plyn chlodniczy |
Autor |
Wiadomość |
petyer666
Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 58 Skąd: lublin
|
Wysłany: 25-03-2009, 16:43 plyn chlodniczy
|
|
|
Witam wszystkich gdzie jest zbiornik na plyn chlodniczy w carismie i czy poprostu mozna dolac czy musze sposcic calkiem i wlac nowy????i czy nie musze czegos przypadkiem odpowietrzac?????czy zbyt niski poziaom plynu moze powodowac brak ogrzewania i smrodzik z pod maski???
[ Dodano: 25-03-2009, 16:44 ]
aaaa i jeszcze jedno jaki plyn zalac??? cai 1.616v 97r |
_________________ benio |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 25-03-2009, 17:27
|
|
|
płyn jakikolwiek, byle do chłodnic
zbiornik jest obok chłodnicy - ten plastikowy z dochodzącą i odchodząca rurką
odkręć korek od chłodnicy (tylko nie gdy jest gorąca) i zalej do pełna płynu, następnie zalej go do połowy zbiorniczka i jak przejedziesz ok 5 km możesz ponownie dolać do zbiorniczka |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
petyer666
Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 58 Skąd: lublin
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:53
|
|
|
ok dzieki -plynu mam zalac do plna do chlodnic mam rozumiec ? jeszce pytanko jak sposcic stary plyn CAŁY!? |
_________________ benio |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-03-2009, 22:28
|
|
|
jechać do mechanika i on ci spuści.
Nie wiem jak w tym modelu carismy ale w niektórych samochodach wystarczy zdjąć przewód od chłodnicy ten na samym dole.
Ale lepiej sprawdź w workshop manual |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-03-2009, 22:49
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | jechać do mechanika i on ci spuści. |
i to jest najrozsądniejsza podpowiedź na to pytanie o lokalizację zbiornika do płynu chłodniczego. Bo płyn sie zalewa Do chłodnicy a nie do zbiorniczka. Do zbiorniczka wylewa sie jego nadmiar. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
petyer666
Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 58 Skąd: lublin
|
Wysłany: 25-03-2009, 23:14
|
|
|
dzieki sliczne za podpowiedzi -a jak myslicie z tymi obrotami jest to mozliwe ze silnik nie jest dostatecznie chlodzony przegzewa sie i wariuje ??? |
_________________ benio |
|
|
|
 |
myrek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1,6 16V 2000 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-03-2009, 23:28
|
|
|
petyer666 napisał/a: | ... a jak myslicie z tymi obrotami jest to mozliwe ze silnik nie jest dostatecznie chlodzony przegzewa sie i wariuje ??? |
Może mieć to wpływ, kiedyś tak miałem w nissanie, obroty falowały a jak się uzupełniło płyn wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy tak samo jest w Cari.
a co dokładnie dzieje się z tymi obrotami? |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 26-03-2009, 17:52
|
|
|
co do falowania obrotów to raczej przeczyśc przepustnice i naucz od nowa obrotów i powinno być ok a jak nie to dalej sie pomyśli |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
petyer666
Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 58 Skąd: lublin
|
Wysłany: 28-03-2009, 00:37
|
|
|
dzieki panowie jutro ruszam zrobic autko tylko jesli byscie mogli powiedziec jak dokladnie wymienia sie plyn chłodniczy chodzi głownie o korki spustowe -gdzie sa i czy jakos odpowietrzac układ ...wydaje mi sie ze nie ale odezwijcie sie dzieki pozdro
[ Dodano: 28-03-2009, 00:40 ]
aaaa własnie panowie jeszcze jedna istotna rzecz ile mi potrzeba płynu??? |
_________________ benio |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 28-03-2009, 08:12
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki...yn+ch%B3odniczy
w tym temacie masz zdjęcie z zaznaczoną srubką do odpowietrzania, płynu powinno wejsc ok 5 litrów |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
carpezo
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 94 Skąd: brok
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:45
|
|
|
podłącze się do tematu..
mam pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego.. na gorącym silniki jest powyżej max stan płynu a jak wystygnie dobrze to opada tak jak powinno być między min a max.
i jeszcze jedno..sprawdzam od kilku dni codzien na zimnym i czasami jest tyle ile powinno być a następnego dnia jakby troche mniej (z 1cm poziomu mniej) potem następnego dnia jest dobrze. tak powinno być? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 25-04-2010, 23:11
|
|
|
carpezo napisał/a: | podłącze się do tematu..
mam pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego.. na gorącym silniki jest powyżej max stan płynu a jak wystygnie dobrze to opada tak jak powinno być między min a max.
i jeszcze jedno..sprawdzam od kilku dni codzien na zimnym i czasami jest tyle ile powinno być a następnego dnia jakby troche mniej (z 1cm poziomu mniej) potem następnego dnia jest dobrze. tak powinno być? |
http://www.fizyka.net.pl/...wostki_wn4.html
ten co to napisał korzystał Podręcznik dla gimnazjum wydawnictwa Nowa Era - moduł 1. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 26-04-2010, 18:49
|
|
|
tak powinno być ja mam tak od kiedy mam cari czyli prawie roku, na początku też mnie to trochę dziwiło bo sporo się podnosi , ale widocznie tak już musi być |
_________________
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-12-2013, 14:15
|
|
|
Odkopię trochę temat..
W zbiorniczku wyrównawczym nie mam prawie nic płynu. A widziałem tam podziałkę low/max. Domyślam się, że powinienem w takiej sytuacji dolać płynu. Zajrzałem do chłodnicy odkręcając metalowy korek i tam widziałem ze płyn jest.
Mam dolać do tego zbiornika czy do chłodnicy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-12-2013, 16:33
|
|
|
Do zbiorniczka |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|