 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
'91 Galant E33 sohc - brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 29-07-2006, 00:19 '91 Galant E33 sohc - brak ssania
|
|
|
witam. od samego początku jak kupiłem moje aktualne E33 mam problem ze ssaniem. w zimie katastrofa, odpalanie tylko z samostartem... w lecie jest ciepło, więc przy odpalaniu trzeba ze 3 razy pokręcić rozrusznikiem. jak już odpali to przez ca 5-7s trzyma obroty 800rpm (jak już zaskoczą wszystkie tłoki), i dopiero po tym czasie wskakuje na prawidłowe 1500rpm. przy silniku rozgrzanym nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem.
to sprawdziłem:
- ecu 2 sztuki
- pompka paliwa
- kable wn
- świece
- kopułka, palec
- wtryskiwacze
- filtr paliwa
- serwo przepustnicy (silniczek otwiera i zamyka kiedy powinien)
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
co jeszcze może powodować początkowy brak ssania?
silnik od włącznia ssania, do nagrzania i potem nagrzany pracuje bardzo równo, żadnych falowań obrotów, auto przyspiesza wg mnie prawidłowo (chociaż i tak 2.0 sohc to muł )
co i jak mogę sprawdzić w elektryce/elektronice?
błędów ecu brak.
auto nie ma (nie miało, nie będzie miało) gazu.
pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-07-2006, 10:40
|
|
|
z uporem maniaka - czujnik temp. chłodzenia - ten przy bloku, koło termostatu - po raz kolejny to mój typ (bo objawy takie, jak piszesz)
ew. do sprawdzenia na Plamtopie |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 05-09-2006, 13:56
|
|
|
sytuacja z czujnikiem wygląda następująco (dzisiaj sprawdzane, bo dopiero teraz miałem czas to zrobić). temperatura płynu 19oC, oporność na nóżkach czujnika 2.94kOhm, oporność na wtyku do ecu 2.89kOhm. czyli wynika z tego, że czujnik ok.
przy włączaniu stacyjki silniczek otwiera lekko przepustnicę, więc i tutaj trudno dopatrywać się problemu.
wszystko było sprawdzane na dwóch ECU i objawy zawsze takie same.
ktoś jeszcze ma pomysł?
pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 14:16
|
|
|
W takim razie wtryskiwacze - jeśli mówiąc o sprawdzeniu masz na myśli przetestowanie ich oporu, to trochę za mało. Podmiana na komplet z auta sprawnego da odpowiedź. Jak to nie to, to będziemy szukać dalej (może podciśnienie, może zawór ciśnienia paliwa, może pompa paliwa - chociaż tą też sprawdzałeś - jak?). Jakie ciśnienie sprężania na zimno? |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 05-09-2006, 20:16
|
|
|
wtryskiwacze, podmieniłem cały komplet, 4 szt. z działającego samochodu. nie mogą być zapchane bo auto ładnie przyspiesza nawet przy 5000rpm, nie mogą też lać, bo ostatnio na badaniu technicznym poprosiłem o analizę spalin i okazało się że dziadek spełnia normę ustanowioną w 1995 roku.
pompa paliwa - sprawdzałem tak, że wykręciłem jedną, zamontowałem drugą (ze sprawnego samochodu) i objawy nieodpalania na zimno były nadal takie same. jako że pompa nie dała pożądanego efektu, powróciłem do fabrycznej.
ciśnienie sprężania na zimno w zimie manometrem (tzn. takim patencikiem, który rysuje na kartce) dość wątpliwej jakości (stare uszczelki, tylko dociskowe, a nie wkręcane) 12.8 12.5 12.5 12.5 w kolejności od rozrządu.
z góry zaznaczam, że nie wiem jak sprawdzić "podciśnienie" i gdzie jest zawór ciśnienia paliwa.
dziękuję Krzyżak za zainteresowanie tematem. postaram się w najbliższym czasie nagrać na mp3 procedurę odpalania silnika na zimno.
pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 20:22
|
|
|
jak ja miałem podobny problem, to były wtryski - zalały silnik i trzeba było kręcić 2-3 razy, zanim odpalił; potem WSZYSTKO było normalnie - spaliny, przyśpieszanie itp.
ale ten problem występował tylko latem, zimą znów była to zaleta, bo palił na dotyk - po zmianie wtrysków pali zawsze mniej-więcej tak samo
sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa przed listwą a za filtrem - Mitsu ma do tego special toola - taki trójnik z wyjściem na manometr
mi się już pomysły kończą powoli |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 05-09-2006, 20:30
|
|
|
skąd można wyczarować tego speszyltóla? bo powinienem sprawdzić to chyba na zimno, prawda? a jak już dojadę do jakiegoś mechanika to silnik i wszystko do okoła będzie ciepłe.
pozdr
EDIT: w razie czego jakie powinno być prawidłowe ciśnienie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 21:11
|
|
|
na odłączonym podciśnieniu (to z niebieskim paskiem) ok. 350 kPa, z podłączonym ok. 270 kPa; special tool powinien być w ASO
tak sobie jeszcze myślę - spróbuj EGR zaślepić (na mojej WWW masz pokazaną zatyczkę) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-09-2006, 23:35
|
|
|
Nie wiem swees jaka jest regulacja zaworów (ręczna czy hydrauliczna) w Twoim aucie, ale jeśli ręczna to może przydałoby się je wyregulować. Piszesz, że rozgrzany silnik odpala dobrze, więc za ciasne nie są. Może za duży luz zaworowy? |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 06-09-2006, 00:14
|
|
|
Hugo, mam popychacze hydrauliczne. zresztą nawet ostatnio (3 tygodnie temu) zmieniłem cały komplet bo już stukały jak maszyna do szycia. (zmieniłem sam z czego jestem niezmiernie dumny , i nawet uszczelniacze zaworowe zmieniłem! ).
Krzyżak, rozumiem, że ta kompresja jest jeszcze znośna, tak?
pozdr |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2006, 10:51
|
|
|
swees napisał/a: | Krzyżak, rozumiem, że ta kompresja jest jeszcze znośna, tak?
pozdr |
inaczej bym się przyczepił |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 31-10-2006, 18:02
|
|
|
Witam.:)
Chcialbym nieco odswiezyc temacik.
Otoz mam problem z moja Sonata 2.0i 8v silnik 4g63(tak jak w profilu)
Auto nie ma ssania po odpaleniu trzyma obroty ale w granicach 150-200rpm jak dodam gazu i trzymam obroty to jest ok sadze ze to krokowy, ale jak podkrece bardziej krokowy to zapala ladnie tylko ze po nagrzaniu mam hustawke obrotow podczas toczenia tak 1000-2000rpm.
Czasami wali mi err 13 (czyli IAT) Przemierzylem go przy temperaturach 0st i 20st i ma prawidlowa opornosc.
I jeszcze mam problem na Pb (na zimnym i na cieplym silniku) ze jak z jalowych obrotow dodam raptownie gazu to silnik ma takie przyduszenie sie(drgniecie) ale tylko przy obrotach ponizej 2000rpm, a jak wduszam gaz stopniowo to jest ok.
Mam LPG z tradycyjnym mikserem(wymuszone) na lpg ten problem nie wystepuje Odpalam za kazdym razem z Pb az do nagrzania sie do normalnej temp. pracy.
Auto nie posiada Lambdy, Katalizatora i Knock sensor jest w silniku ale Ecu go nie potrzebuje.
Wtryski wymienione ,Filtry, Rozrzad ok swiece kable nowe przeplywka nowa.
Pomocy |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
|
|