To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - Galant VR4 plus mody 450+ bhp

swinks_UK - 17-05-2009, 16:21
Temat postu: Galant VR4 plus mody 450+ bhp
Miałem okazję poznać bliżej projekt Galanta VR4, który w przyszłości ma być wykręcony na 500+ bhp.
Aktualnie ma ok. 465 bhp bezawaryjne:

To ten z tuningowym zderzakiem:


A tak ma pod maską:


TommiCrazy - 18-05-2009, 00:24

piekny ten galancik , a stodek zrobiony naprawde imponujaco



taka mala ciekawostka w postaci dwuch filmikow

galant 500+
http://www.youtube.com/wa...feature=related

oraz ciekawy galant bez turbo ale za to 3,5 v6
http://www.youtube.com/wa...feature=related

swinks_UK - 18-05-2009, 11:20

Ten co pokazałem ma oficjalny tuning i dostał świeżą gwarancję 12 miechów na "breakdowna". Róznica polega na tym, że jest na TD05... :doubt:

Był też nieźle wykręcony Glant z Holandii z silnikiem i skrzynią z Evo VI :shock: .

Resztę znajdziesz w mojej relacji z Japfestu 2009 :wink:

[ Dodano: 18-05-2009, 13:10 ]
Ostatni update:

samochód należy do kevin ap motors z CVR4 i podana moc to 465 bhp ATW :shock: (manualna skrzynia biegów).

kochajj - 18-05-2009, 18:23

a co tam miał dokładnie zrobione????
swinks_UK - 18-05-2009, 18:56

To co widać na zewnątrz, plus z tego co udało mi sie w przeklocie dowiedzieć:

TD05 coś tam (poprzednio było 2 x TD04-19T), albo odwrotnie... :doubt:

flash MAP2 ECU, plus E-manage

standard boost 1.5 bara

kuty środek (standardowe wałki rozrządu, bo są już wzmocnione przez Mitsu), uszczelka grafitowo-kompozytowa pod głowicą RPW 1.8mm, takie same uszczelki kolektora górnego (6 otworowego) i przepustnicy, rozwiercona przepustnica (to wszystko z RPW);

LC1 + XD1

RPW: downpipe, de-cat, cat-back 3"

Zawieszenie TEIN coilovers

Heble: brembo 330mm groove, 17" felgi

Filtr powietrza: BMC CDA forced induction dla Evo

Mam nadzieję, że nie pomieszałem :roll:

TommiCrazy - 18-05-2009, 21:04

ale walkow rozrzadu sie nie wzmacnia, tylko co najwyzej kupuje inne o innej charakterystyce pracy. np , bardziej agresywne...
seryjne walki w autach sa one kompromisem dla elastycznosci i spalania :) a nie dla osiagow.

a w turbinach te COS TAM COS TAM to sa wlasnie najwazniejsze numery :) bo TD04 zazwyczaj odpowiada za serie turbin danego producenta, dopiero je rozrozniac mozna po reszcie numerow, mniejszy numer zazwyczaj odpowada mniejszemu wirnikowi turbiny a co za tym idzie mniejszej wydajnosci.

pozdro

swinks_UK - 18-05-2009, 21:42

TommiCrazy napisał/a:
ale walkow rozrzadu sie nie wzmacnia, tylko co najwyzej kupuje inne o innej harakterystyce pracy. np , bardziej agresywne...
seryjne walki w autach sa one kompromisem dla elastycznosci i spalania :) a nie dla osiagow.

a w turbinach te COS TAM COS TAM to sa wlasnie najwazniejsze numery :) bo TD04 zazwyczaj odpowiada za serie turbin danego producenta, dopiero je rozrozniac mozna po reszcie numerow, mniejszy numer zazwyczaj odpowada mniejszemu wirnikowi turbiny a co za tym idzie mniejszej wydajnosci.

pozdro


Ech, chciał człowiek na szybko odpowiedzieć, to proszę... Znajdzie się maruda :D

Wałki rozrządu, które są seryjne, spokojnie wytrzymują obciążenie silnika 500+bhp. Nie trzeba wsadzać zaraz wałków Forge, HKS, itp.
Jedyne co było inne to koła zębate wałków rozrządu (inny roztaw zębów ze względu na podniesioną głowicę i mniejszy stopień sprężania).
Wzmocnione były tłoki.

Co do turbin. Na pewno chodziło o TD04 jak w opisie. Napisałem TD05 coś tam, bo nie pamiętam jaką dokładnie.
Wiem, co oznacza druga ceria cyfrowo-literowa :axe:
Kevin coś mówił o zmianie w systemie turbin i testowaniu dwóch rozwiązań, ale nie jestem pewien, które ostatecznie zostawił. Raczej ze zdjęć wynika, że to jest jedna TD05.

Całość do kupy złożyła firma tuningowa z Plymouth.

TommiCrazy - 18-05-2009, 21:57

nie wymadrzam sie bron Boze:)
szczeze zazdroszcze ze nie sledzilem forum , bo mialem wolne w ten weekend i moglem siewybrac na ten zot, mam czego zalowac.

co do porpzedniej dyskusji,zapewne chodzilo ci nie o walki rozrzadu a o moze tloki i korby, bo wlasnei te produkty sie wymienia w pierwszej kolejnosci przy zakuwaniu silnika..... nie wydaje mi sie zeby walki rozrzadu trzeba bylo wzmacniac, one przeciez otwieraja i zamykaja zawory, tam chyba kucia nie trzeba :) (na moj rozum)

swinks_UK - 18-05-2009, 22:06

Zgadza się.
Właśnie tylko tłoki i korby były wymienione, plus koła zębate na wałkach rozrządu (ze względu na minimalne zmiany w rozstawie zębów). Same wałki jak podkreślał Kevin choć można kupić upgrade'owane, to zostały seryjne, bo nie ma takiej potrzeby.

No szkoda, że się nie wybrałeś. Następnym razem za rok!

kochajj - 18-05-2009, 22:49

Tylko po co bylo dawać odprężającą uszczelkę skoro była zakładana kucizna... tłoki te robione są na zamówienie i można było zrobić o nizszym stopniu sprezania :) ... taki zabieg robi sie gdy zostają seryjne tłoki...
swinks_UK - 19-05-2009, 12:29

Tomek, myślę, że to ma jak najbardziej sens i jest tak:

1. uszczelki/dekompresja - ze względu na podwyższone doładowanie do 1.5 bara

2. upgrade środka - ze względu na zmieniony AFR (wyższe temp. spalania)

I domyślam się, że pewnie też świece są o dwa poziomy zimniejsze.

kochajj - 19-05-2009, 21:29

swinks_UK napisał/a:
Tomek, myślę, że to ma jak najbardziej sens i jest tak:

1. uszczelki/dekompresja - ze względu na podwyższone doładowanie do 1.5 bara

2. upgrade środka - ze względu na zmieniony AFR (wyższe temp. spalania)

I domyślam się, że pewnie też świece są o dwa poziomy zimniejsze.


Przeczytaj dokładnie co napisałem....

"Dekompresje" czyli mniejszy stopien sprezania można uzyskać stosując kute tłoki z obnizonym denkiem... wg mnie zakuwając, czyli robiąc tłoki na zamówienie mozna było spokojnie odprezyc silnik bez stosowania dodatkowej uszczelki...

swinks_UK - 19-05-2009, 22:39

Wiem o co ci chodzi :wink:

Tylko, ze i tak zmuszony jesteś zastosować bardziej odporne temperaturowo uszczelki by ich nie przypalić. Wtedy wydatek kilkudziesięciu funtów nie ma takiego znaczenia, a święty spokój, nie? :D
Poza tym, kute graty z RPW są kopią standardu, więc nimi nie uzyskasz obniżenia kompresji.

[ Dodano: 19-05-2009, 21:42 ]
Acha, tam są dwie TD04... teraz sprawdziłem foty jeszcze raz :oops: .

kochajj - 21-05-2009, 01:31

z tego co widzialem jedyne kute tloki na rpw to 12.5:1 wiec juz wiem dlaczego uszczelka odprezajaca... to sa tloki od wolnossacego...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group