Pajero II - [2.5 TD] Brak Mocy
kornick - 11-04-2009, 12:21 Temat postu: [2.5 TD] Brak Mocy Witam wszystkich mitsumaniaków.
Mam taki problem, mianowicie mój pajero 2.5 turbo diesel , rocznik 1993 - ma silnik po kapitalnym remoncie. To znaczy szlif bloku, nowe tłoki i pierścienie, nowe zawory i przeszlifowane gniazda zaworów oraz wtryskiwacze po regeneracji. A i oczywiście nowa turbina. Wszysko pięknie- silnik chodzi jak zegarek, rano zapala na dotyk nawet kiedy jest mały mróz a że mieszkam na Islandii to mrozy w nocy jeszcze są. MOJEMU SILNIKOWI BRAKUJE MOCY. Od 2000 obrotów do 2800 wszystko jest ok. Ale powyżej tych obrotów czuć że nie chce się wkręcać na wyższe obroty, a raczej robi to z wyraźnym wysiłkiem. Kąt wtrysku jest ustawionyidealnie czujnikiem i nie wiem co jeszcze mogę zrobić. bardzo proszę o jakąś podpowiedź. Będę wdzięczny za cokolwiek. Pozdrawiam serdecznie kornick.
dami - 11-04-2009, 19:32
Witam kornick na początek proponował bym ci podjechać do N1 i kupić czujnik ciśnienia turbiny kosztuję ok 7 tyś koron( elektroniczny ) , i z próbować zaślepić zawór EGR , morze pomorze , ja miałem i mam podobny problem moje pajero nie ma mocy maxymalna prędkość to 110 KM . daj mi znać jak naprawisz ,( napisz co zrobiłeś ) , ja myślę czy nie jechać do HEKLI bo sam nie dam rady z moim pajero Moje gg 15830058
kornick - 11-04-2009, 20:32
Witam Cię kolego, wnioskuję że również przebywasz na islandii. W moim silniku nie ma jeszcze zaworu EGR. Zacząłem kombinować z kątem wtrysku - po przyspieszeniu jakby troszkę lepiej ale to jeszcze nie jest to co powinno być. W hekli strasznie dużo skroją kasy. Napisz mi gdzie mieszkasz to może razem jakoś damy radę. Serdecznie dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam. ja mieszkam w kopavogur
chudyone - 12-04-2009, 01:08
a moze to wina intercoolera? sprawdzcie przewody czy ne ma gdzies przecieku:)
kornick - 12-04-2009, 01:29
tak dzięki , no właśnie turbina daje bardzo dużo powietrza , aż sie włącza zawór przeciążeniowy i odcina . No juz sam nie wiem co może być. Przewody są szczelne . 100 procent. Mój kolega w dużo młoszym aucie ma też ten sam problemn. Ludzie czy na tym forum nie ma naprawdę nikogo kto wie o co chodzi? Przecież mamy tu kilka tysięcy ludzi kturzy mają pajero. czy ktoś może mi cos doradzić? przecież pojarką nie jeżdżą sami księgowi???????!!!!!!
[ Dodano: 12-04-2009, 01:51 ]
Chudyone bardzo dzięki. Turbo i interkooler są oki. a moje pajero mimo kapitalnego remontu silnika jest do bani. myśle o wymianie pompy.; Ale jeżeli pali mimo mrozów na dotyk to sam nie wiem. pozdry dla mitsumaniaków
kornick - 12-04-2009, 01:36 Temat postu: czy jest tu jakiś KTOŚ kto NAPRAWDĘ WIE COŚ O DIESLU??????? No ja nie wiem ale jest nas tak wielu i czy żeczywiście nikt naprawdę nikt nie wie o co chodzi z tym brakiem mocy w pajero 4d56????? to po co jest to forum skoro ktoś potrzebuje POMOCY!!!!!!szczerze pozdrawiam WSZYSTKICH MITSUMANIAKÓW
WESOŁYCH ŚWIĄT
[ Dodano: 12-04-2009, 01:41 ]
GENE gdzie się do anielki podziewasz|? Mam do Ciebie kolego zaufanie
zbyszekm2 - 12-04-2009, 08:49 Temat postu: Re: czy jest tu jakiś KTOŚ kto NAPRAWDĘ WIE COŚ O DIESLU???
kornick napisał/a: | No ja nie wiem ale jest nas tak wielu i czy żeczywiście nikt naprawdę nikt nie wie o co chodzi z tym brakiem mocy w pajero 4d56????? to po co jest to forum skoro ktoś potrzebuje POMOCY!!!!!!szczerze pozdrawiam WSZYSTKICH MITSUMANIAKÓW
WESOŁYCH ŚWIĄT
[ Dodano: 12-04-2009, 01:41 ]
GENE gdzie się do anielki podziewasz|? Mam do Ciebie kolego zaufanie |
Ty tez jesteś na tym forum i tez nie wiesz!?
Może idź do wróżki, one z fusów wróża i ci powiedzą dlaczego pajero nie ma mocy
Okaż trochę cierpliwości, ludzie też muszą odpocząć, nawet od tego forum.
zbyszekm2 - 12-04-2009, 08:52
Zwiększ dawkę paliwa.
kornick - 12-04-2009, 12:26
no super dzieki WESOŁYCH ŚWIĄT I MOKREGO DYNGUSA
akbi - 12-04-2009, 23:41
kornick...mozesz cos wiecej napisac, bo poki co Twoj temat wyglada jak Ot w dziele technicznymm i nic z niego nie wnika i nadaje sie jedynie do kosza
kornick - 13-04-2009, 01:25
Witaj, no zeczywiście to bazgroł. ale moj problem szerzej opisany jest w poście BRAK MOCY. dziś przejechałem 450 kilometrów i było mi wstyd że za mną ciągnie się korek aut -nawet tych dużo starszych od mojego pajero. Tak dokładnie złożyłem to wszystko do kupy i efekt jest bardzo mizerny. Jestem naprawdę bardzo zawiedziony, a poza tym wszystkim to spalanie wynosi ok. 15-16 na sto . Ręce opadają Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
kornick - 13-04-2009, 01:29
boję się zwiększyć dawkę bo może za bardzo zakopcić niewinnych driverów za moim miśkiem. A przy p;ołożeniu nogi na full , moj misiek kopci na siwo. Jak mu dołożę więcej amciu to może być siwy dym. bardzo dzięki za zainteresowanie. Serdecznie pozdrawiam
Hubeeert - 13-04-2009, 01:40
1. scaliłem Twoje tematy - jesteś tu nowy i tylko dlatego nie będzie ostrzeżeń.
2. Nie zakładaj dwóch tematów o tym samym więcej.
3. Kto Ci ustawiał po remoncie silnik?
Nie chodzi mi tylko o kąt wtrysku - równiez o ciśnienie doładowania.
Pajero z tym silnikiem nie jest demonem mocy to raz, dwa że zakres obrotów o jakim piszesz pokrywa się z zakresem użytecznym dla KAŻDEGO STAREGO turbodiesla, trzy, że nie porównuj terenówki z plaskaczem bo to nie ma sensu. To tak jakbyś narzekał, że Lancer EVO nie radzi sobie na torze do motocrossu.
Pozdrawiam
zbyszekm2 - 13-04-2009, 08:44
kornick napisał/a: | boję się zwiększyć dawkę bo może za bardzo zakopcić niewinnych driverów za moim miśkiem. A przy p;ołożeniu nogi na full , moj misiek kopci na siwo. Jak mu dołożę więcej amciu to może być siwy dym. bardzo dzięki za zainteresowanie. Serdecznie pozdrawiam |
Jak kopci na siwo to znaczy, że bierze olej.
Zwiększenie dawki paliwa nie musi oznaczać kopcenia. Masz zwiększyć dawke i zobaczyć jaki bedzie efekt, Może być tak, ze silnik dostaje duzo powietrza a mało paliwa.
Ale do póki nie wiesz dlaczego kopci na siwo to nic nie zrobisz.
Ile przejechałeś po remoncie?
pati82 - 13-04-2009, 09:43
Z tego co mówili znajomi mechanicy i mój mąż to taki efekty po remoncie w pajero występują dość często kwestia źle dobranych części .Biały dym to niekoniecznie olej,można też sprawdzić chłodnicę,czy nie ubywa wody.Też dołanczam się do pytania ile zrobiłeś po remoncie,bo jeśli mniej niz 1000 km to mogłeś uszkodzić pierścienie jeżdżąc 100km/h .Po remoncie nie powinno się wysiłkować silnika na pełnych obrotach przez 1000 km. Poleciłabym też sprawdzenie czy rozrząd się nie przestawił.
|
|
|