To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] przeciek oleju do płynu chłodzącego

tadeusz - 16-04-2009, 17:48
Temat postu: [Cari 1.9TD] przeciek oleju do płynu chłodzącego
Witam, mam pytanko, co to może być, dziś zajrzałem do zbiornika płynu chłodzącego ,a tam czarno, oleju aż grubo, czy gdzieś walnęła uszczelka? proszę o radę, z góry dzięki. pozdrawiam.
Mam cari 1,9TD z97.

barthez2183 - 16-04-2009, 18:00

Najprawdopodobniej puściła Ci uszczelka pod głowicą i stąd olej w zbiorniczku płynu do chłodnicy.A oleju Ci nie ubywa?
tadeusz - 16-04-2009, 18:26

barthez2183 napisał/a:
Najprawdopodobniej puściła Ci uszczelka pod głowicą i stąd olej w zbiorniczku płynu do chłodnicy.A oleju Ci nie ubywa?

Tak, po ostatniej wymianie oleju zrobiłem jakieś 5000 km i niedawno dolałem ok.0,5l

Anonymous - 16-04-2009, 23:41

Uszczelka to mze byc optymistyczna wersja.
Jaro1974 - 17-04-2009, 00:03

To będzie uszczelka. Ja jak kupiłem cari też to miałem i wymieniłem uszczelkę i koniec. Ale dla pewności proponuję sprawdzić głowicę na szczelność.
heron - 17-04-2009, 08:18

Witam.
Mam dokładnie to samo. Oleju dużo w zbiorniczku wyrównawczym, mam wrażenie że w przewodach z chłodnicy też. Ale co dziwne, okolice zbornika wyrównawczego płynu chłodzącego są spryskane mgłą olejową, która sie skrapla, tak w promnieniu 25-30 cm, mniej jwiecej. Myślicie że to głowica? I że w zborniczku jest nadciśnienie z przedmuchów spod głowicy? Oleju oczywiście ubywa. Jestem już umowiony u mechanika, dobrze by było wiedzieć czego sie spodziewać...

Anonymous - 17-04-2009, 11:54

Jaro1974 napisał/a:
To będzie uszczelka.

Ja tez mialem taka nadzieje jak sciagalem "czapke". Niestety okazalo sie ze to jednak glowica.

heron - 17-04-2009, 13:24

Mozna spytaćile cie to kosztowało?
Anonymous - 18-04-2009, 10:19

heron napisał/a:
Mozna spytaćile cie to kosztowało?

To pytanie do mnie? Jesli tak to juz dokladnie nie pamietam ile kosztuje sprawdzenie glowicy na szczelnosc, uszczelka i robocizna.

Jaro1974 - 18-04-2009, 17:07

sprawdzenie glowicy 50 pln, uszczelka plus robocizna ok.200 pln wiec w moim przypadku 250 pln.
kielurkk - 19-04-2009, 13:29

przerabiałem temat jakieś pół roku temu w vectrze 1,7td (isuzu) pękła głowica.
koszty to:
spawanie głowicy u kolegi 30 PLN
sprawdzenie na szczelnośc 2x 50 PLN przed spawaniem i po
uszczelki Victor Reinz 250 PLN pod głowicę, kolektory i dekiel zaworów
planowanie płaszczyzny głowicy i wstawianie gniazda zaworowego plus dotarcie zaworów na jednym cylindrze 120 PLN
regulacja zaworów 50 PLN
pasek rozrządu, napinacze (przy okazji) ok 200 PLN
olej, płyn chłodniczy 80+35 PLN
robocizna NIC sam rozkręcałem i składałem
suma ponad 900 PLN

heron - 23-04-2009, 13:21

dzięki. tak i mniej wiecej u mnie wstępnie oszacowali, plus robocizna ok 600 zł.
Jeszcze jedno pytanie. Ktoś ostatnio mi sugerował, że przy wymianie rozrządu warto jeszcze wymienic, dla pewności, pompe wody. Ma to sens?

kielurkk - 23-04-2009, 22:31

jeśli pompa wody kręci się na pasku rozrządu to jak najbardziej tak bo zasadą wymiany rozrządu jest wymiana wszystkich elementów które pracują na tym pasku. Z doświadczenia wiem że oszczędzanie się nie opłaca bo kiedyś wymieniałem sobie rozrząd (vectra 1,7D) bez pompy i zrobiłem wakacyjną trasę 1500 km i pompa wody się rozleciała. Wprawdzie kosztowało mnie to TYLKO drugi raz robotę ale teraz już wymieniam wszystko za pierwszym razem. W Cari TD pompa wody pracuje na wieloklinowym pasku więc jeśli się rozsypie to jest mniej pracy. Mechanik określi Ci stan pompy czy jest do wymiany. jak nie ma luzów i nie cieknie z niej to zostaw. Po co wymieniać z dobrej na nową :)
pawelsonx - 24-04-2009, 02:41

w tym silniku pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu należy ją wymieniać co 200k km


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group