Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
plyn chlodniczy
Autor Wiadomość
petyer666 
Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 58
Skąd: lublin
Wysłany: 25-03-2009, 16:43   plyn chlodniczy

Witam wszystkich gdzie jest zbiornik na plyn chlodniczy w carismie i czy poprostu mozna dolac czy musze sposcic calkiem i wlac nowy????i czy nie musze czegos przypadkiem odpowietrzac?????czy zbyt niski poziaom plynu moze powodowac brak ogrzewania i smrodzik z pod maski???

[ Dodano: 25-03-2009, 16:44 ]
aaaa i jeszcze jedno jaki plyn zalac??? cai 1.616v 97r
_________________
benio
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 25-03-2009, 17:27   

płyn jakikolwiek, byle do chłodnic

zbiornik jest obok chłodnicy - ten plastikowy z dochodzącą i odchodząca rurką

odkręć korek od chłodnicy (tylko nie gdy jest gorąca) i zalej do pełna płynu, następnie zalej go do połowy zbiorniczka i jak przejedziesz ok 5 km możesz ponownie dolać do zbiorniczka
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
petyer666 
Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 58
Skąd: lublin
Wysłany: 25-03-2009, 21:53   

ok dzieki -plynu mam zalac do plna do chlodnic mam rozumiec ? jeszce pytanko jak sposcic stary plyn CAŁY!?
_________________
benio
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-03-2009, 22:28   

jechać do mechanika i on ci spuści.

Nie wiem jak w tym modelu carismy ale w niektórych samochodach wystarczy zdjąć przewód od chłodnicy ten na samym dole.

Ale lepiej sprawdź w workshop manual
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2009, 22:49   

pawelsonx napisał/a:
jechać do mechanika i on ci spuści.

i to jest najrozsądniejsza podpowiedź na to pytanie o lokalizację zbiornika do płynu chłodniczego. Bo płyn sie zalewa Do chłodnicy a nie do zbiorniczka. Do zbiorniczka wylewa sie jego nadmiar.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
petyer666 
Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 58
Skąd: lublin
Wysłany: 25-03-2009, 23:14   

dzieki sliczne za podpowiedzi -a jak myslicie z tymi obrotami jest to mozliwe ze silnik nie jest dostatecznie chlodzony przegzewa sie i wariuje ???
_________________
benio
 
 
 
myrek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1,6 16V 2000 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-03-2009, 23:28   

petyer666 napisał/a:
... a jak myslicie z tymi obrotami jest to mozliwe ze silnik nie jest dostatecznie chlodzony przegzewa sie i wariuje ???


Może mieć to wpływ, kiedyś tak miałem w nissanie, obroty falowały a jak się uzupełniło płyn wszystko wróciło do normy. Nie wiem czy tak samo jest w Cari.

a co dokładnie dzieje się z tymi obrotami?
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 26-03-2009, 17:52   

co do falowania obrotów to raczej przeczyśc przepustnice i naucz od nowa obrotów i powinno być ok a jak nie to dalej sie pomyśli :)
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
petyer666 
Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma 1.6 90KM 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 58
Skąd: lublin
Wysłany: 28-03-2009, 00:37   

dzieki panowie jutro ruszam zrobic autko tylko jesli byscie mogli powiedziec jak dokladnie wymienia sie plyn chłodniczy chodzi głownie o korki spustowe -gdzie sa i czy jakos odpowietrzac układ ...wydaje mi sie ze nie ale odezwijcie sie dzieki pozdro

[ Dodano: 28-03-2009, 00:40 ]
aaaa własnie panowie jeszcze jedna istotna rzecz ile mi potrzeba płynu???
_________________
benio
 
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 28-03-2009, 08:12   

http://forum.mitsumaniaki...yn+ch%B3odniczy

w tym temacie masz zdjęcie z zaznaczoną srubką do odpowietrzania, płynu powinno wejsc ok 5 litrów
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
carpezo 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 94
Skąd: brok
Wysłany: 25-04-2010, 21:45   

podłącze się do tematu..

mam pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego.. na gorącym silniki jest powyżej max stan płynu a jak wystygnie dobrze to opada tak jak powinno być między min a max.

i jeszcze jedno..sprawdzam od kilku dni codzien na zimnym i czasami jest tyle ile powinno być a następnego dnia jakby troche mniej (z 1cm poziomu mniej) potem następnego dnia jest dobrze. tak powinno być? :)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-04-2010, 23:11   

carpezo napisał/a:
podłącze się do tematu..

mam pytanie co do zbiorniczka wyrównawczego.. na gorącym silniki jest powyżej max stan płynu a jak wystygnie dobrze to opada tak jak powinno być między min a max.

i jeszcze jedno..sprawdzam od kilku dni codzien na zimnym i czasami jest tyle ile powinno być a następnego dnia jakby troche mniej (z 1cm poziomu mniej) potem następnego dnia jest dobrze. tak powinno być? :)



http://www.fizyka.net.pl/...wostki_wn4.html

ten co to napisał korzystał Podręcznik dla gimnazjum wydawnictwa Nowa Era - moduł 1.
 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 26-04-2010, 18:49   

tak powinno być ja mam tak od kiedy mam cari czyli prawie roku, na początku też mnie to trochę dziwiło bo sporo się podnosi , ale widocznie tak już musi być
_________________

 
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-12-2013, 14:15   

Odkopię trochę temat..

W zbiorniczku wyrównawczym nie mam prawie nic płynu. A widziałem tam podziałkę low/max. Domyślam się, że powinienem w takiej sytuacji dolać płynu. Zajrzałem do chłodnicy odkręcając metalowy korek i tam widziałem ze płyn jest.

Mam dolać do tego zbiornika czy do chłodnicy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-12-2013, 16:33   

Do zbiorniczka
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.