To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5 TD] Gumowa osłona przegubu

jurkils - 11-05-2009, 09:42
Temat postu: [2.5 TD] Gumowa osłona przegubu
Witam,
najprawdopodobniej koledzy mieliście do czynienia z koniecznością wymiany gumowej osłony przegubu od strony skrzyni (pęknięta). W związku z faktem iż nie znalazłem informacji o tym mam pytanie czy żeby wymienić tę gumową osłonę należy zdemontować całą stronę zawieszenia (koło, wahacz) czy wystarczy odkręcić i da się jakoś wysunąć półośkę i nałożyć tę gumową osłonę. A może ktoś dysponuje książką w stylu SAM NAPRAWIAM - chętnie kupię. Przepraszam ale to moje pierwsze 4x4 i staram się przez okresem eksploatacji powymieniać to co mogę sam. Auto ma 20 lat więc na wizyty w serwisie nie do końca jest sens. dodatkowo zauważyłem, że po wymianie oleju w skrzyni rozdzielczej z obu stron na wyjściu krzyżaków pojawiły się wycieki oleju. Najprawdopodobniej są tam jakieś gumowe uszczelniacze, które też chciałbym wymienić. Jeśli ktoś może podzielić ze mną taką wiedzą będę wdzięczny

Pozdrawiam J.

PiotrC - 11-05-2009, 20:50

Pajero I miałem kilkanaście lat temu i na pewno moja odpowiedź nie będzie zbyt precyzyjna. Żeby wymontować półoś przednią musisz zdjąć koło, zdemontować sprzęgiełko napędu, zdjąć zabezpieczenie /pierścień/ zbić dolny swożeń, wykręcić od strony mostu śruby i wyjąć kompletną półośkę. Mam nadzieję, że nic nie pokopałem. Może inni koledzy w razie czego mnie sprostują. :)
Odnośnie wycieku z wału napędowego to są tam gumowe uszczelniacze, które są typowe i kupisz w większości sklepów za parę złotych. Ale zwróć też uwagę na zaślepki w wale napędowym. Często są wypchnięte częściowo i tamtędy wydostaje się olej przekładniowy ! Zaślepkę należy wbić z powrotem i zaspawać. Kiedyś straciłem wiele litrów oleju i nerwów zanim do tego doszedłem.
Pozdrawiam :)

freebike - 28-05-2009, 19:16

Mój reduktor tez się leje z uszczelniaczy. Problemem są wały które już mają wyżłobienia. Jurkils mam prośbę : jak już naprawisz cieknący reduktor napisz ile wyniosła cię naprawa. Co do książki samsobiezrobie poszukaj instrukcji do pajero I, jest tam dużo przydatnych rzeczy.
Anonymous - 08-07-2009, 13:46

Jakby coś mam wały do LONG'a zbędne ale do tematu. Wyżłobienia to pikuś, drogą do sukcesu sa niestety oryginalne uszczelniacze, które posiadają trzy wargi :) U mnie załatwiły sprawę. Wymiar o ile pamiętam do reduktora ES 36x52x10 oba takie same. Do SS jeden taki a drugi 39.6x52x11 i tu nie ma zamiennika. Ciężko też trafić 39x52x11


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group