Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] hamulec ręczny - nie "odbija" dźwig
Autor Wiadomość
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 11-05-2009, 23:23   [Cari 1.9DI-D] hamulec ręczny - nie "odbija" dźwig

Witam,

mam problem z hamulcem ręcznym: pomimo luzu linki, dźwignia nie odbija z powrotem (trzeba użyć siły). Sprężyna jest ok. efekt jest taki, że koło ciągle hamuje. Oczywiście da się jeździć, ale przy podniesionym aucie ciężko obrócić koło ręką.
Kombinowałem ze śrubą 2, ale nic z tego. Do czego jest śruba 1 (gwiazdka)?
Te mokre to WD40, pomogło minimalnie - coś się zapiekło?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 12-05-2009, 08:19   

Hej,

Zwykle są dwie przyczyny nieodbijającej linki.
1. Linka zapiekła się gdzieś w pancerzu -> odepnij linkę od mechanizmu hamulca przy kole i z pomocą drugiej osoby spróbuj poruszać dźwignią hamulca i ciągnąć linkę w tym samym czasie. Powinieneś być w stanie ruszać linkę trzymając ją ręką lub kombinerkami. Jeśli wszystko jest ok to patrz punk -> 2.
2. Mechanizm (regulator) który dostosowuje odległość szczęk od bębna (wewnątrz bębna) się zapiekł. Wtedy musisz zdjąć bęben (może ciężko schodzić, bo szczęki nie będą się chować przy zapieczonym regulatorze), zdjąć szczęki i wyjąć mechanizm. Sprawdź czy lekko chodzi, też ręką powinieneś móc go ruszać. Jeśli nie -> WD40 i rozruszaj go. Jak będziesz zakładał mechanizm po rozruszaniu, to dopasuj go wstępnie z powrotem.

Mam nadzieję, że to pomoże.
Pozdrawiam
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 12-05-2009, 09:23   

ad.1 linka "chodzi" luźno
ad.2 mam tarcze zamiast bębna.

Dodam, że nie problemów z samymi zaciskami przy używaniu nożnego.

[ Dodano: 13-05-2009, 19:51 ]
Na serio nikt nic nie wie?
W sobotę chce się wziąć za to i odkręcić tę śrubę "gwiazdka" - nie wiem , czy czegoś nie sp..... zepsuję :?
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 20-05-2009, 21:34   

Mialem ten problem przy przegladzie. Reczny nie zaciagal prawidlowo na jedno kolo a i potrafil sie zablokowac szlifujac mi klocki w czasie jazdy. Tarcze z tylu oczywiscie. Pomoglo zdjecie zaciskow tarcz tylnych i porzadne wyczyszczenie ich szczotka druciana. Regulacja recznego znajduje sie pod oslona dzwigni hamulca recznego. Pozdr
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 20-05-2009, 21:45   

Dobra panowie to kto wie jak zdjąć tą osłonę od ręcznego w kabinie, w starym modelu nie było z tym problemu, czy w nowym jest tak samo : czyli odkręcamy 2 śrubki pod schowkiem.

Koledzy z serwisu w Lublinie tak naciągnęli regulację ręcznego byłemu właścicielowi że na 2 ząbku mam ręczny, to jakaś paranoja.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 20-05-2009, 23:07   

Nie pamietam dokladnie, ale masz tam srubki od schowka i chyba od strony popielniczki pasazerow tylnego siedzenia
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 20-05-2009, 23:14   

dwie w podłokietniku i jedna pod taką zaślepką trzeba podważyć śrubokrętem zaślepkę i to tyle. Aha i jeżeli masz np podgrzewane fotele albo przełącznik zamykania i otwierania drzwi to podważyć ten przełącznik wyciągnąć i odłączyć wtyczkę (kabelki mogą być za krótkie) a później dopiero wyciągać osłonkę od ręcznego

a sorki pytasz o nowy model a myslalem ze o stary.
Do usunięcia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez demeone 20-05-2009, 23:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-05-2009, 23:29   

Tomashi, może tłoczek się blokuje? Śruba nazywa się TORX, a nie gwiazdka. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 21-05-2009, 08:02   

Ok. dzięki czyli podobnie jak w starym modelu.
Szkoda że nie przeczytałem tego wątku wcześniej, właśnie zrobiłem tylne hamulce i wymieniałem klocki, zobaczył bym dokładniej ten mechanizm od ręcznego, może bym na coś wpadł.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 22-05-2009, 10:52   

Piwor napisał/a:
Tomashi, może tłoczek się blokuje? Śruba nazywa się TORX, a nie gwiazdka. :P

Acha.
Jest możłiwość, że tłoczek się blokuje tylko w ręcznym? Bo po nożnym wszystko OK.
Jutro spróbuję rozkręcić i popsikać smaru, może puści.
Dzięki za podpowiedzi :)
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 22-05-2009, 15:01   

jezeli blokuje sie tylko na recznym to na pewno nie jest to wina tloczka. Moze to byc wina linki albo samego zacisku a dokladniej mechanizmu ktory napiera na tloczek podczas zaciagania recznego hamulaca.
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 22-05-2009, 21:50   

Jarek1970 napisał/a:
Moze to byc wina linki albo samego zacisku a dokladniej mechanizmu ktory napiera na tloczek podczas zaciagania recznego hamulaca.

właśnie - też tak myślę, jak się do niego dostać? Jutro na 100% będę w tym grzebał i każda wskazówka mile widziana :thumbup:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2009, 22:13   

Jeśli przy nożnym jest ok, to pozostaje mechanizm, lub linka się gdzieś klinuje i nie chce odpuścić.Trzeba zdjąć koło i ogarnąć. :P
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 23-05-2009, 22:59   

DZIAŁA :biggrin:
Odkręciłem obie śrubki, zdjąłem dźwignię (jest na wieloklinie), ogranicznik i sprężynę - popsikałem pod uszczelkę WD40, umyłem wszystko i z powrotem skręciłem. Odbija pięknie.
Zobaczymy za jakiś czas.

PS. wieloklina nie dałem rady wyciągnąć.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 24-05-2009, 22:46   

Ja też zrobiłem , i nie trzeb zdejmować kanału, trzeba tylko wyjąć uchwyt na napoje przy ręcznym i poprzez ten otwór kluczem M10 wyregulować , 2 min i po ptakach.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.