czy będę mi zdejmować kolektor i teraz wiem że muszę to dopilnować . Pozdr :biggrin:
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 22-03-2009, 21:39   

rafi ....nie słuchaj panów ...gaz jest zły to paliwo zastępcze a benzynę i tak musisz tankować na roruch i td. benzyna jest poniżej 4 zł. naprawdę sigmą da się jezdzić bez gazu ....po co masz pisać w postach że masz problemy z gazem ...to nie niemiecki samochód że założa ci go bez poprawek a z tego co tu czytam to każdy kto miał gaz to i miał problemy z samochodem ....przy każdej regulacji silnika gaz będzie problemem i tak jak łukasz napisał ...a wiem że zna się na rzeczy ...chcesz gaz w sigmie to zainwestuj w dobre wtryski i wydajny reduktor i pełna sekwencja w pełnym słowa tego znaczeniu - może będziesz zadowolony .....osobiście ja robię ok.15-20 tys rocznie bez gazu daje radę jezdzić i nie zamierzam tam go zakładać nawet gdy benzyna będzie po 5 zeta za litr chociaż przyznam że już tankowałem na tamtym roku w gdyni poo 5.05 w "szelu" i jakoś nie zbiedniałem .a instalacja konkretna do sigmy to koszt ok 3000tys na silnik 12V
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-03-2009, 23:25   

powiem tak..
przy robieniu 20 tys rocznie instalacja sie zwraca nawet jak kosztuje 5k.

ja mam BRC z dobrym reduktorem i wtryskami , i naprawdę 0 errorów :] pieknie jeździ aż miło :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2009, 08:08   

Ja też mam DT gas System i nie mam żadnych problemów. Rocznie robię około 25 tyś km :)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 23-03-2009, 20:04   

na pewno nie po roku.....wylicz sobie a zobaczysz....cena gazu ok.2.0 pln benzyny 3. 70pln zatem 1.7 to niewielka różnica ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.