To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - '91 Galant E33 sohc - brak ssania

swees - 29-07-2006, 00:19
Temat postu: '91 Galant E33 sohc - brak ssania
witam. od samego początku jak kupiłem moje aktualne E33 mam problem ze ssaniem. w zimie katastrofa, odpalanie tylko z samostartem... w lecie jest ciepło, więc przy odpalaniu trzeba ze 3 razy pokręcić rozrusznikiem. jak już odpali to przez ca 5-7s trzyma obroty 800rpm (jak już zaskoczą wszystkie tłoki), i dopiero po tym czasie wskakuje na prawidłowe 1500rpm. przy silniku rozgrzanym nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem.

to sprawdziłem:
- ecu 2 sztuki
- pompka paliwa
- kable wn
- świece
- kopułka, palec
- wtryskiwacze
- filtr paliwa
- serwo przepustnicy (silniczek otwiera i zamyka kiedy powinien)
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej

co jeszcze może powodować początkowy brak ssania?
silnik od włącznia ssania, do nagrzania i potem nagrzany pracuje bardzo równo, żadnych falowań obrotów, auto przyspiesza wg mnie prawidłowo (chociaż i tak 2.0 sohc to muł ;) )

co i jak mogę sprawdzić w elektryce/elektronice?
błędów ecu brak.

auto nie ma (nie miało, nie będzie miało) gazu.

pozdr

Krzyzak - 29-07-2006, 10:40

z uporem maniaka - czujnik temp. chłodzenia - ten przy bloku, koło termostatu - po raz kolejny to mój typ (bo objawy takie, jak piszesz)

ew. do sprawdzenia na Plamtopie

swees - 05-09-2006, 13:56

sytuacja z czujnikiem wygląda następująco (dzisiaj sprawdzane, bo dopiero teraz miałem czas to zrobić). temperatura płynu 19oC, oporność na nóżkach czujnika 2.94kOhm, oporność na wtyku do ecu 2.89kOhm. czyli wynika z tego, że czujnik ok.

przy włączaniu stacyjki silniczek otwiera lekko przepustnicę, więc i tutaj trudno dopatrywać się problemu.

wszystko było sprawdzane na dwóch ECU i objawy zawsze takie same.

ktoś jeszcze ma pomysł?

pozdr

Krzyzak - 05-09-2006, 14:16

W takim razie wtryskiwacze - jeśli mówiąc o sprawdzeniu masz na myśli przetestowanie ich oporu, to trochę za mało. Podmiana na komplet z auta sprawnego da odpowiedź. Jak to nie to, to będziemy szukać dalej (może podciśnienie, może zawór ciśnienia paliwa, może pompa paliwa - chociaż tą też sprawdzałeś - jak?). Jakie ciśnienie sprężania na zimno?
swees - 05-09-2006, 20:16

wtryskiwacze, podmieniłem cały komplet, 4 szt. z działającego samochodu. nie mogą być zapchane bo auto ładnie przyspiesza nawet przy 5000rpm, nie mogą też lać, bo ostatnio na badaniu technicznym poprosiłem o analizę spalin i okazało się że dziadek spełnia normę ustanowioną w 1995 roku.

pompa paliwa - sprawdzałem tak, że wykręciłem jedną, zamontowałem drugą (ze sprawnego samochodu) i objawy nieodpalania na zimno były nadal takie same. jako że pompa nie dała pożądanego efektu, powróciłem do fabrycznej.

ciśnienie sprężania na zimno w zimie manometrem (tzn. takim patencikiem, który rysuje na kartce) dość wątpliwej jakości (stare uszczelki, tylko dociskowe, a nie wkręcane) 12.8 12.5 12.5 12.5 w kolejności od rozrządu.

z góry zaznaczam, że nie wiem jak sprawdzić "podciśnienie" i gdzie jest zawór ciśnienia paliwa.

dziękuję Krzyżak za zainteresowanie tematem. postaram się w najbliższym czasie nagrać na mp3 procedurę odpalania silnika na zimno.

pozdr

Krzyzak - 05-09-2006, 20:22

jak ja miałem podobny problem, to były wtryski - zalały silnik i trzeba było kręcić 2-3 razy, zanim odpalił; potem WSZYSTKO było normalnie - spaliny, przyśpieszanie itp.
ale ten problem występował tylko latem, zimą znów była to zaleta, bo palił na dotyk - po zmianie wtrysków pali zawsze mniej-więcej tak samo :)

sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa przed listwą a za filtrem - Mitsu ma do tego special toola - taki trójnik z wyjściem na manometr

mi się już pomysły kończą powoli :)

swees - 05-09-2006, 20:30

skąd można wyczarować tego speszyltóla? bo powinienem sprawdzić to chyba na zimno, prawda? a jak już dojadę do jakiegoś mechanika to silnik i wszystko do okoła będzie ciepłe.

pozdr

EDIT: w razie czego jakie powinno być prawidłowe ciśnienie?

Krzyzak - 05-09-2006, 21:11

na odłączonym podciśnieniu (to z niebieskim paskiem) ok. 350 kPa, z podłączonym ok. 270 kPa; special tool powinien być w ASO
tak sobie jeszcze myślę - spróbuj EGR zaślepić (na mojej WWW masz pokazaną zatyczkę)

Hugo - 05-09-2006, 23:35

Nie wiem swees jaka jest regulacja zaworów (ręczna czy hydrauliczna) w Twoim aucie, ale jeśli ręczna to może przydałoby się je wyregulować. Piszesz, że rozgrzany silnik odpala dobrze, więc za ciasne nie są. Może za duży luz zaworowy?
swees - 06-09-2006, 00:14

Hugo, mam popychacze hydrauliczne. zresztą nawet ostatnio (3 tygodnie temu) zmieniłem cały komplet bo już stukały jak maszyna do szycia. (zmieniłem sam z czego jestem niezmiernie dumny :D , i nawet uszczelniacze zaworowe zmieniłem! :D ).

Krzyżak, rozumiem, że ta kompresja jest jeszcze znośna, tak?

pozdr

Krzyzak - 06-09-2006, 10:51

swees napisał/a:
Krzyżak, rozumiem, że ta kompresja jest jeszcze znośna, tak?
pozdr

inaczej bym się przyczepił :)

Karol208 - 31-10-2006, 18:02

Witam.:)
Chcialbym nieco odswiezyc temacik.
Otoz mam problem z moja Sonata 2.0i 8v silnik 4g63(tak jak w profilu)
Auto nie ma ssania po odpaleniu trzyma obroty ale w granicach 150-200rpm jak dodam gazu i trzymam obroty to jest ok sadze ze to krokowy, ale jak podkrece bardziej krokowy to zapala ladnie tylko ze po nagrzaniu mam hustawke obrotow podczas toczenia tak 1000-2000rpm.
Czasami wali mi err 13 (czyli IAT) Przemierzylem go przy temperaturach 0st i 20st i ma prawidlowa opornosc.
I jeszcze mam problem na Pb (na zimnym i na cieplym silniku) ze jak z jalowych obrotow dodam raptownie gazu to silnik ma takie przyduszenie sie(drgniecie) ale tylko przy obrotach ponizej 2000rpm, a jak wduszam gaz stopniowo to jest ok.
Mam LPG z tradycyjnym mikserem(wymuszone) na lpg ten problem nie wystepuje Odpalam za kazdym razem z Pb az do nagrzania sie do normalnej temp. pracy.
Auto nie posiada Lambdy, Katalizatora i Knock sensor jest w silniku ale Ecu go nie potrzebuje.
Wtryski wymienione ,Filtry, Rozrzad ok swiece kable nowe przeplywka nowa.
Pomocy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group