To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - plyn chlodniczy

petyer666 - 25-03-2009, 16:43
Temat postu: plyn chlodniczy
Witam wszystkich gdzie jest zbiornik na plyn chlodniczy w carismie i czy poprostu mozna dolac czy musze sposcic calkiem i wlac nowy????i czy nie musze czegos przypadkiem odpowietrzac?????czy zbyt niski poziaom plynu moze powodowac brak ogrzewania i smrodzik z pod maski???

[ Dodano: 25-03-2009, 16:44 ]
aaaa i jeszcze jedno jaki plyn zalac??? cai 1.616v 97r

siwek - 25-03-2009, 17:27

płyn jakikolwiek, byle do chłodnic

zbiornik jest obok chłodnicy - ten plastikowy z dochodzącą i odchodząca rurką

odkręć korek od chłodnicy (tylko nie gdy jest gorąca) i zalej do pełna płynu, następnie zalej go do połowy zbiorniczka i jak przejedziesz ok 5 km możesz ponownie dolać do zbiorniczka

petyer666 - 25-03-2009, 21:53

ok dzieki -plynu mam zalac do plna do chlodnic mam rozumiec ? jeszce pytanko jak sposcic stary plyn CAŁY!?
pawelsonx - 25-03-2009, 22:28

jechać do mechanika i on ci spuści.

Nie wiem jak w tym modelu carismy ale w niektórych samochodach wystarczy zdjąć przewód od chłodnicy ten na samym dole.

Ale lepiej sprawdź w workshop manual

Chooper - 25-03-2009, 22:49

pawelsonx napisał/a:
jechać do mechanika i on ci spuści.

i to jest najrozsądniejsza podpowiedź na to pytanie o lokalizację zbiornika do płynu chłodniczego. Bo płyn sie zalewa Do chłodnicy a nie do zbiorniczka. Do zbiorniczka wylewa sie jego nadmiar.

petyer666 - 25-03-2009, 23:14

dzieki sliczne za podpowiedzi -a jak myslicie z tymi obrotami jest to mozliwe ze silnik nie jest dostatecznie chlodzony przegzewa sie i wariuje ???
myrek - 25-03-2009, 23:28

petyer666 napisał/a:
... a jak myslicie z tymi obrotami jest to mozliwe ze silnik nie jest dostatecznie chlodzony przegzewa sie i wariuje ???


Może mieć to wpływ, kiedyś tak miałem w nissanie, obroty falowały a jak się uzupełniło płyn wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy tak samo jest w Cari.

a co dokładnie dzieje się z tymi obrotami?

siwek - 26-03-2009, 17:52

co do falowania obrotów to raczej przeczyśc przepustnice i naucz od nowa obrotów i powinno być ok a jak nie to dalej sie pomyśli :)
petyer666 - 28-03-2009, 00:37

dzieki panowie jutro ruszam zrobic autko tylko jesli byscie mogli powiedziec jak dokladnie wymienia sie plyn chłodniczy chodzi głownie o korki spustowe -gdzie sa i czy jakos odpowietrzac układ ...wydaje mi sie ze nie ale odezwijcie sie dzieki pozdro

[ Dodano: 28-03-2009, 00:40 ]
aaaa własnie panowie jeszcze jedna istotna rzecz ile mi potrzeba płynu???

siwek - 28-03-2009, 08:12

http://forum.mitsumaniaki...yn+ch%B3odniczy

w tym temacie masz zdjęcie z zaznaczoną srubką do odpowietrzania, płynu powinno wejsc ok 5 litrów

carpezo - 25-04-2010, 21:45

podłącze się do tematu..

mam pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego.. na gorącym silniki jest powyżej max stan płynu a jak wystygnie dobrze to opada tak jak powinno być między min a max.

i jeszcze jedno..sprawdzam od kilku dni codzien na zimnym i czasami jest tyle ile powinno być a następnego dnia jakby troche mniej (z 1cm poziomu mniej) potem następnego dnia jest dobrze. tak powinno być? :)

pawelsonx - 25-04-2010, 23:11

carpezo napisał/a:
podłącze się do tematu..

mam pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego.. na gorącym silniki jest powyżej max stan płynu a jak wystygnie dobrze to opada tak jak powinno być między min a max.

i jeszcze jedno..sprawdzam od kilku dni codzien na zimnym i czasami jest tyle ile powinno być a następnego dnia jakby troche mniej (z 1cm poziomu mniej) potem następnego dnia jest dobrze. tak powinno być? :)



http://www.fizyka.net.pl/...wostki_wn4.html

ten co to napisał korzystał Podręcznik dla gimnazjum wydawnictwa Nowa Era - moduł 1.

przemekx303 - 26-04-2010, 18:49

tak powinno być ja mam tak od kiedy mam cari czyli prawie roku, na początku też mnie to trochę dziwiło bo sporo się podnosi , ale widocznie tak już musi być
mwitek - 21-12-2013, 14:15

Odkopię trochę temat..

W zbiorniczku wyrównawczym nie mam prawie nic płynu. A widziałem tam podziałkę low/max. Domyślam się, że powinienem w takiej sytuacji dolać płynu. Zajrzałem do chłodnicy odkręcając metalowy korek i tam widziałem ze płyn jest.

Mam dolać do tego zbiornika czy do chłodnicy?

robertdg - 21-12-2013, 16:33

Do zbiorniczka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group