To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wspomaganie kierownicy - czy ktoś miał podobny problem?

Anonymous - 14-04-2009, 10:34
Temat postu: Wspomaganie kierownicy - czy ktoś miał podobny problem?
Witam. Jakieś pół roku temu wymieniłem pompę wspomagania kierownicy. "Nowa" używana pompa również wyje ale już nie tak jak poprzednia. Problem polega na tym, że wspomaganie działa jakby za mocno. Zdaję sobie sprawę ,że problemy z tym mechanizmem to przeważnie zbyt małe wspomaganie, problemy z obracaniem kółkiem, pukanie, stukanie itp. U Mnie jest po prostu odwrotnie. Przy wyższych prędkościach i na krętych drogach czuć jakby luz na kierownicy. Sprawdziłem już zawieszenie (tu polecam jednak ręczną kontrolę) szarpaki nic nie wykazały. Po dokładnej kontroli do wymiany poszedł dolny lewy wahacz i lewy kompletny drążek, ustawienie zbieżności, wyważenie kół, nie ma też luzu na przekładni kierowniczej. Dziwne, dlatego skupiam się na pompie wspomagania. Czy pomimo tego ,że pochodzi z tego samego modelu może mieć inne parametry pracy? Może koło pasowe ma inną średnicę? W tym tygodniu będę zakładał starą pompę. Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o odzew.
Owczar - 14-04-2009, 10:58

ektomek a czy to nie Ty zalałeś jakiś specyfik do wspomagania?
Generalnie za to by kierownica przy większych prędkościach chodziła ciężej odpowiada serwotronic. Nie wiem czy w Galu jest ten element.

Bartek - 14-04-2009, 11:04

A jak z amorami przednimi - one mogą dawać wrażenie luzu....

Z za mocną pompą się nie spotkałem, jedno co przychodzi mi do głowy, to nieprawidłowo działający wielozawór na maglownicy.....

Owczar - 14-04-2009, 11:12

Bartku a czy ceramizer mógł uszkodzić ten wielozawór?
Anonymous - 14-04-2009, 11:37

Tak wlałem ceramizer. Jeżeli to mogą być efekty jego działania to nie polecam.
Odnośnie amortyzatorów to były sprawdzane. Pozostaje prawdopodobnie ten wielozawór. Generalnie temat ciekawy i nie sptkałem się z taką usterką na forum.

Bartek - 14-04-2009, 12:15

Co do cudownych środków wyciszających moje zdanie o ich skuteczności zawiera się w słowie "cudowne" ;) - nie słyszałem jednak, żeby poza dogłębnym czyszczeniem portfela i zmniejszeniem oporów wydawania gotówki, coś faktycznie psuły mechanicznie...
bartezr - 13-04-2010, 22:14

odswieze troche temat.... mam taki problem.. podczas krecenia kierownica od jakiegos czasu slychac popiskiwanie-skrzypienie. na poczatku myslalem ze to pompa.. niestety po wymianie nic sie nie zmienilo.. jaka moze byc tego przyczyna?? czy wymiana samego plynu pomoże??
robertdg - 13-04-2010, 22:27

bartezr może sworzeń któregos wahacza, albo końcówka drążka zatarta
bartezr - 13-04-2010, 22:32

koncowki drazkow jak i same drazki wymienialem bo bylem na szarpakach i byly luzy. a co do sworzni to nie wymienialem....
robertdg - 13-04-2010, 23:14

Jak beda pozacierane to beda
bartezr napisał/a:
popiskiwanie-skrzypienie

fergul11 - 14-04-2010, 00:36

ektomek napisał/a:
Tak wlałem ceramizer. Jeżeli to mogą być efekty jego działania to nie polecam.
Odnośnie amortyzatorów to były sprawdzane. Pozostaje prawdopodobnie ten wielozawór. Generalnie temat ciekawy i nie soptkałem się z taką usterką na forum.

podzielę się doświadczeniem;3-4 miesiące wstecz , zalałem układ wspomagania ceramizerem w nadziei że uciszy pomrukującą pompę wspomagania , tak też się stało .Dosłownie po 10 sekundach
kierownica poruszała się leciutko i pompa ucichła , czyli powiodło się.
w zeszłym tygodniu nastąpił wyciek z układu ,chłodniczka (rurka) układu utleniła się pod obejmą usztywniającą i mocującą do karoserii,ponieważ samochód był potrzebny do stałego użytkowania, a było kilka dni wolnych od pracy ciągłe dolewki przepłukały układ i w rezultacie po naprawieniu usterki jest świeży płyn w układzie żona zużyła prawie 1.5 litra ATF.
reasumując, słychać znów pomrukująca pompę i kierownica kręci się ciężej ,czyli jak przed zalaniem ceramizera.
amorki nowe .
pozdrawiam;)

Hugo - 14-04-2010, 10:38

bartezr napisał/a:
podczas krecenia kierownica od jakiegos czasu slychac popiskiwanie
Pasek dobrze naciągnięty i ogólnie w dobrym stanie?
bartezr napisał/a:
skrzypienie
Mam to samo. Przyczyną jest zacierający się sworzeń wahacza dolnego prostego. Trochę pomaga wstrzyknięcie przy użyciu igły ze strzykawką oleju pod gumową osłonę.
bartezr - 14-04-2010, 11:48

z paskiem jest wszystko wporzadku bo tez to sprawdzalem.... wymienie sworzen i wtedy zobacze czy cos sie zmienilo.. a jak nie to bedzie trzeba szukac dalej
Owczar - 14-04-2010, 11:52

bartezr, skad dochodzi to piszczenie? Bo w galancie jest ogolnie taka typowa usterka ze piszczy kolumna kierownicy. Slychac ja najlepiej przy zamknietych drzwiach i szybach.
Jesli piszczy sworzen to slychac go na zewnatrz. Popros kogos zeby krecil kierownica na miekkim podlozu przy zgaszonym silniku i slucha przy kole. Nie wymieniaj w ciemno!!! Poza tym do wymiany masz caly wahacz, nie tylko sworzen...

bartezr - 14-04-2010, 14:46

Owczar własnie to piszczenie najbardziej slychac wewnatrz.... myslalem nad kolumna kierownicy ale nigdy nie spotkalem sie z czyms takim... skoro byc moze to kolumna to czy jest mozliwa jakas naprawa?? bo strasznie mnie to denerwuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group