To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot

seir - 12-05-2009, 19:33
Temat postu: [EA5A 2.5] Mrugająca lampka ciśnienia oleju na niskich obrot
Zaraz po wymianie oleju zobaczyłem, że podczas postoju w korku przy normalnych obrotach auta na luzie (w moim przypadku na oko 700-800 RPM) miga mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Migania jest bardzo szybkie, jakieś 4-5 mrugnięć na sekundę. Po dodaniu gazu, albo przy włączeniu klimatyzacji jest już OK (zwiększają się obroty).
tomekantom - 12-05-2009, 20:02

masz za male obroty na luzie powinno byc rowny tysiak nie mniej i tez nie wiecej 1000 i bedzie po problemie dla pewnosci sprawdz stan oleju
Anonymous - 12-05-2009, 20:13

seir napisał/a:
miga mi czerwona kontrolka ciśnienia oleju
sprawdz stan oleju ! ewentualnie jesli to mozliwe porownaj lepkosc z poprzednim zalanym do silnika olejem .
tomekantom napisał/a:
masz za male obroty na luzie powinno byc rowny tysiak nie mniej i tez nie wiecej 1000
nie prawda . obroty na obrotomierzu powinny oscylowac w okolo 800-900 obrotow(na silniku po podlaczeniu odpowiedniego sprzetu pokaze mniej moze to byc nawet 600-700obr) . po odpaleniu zimnego silnika moga miec nawet 1500obr a na biegu D w automacie i rozgrzanym silniku moze pokazywac troche ponad 500obr
Owczar - 12-05-2009, 20:21

Zajmij się tym jak najszybciej. Tak jak napisał cuuube, sprawdź stan oleju. Jeśli jest ok to jedź na pomiar ciśnienia oleju bo może czujnik szwankuje. To są te dwie bardziej optymistyczne opcje.
seir - 12-05-2009, 20:26

A jaka jest pesymistyczna opcja? :(
xor - 12-05-2009, 20:26

Prawidłowe wolne obroty w 6a13 to 650 +-100.
Pod 1000 jak sie sprężarka klimy włączy.
Macię wiecej - macie coś nie tak.

Owczar - 12-05-2009, 20:29

Pesymistyczna opcja to słabe ciśnienie oleju... Może pompa powoli się kończy. Zajmnij się tym jak najszybciej, żeby nie uszkodzić silnika.
Anonymous - 12-05-2009, 20:34

seir napisał/a:
jaka jest pesymistyczna opcja?
nie ma 'zadnej' migajacej kontrolka to nie koniec swiata . poziom oleju albo tak jak napisal Owczar
KamilR10 - 12-05-2009, 20:40

U mnie akurat była ta pesymistyczna opcja. Miałem do wymiany pompę oleju...Opisywałem szerzej temat w tym dziale...
Anonymous - 12-05-2009, 20:44

Ile wlano dokladnie oleju do silnika :?: jesli mniej niz 3,8 litra z wymienionym filtrem to zapewne prawdopodobna przyczyna
czekoladka_1981 - 12-05-2009, 20:50

Owczar napisał/a:
Pesymistyczna opcja to słabe ciśnienie oleju...

Żeby sprawdzić cisnienie trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika? być może miałeś sporo zanieczyszczeń w silniku.

Owczar - 12-05-2009, 21:23

Tak dokładnie, w miejsce czujnika wkręca się manometr do sprawdzania cisnienia oleju :)
czekoladka_1981 - 12-05-2009, 21:33

A jeśli będzie baardzo słabe to decyzja kosztowna. Oby nie :!: Mam nadzieję że się mylę.
mirekbdeblin - 12-05-2009, 21:48

Dobrze koledzy Ci podpowiadają ,ja obstawiam czujnik oleju .Wykręć umyć Wd-40 ewentualnie dmuchnąć w otwór gdzie wykręciłeś czujnik sprężonym powietrzem oczywiście na wyłączonym silniku pompy padają sporadycznie w autach używanych jak by miała paść to do 20000 tyś. jak nowa
ewentualnie nowy czujnik
Pozdrawiam

pipi_ja - 12-05-2009, 22:45

Ja też stawim na uszkodzony lub zapchany czujnik. Przerabiałem to co prawda w 4g63 ale objawy były podobne. Ilość oleju raczej bym wykluczył bo od tego jest zdaje sie pomarańczowa lampka?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group