 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 12:01 |
[2.5 TD] Gumowa osłona przegubu |
Autor |
Wiadomość |
jurkils
Nowy Forumowicz jurkils
Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2009, 09:42 [2.5 TD] Gumowa osłona przegubu
|
|
|
Witam,
najprawdopodobniej koledzy mieliście do czynienia z koniecznością wymiany gumowej osłony przegubu od strony skrzyni (pęknięta). W związku z faktem iż nie znalazłem informacji o tym mam pytanie czy żeby wymienić tę gumową osłonę należy zdemontować całą stronę zawieszenia (koło, wahacz) czy wystarczy odkręcić i da się jakoś wysunąć półośkę i nałożyć tę gumową osłonę. A może ktoś dysponuje książką w stylu SAM NAPRAWIAM - chętnie kupię. Przepraszam ale to moje pierwsze 4x4 i staram się przez okresem eksploatacji powymieniać to co mogę sam. Auto ma 20 lat więc na wizyty w serwisie nie do końca jest sens. dodatkowo zauważyłem, że po wymianie oleju w skrzyni rozdzielczej z obu stron na wyjściu krzyżaków pojawiły się wycieki oleju. Najprawdopodobniej są tam jakieś gumowe uszczelniacze, które też chciałbym wymienić. Jeśli ktoś może podzielić ze mną taką wiedzą będę wdzięczny
Pozdrawiam J. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 12:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 11-05-2009, 20:50
|
|
|
Pajero I miałem kilkanaście lat temu i na pewno moja odpowiedź nie będzie zbyt precyzyjna. Żeby wymontować półoś przednią musisz zdjąć koło, zdemontować sprzęgiełko napędu, zdjąć zabezpieczenie /pierścień/ zbić dolny swożeń, wykręcić od strony mostu śruby i wyjąć kompletną półośkę. Mam nadzieję, że nic nie pokopałem. Może inni koledzy w razie czego mnie sprostują.
Odnośnie wycieku z wału napędowego to są tam gumowe uszczelniacze, które są typowe i kupisz w większości sklepów za parę złotych. Ale zwróć też uwagę na zaślepki w wale napędowym. Często są wypchnięte częściowo i tamtędy wydostaje się olej przekładniowy ! Zaślepkę należy wbić z powrotem i zaspawać. Kiedyś straciłem wiele litrów oleju i nerwów zanim do tego doszedłem.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
freebike
Mitsumaniak

Auto: Pajero I 2,5 DTi 1990
Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 32 Skąd: Boguszów-Gorce
|
Wysłany: 28-05-2009, 19:16
|
|
|
Mój reduktor tez się leje z uszczelniaczy. Problemem są wały które już mają wyżłobienia. Jurkils mam prośbę : jak już naprawisz cieknący reduktor napisz ile wyniosła cię naprawa. Co do książki samsobiezrobie poszukaj instrukcji do pajero I, jest tam dużo przydatnych rzeczy. |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 13:46
|
|
|
Jakby coś mam wały do LONG'a zbędne ale do tematu. Wyżłobienia to pikuś, drogą do sukcesu sa niestety oryginalne uszczelniacze, które posiadają trzy wargi U mnie załatwiły sprawę. Wymiar o ile pamiętam do reduktora ES 36x52x10 oba takie same. Do SS jeden taki a drugi 39.6x52x11 i tu nie ma zamiennika. Ciężko też trafić 39x52x11 |
|
|
|
 |
|
|