To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] hamulec ręczny - nie "odbija" dźwig

Tomashi - 11-05-2009, 23:23
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] hamulec ręczny - nie "odbija" dźwig
Witam,

mam problem z hamulcem ręcznym: pomimo luzu linki, dźwignia nie odbija z powrotem (trzeba użyć siły). Sprężyna jest ok. efekt jest taki, że koło ciągle hamuje. Oczywiście da się jeździć, ale przy podniesionym aucie ciężko obrócić koło ręką.
Kombinowałem ze śrubą 2, ale nic z tego. Do czego jest śruba 1 (gwiazdka)?
Te mokre to WD40, pomogło minimalnie - coś się zapiekło?

Graczyq - 12-05-2009, 08:19

Hej,

Zwykle są dwie przyczyny nieodbijającej linki.
1. Linka zapiekła się gdzieś w pancerzu -> odepnij linkę od mechanizmu hamulca przy kole i z pomocą drugiej osoby spróbuj poruszać dźwignią hamulca i ciągnąć linkę w tym samym czasie. Powinieneś być w stanie ruszać linkę trzymając ją ręką lub kombinerkami. Jeśli wszystko jest ok to patrz punk -> 2.
2. Mechanizm (regulator) który dostosowuje odległość szczęk od bębna (wewnątrz bębna) się zapiekł. Wtedy musisz zdjąć bęben (może ciężko schodzić, bo szczęki nie będą się chować przy zapieczonym regulatorze), zdjąć szczęki i wyjąć mechanizm. Sprawdź czy lekko chodzi, też ręką powinieneś móc go ruszać. Jeśli nie -> WD40 i rozruszaj go. Jak będziesz zakładał mechanizm po rozruszaniu, to dopasuj go wstępnie z powrotem.

Mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdrawiam

Tomashi - 12-05-2009, 09:23

ad.1 linka "chodzi" luźno
ad.2 mam tarcze zamiast bębna.

Dodam, że nie problemów z samymi zaciskami przy używaniu nożnego.

[ Dodano: 13-05-2009, 19:51 ]
Na serio nikt nic nie wie?
W sobotę chce się wziąć za to i odkręcić tę śrubę "gwiazdka" - nie wiem , czy czegoś nie sp..... zepsuję :?

Jarek1970 - 20-05-2009, 21:34

Mialem ten problem przy przegladzie. Reczny nie zaciagal prawidlowo na jedno kolo a i potrafil sie zablokowac szlifujac mi klocki w czasie jazdy. Tarcze z tylu oczywiscie. Pomoglo zdjecie zaciskow tarcz tylnych i porzadne wyczyszczenie ich szczotka druciana. Regulacja recznego znajduje sie pod oslona dzwigni hamulca recznego. Pozdr
Student - 20-05-2009, 21:45

Dobra panowie to kto wie jak zdjąć tą osłonę od ręcznego w kabinie, w starym modelu nie było z tym problemu, czy w nowym jest tak samo : czyli odkręcamy 2 śrubki pod schowkiem.

Koledzy z serwisu w Lublinie tak naciągnęli regulację ręcznego byłemu właścicielowi że na 2 ząbku mam ręczny, to jakaś paranoja.

Jarek1970 - 20-05-2009, 23:07

Nie pamietam dokladnie, ale masz tam srubki od schowka i chyba od strony popielniczki pasazerow tylnego siedzenia
demeone - 20-05-2009, 23:14

dwie w podłokietniku i jedna pod taką zaślepką trzeba podważyć śrubokrętem zaślepkę i to tyle. Aha i jeżeli masz np podgrzewane fotele albo przełącznik zamykania i otwierania drzwi to podważyć ten przełącznik wyciągnąć i odłączyć wtyczkę (kabelki mogą być za krótkie) a później dopiero wyciągać osłonkę od ręcznego

a sorki pytasz o nowy model a myslalem ze o stary.
Do usunięcia.

Piwor - 20-05-2009, 23:29

Tomashi, może tłoczek się blokuje? Śruba nazywa się TORX, a nie gwiazdka. :P
Student - 21-05-2009, 08:02

Ok. dzięki czyli podobnie jak w starym modelu.
Szkoda że nie przeczytałem tego wątku wcześniej, właśnie zrobiłem tylne hamulce i wymieniałem klocki, zobaczył bym dokładniej ten mechanizm od ręcznego, może bym na coś wpadł.

Tomashi - 22-05-2009, 10:52

Piwor napisał/a:
Tomashi, może tłoczek się blokuje? Śruba nazywa się TORX, a nie gwiazdka. :P

Acha.
Jest możłiwość, że tłoczek się blokuje tylko w ręcznym? Bo po nożnym wszystko OK.
Jutro spróbuję rozkręcić i popsikać smaru, może puści.
Dzięki za podpowiedzi :)

Jarek1970 - 22-05-2009, 15:01

jezeli blokuje sie tylko na recznym to na pewno nie jest to wina tloczka. Moze to byc wina linki albo samego zacisku a dokladniej mechanizmu ktory napiera na tloczek podczas zaciagania recznego hamulaca.
Tomashi - 22-05-2009, 21:50

Jarek1970 napisał/a:
Moze to byc wina linki albo samego zacisku a dokladniej mechanizmu ktory napiera na tloczek podczas zaciagania recznego hamulaca.

właśnie - też tak myślę, jak się do niego dostać? Jutro na 100% będę w tym grzebał i każda wskazówka mile widziana :thumbup:

Piwor - 22-05-2009, 22:13

Jeśli przy nożnym jest ok, to pozostaje mechanizm, lub linka się gdzieś klinuje i nie chce odpuścić.Trzeba zdjąć koło i ogarnąć. :P
Tomashi - 23-05-2009, 22:59

DZIAŁA :biggrin:
Odkręciłem obie śrubki, zdjąłem dźwignię (jest na wieloklinie), ogranicznik i sprężynę - popsikałem pod uszczelkę WD40, umyłem wszystko i z powrotem skręciłem. Odbija pięknie.
Zobaczymy za jakiś czas.

PS. wieloklina nie dałem rady wyciągnąć.

Student - 24-05-2009, 22:46

Ja też zrobiłem , i nie trzeb zdejmować kanału, trzeba tylko wyjąć uchwyt na napoje przy ręcznym i poprzez ten otwór kluczem M10 wyregulować , 2 min i po ptakach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group