To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Maglownica

tom11 - 06-04-2009, 18:24
Temat postu: Maglownica
mam problem z maglem coś zaczeło mi stukać złapał luz , "ekspert" stwierdził że jakieś tam wałki poszły sie .... 50zł. naprawa ale muszę sam wymontować
w związku z tym mam do Was kilka pytań ;
1) co to są te wałki ? gdyż mam wrażenie że ktoś mnie robi w balona
2) czy może być jakiś problem z wyjęciem magla
3) no i czy nie da się tego zrobić samemu (wtedy jest się pewnym że się zrobiło dobrze)

z góry dzięki za podpowiedzi.

DAREX2006 - 06-04-2009, 18:41

Witam a może mechanikowi chodziło o drążki kierownicze coś jak to
http://www.allegro.pl/ite..._fv_jakosc.html
bo w pierwsze kolejnosci ida końcówki drażka ,potem drążki a na końcu maglownica tak mi sie wydaje jesli sie myle prosze mnie poprawic.

tom11 - 07-04-2009, 15:35

napewno magiel padł

[ Dodano: 09-04-2009, 18:13 ]
Zrobione :lol:
wymontowałem magiel zawiozłem do Ten Caru koło lublina wymienili wkładkę teflonową (podpore ślimaka czy jak to się tam zwie) wyregulowali (wszystko od ręki), zamontowałem i pierwsza klasa
koszy :TenCar 60zł.
ja zużyłem kilka piw i spędziłem dwa wieczory w kanale
a i jeszcze litr płynu do wspomagania 22zł.

Przemi80 - 10-04-2009, 00:54

Witam! I ja u siebie mam luzy na maglu a tak sie sklada ze do TEN CARU mam jakies 50km wiec jak najszybciej tam sie udam.Tylko pyt.jak bardzo skomplikowane wymontowanie? Czekam na odpowiedzi.
tom11 - 10-04-2009, 19:41

Przemi80 napisał/a:
Tylko pyt.jak bardzo skomplikowane wymontowanie?


nie jest tak ciężko
najpierw odkręciłem krzyżak od kolumny następnie przewód zasilający magiel +powrót(mocowany na opaskę zaciskową) i tyle z góry.
z dołu musiałem zdjąć katalizator z gum , odkręcić drążek stabilizacyjny ,trzeba było też odkręcić blachę z lewej strony pomiędzy wachaczami a belką (taka na cztery śruby 14 klucz) lewe koło też trzeba zdjąć
No i magiel; zdjołem końcówki od zwrotnicy (bo i tak szły nowe) , magiel trzyma się na czterech śrubach z prawej obejma z lewej przechodzą przez obudowę magla .no i w lewo wysuwasz. jak coś nie jasno napisałem pytaj.

a co do luzów masz je na prostych kołach czy też przy skręcie?

Przemi80 - 12-04-2009, 20:17

co do luzow to na prostych kolach na wyl.silniku przy ruchach naprzemiennych to w jedna to w druga str.jest delikatny luz ktoremu towarzysza stuki.no i podczas jazdy toszke go nosi cos jest nie tak jak powinno podczas prowadzenia.a niby koncowki drazkow ok.mam jedynie juz wyrobione tuleje na prostych w.co chyba tez wplywa na prowadzenie auta!?
tom11 - 12-04-2009, 20:59

Przemi80 napisał/a:
co do luzow to na prostych kolach na wyl.silniku przy ruchach naprzemiennych to w jedna to w druga str.jest delikatny luz ktoremu towarzysza stuki

nie ruszaj magla na zgaszonym silniku jak puka to nic się nie dzieje złego! narobisz sobie tylko kosztów
A to że nosi Cię po drodze to może być mnóstwo przyczyn , najlepie pojedz na diagnostykę sprawdzą Ci co jest padnięte.

[ Dodano: 12-04-2009, 21:09 ]
jak na zapalonym silniku zarówno na prostych kołach jak i skręconych wali magiel wtedy trzeba myśleć o naprawie , i to jak jest się pewnym że końcówki i drażki są ok!

Przemi80 napisał/a:
mam jedynie juz wyrobione tuleje na prostych

co to znaczy wyrobione (guma wyleciała) ?

Przemi80 - 12-04-2009, 21:37

na odpalonym silniku ze wspom.to raczej nie stuka.a co do luzow na wahaczach to piszac wyrobione mialem na mysli ich znaczne zurzycie bo strasznie mi tlucze wrecz juz czasem nie do zniesienia po niektorych ulicach Lublina np. :) bo sworznie niedawno regenerowane.a tak w ogole to te nasze galanty to raczej dosc twarde maja to zawieszenie albo w moim ktos cos kiedys kombinowal.sam juz niewiem.
tom11 - 12-04-2009, 21:44

mój byś zobaczył jaki jest twardy .... teściowa usiądzie z tyłu dopiero się ugina :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: 12-04-2009, 21:53 ]
a waży troche....... :roll:

areksz121 - 18-09-2010, 19:29

Żeby nie zakładać nowego tematu, to się podpinam.

Czy pod osłoną gumową przy maglownicy ma prawo być płyn? Ew jak jest z uszczelnieniem magla, bo w planie mam wymiany drążków (będę to robił sam pierwszy raz) i przy jednej okazji wymieniłbym ew. uszczelniacze. Jeśli ma ktoś wymiary to prosiłbym o podanie.

E54A 2.0 V6 :)

PZDR

robertdg - 18-09-2010, 20:05

areksz121 napisał/a:
Czy pod osłoną gumową przy maglownicy ma prawo być płyn?
nie
areksz121 napisał/a:
Ew jak jest z uszczelnieniem magla
jeżeli ma to być rzeczowa naprawa, to tylko kompleksowa regeneracja
areksz121 - 19-09-2010, 15:47

W maglu nic nie stuka i nie wykazuje żadnych luzów, jedynie myślę to uszczelnienie. Na jaki koszt muszę się przygotować w razie wymiany uszczelniaczy? Czy nie da się ich naprawdę samemu wymienić? Czy używka od E55A czy E52A podejdzie?
robertdg - 19-09-2010, 16:14

areksz121, no tak, tylko, że najlepiej sie uszczelnia magiel jak sie go wyciagnie z auta, a jak już sie go wyciagnie, to żal by tyłek ścisnąl, gdyby się tego nie zrobiło do rzeczy, trzeba zrobić szlif tulei, wypolerować elegancko i dobrać odpowiednie uszczelniacze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group