Galant VR4 plus mody 450+ bhp |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-05-2009, 16:21 Galant VR4 plus mody 450+ bhp
|
|
|
Miałem okazję poznać bliżej projekt Galanta VR4, który w przyszłości ma być wykręcony na 500+ bhp.
Aktualnie ma ok. 465 bhp bezawaryjne:
To ten z tuningowym zderzakiem:
A tak ma pod maską:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 18-05-2009, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-05-2009, 11:20
|
|
|
Ten co pokazałem ma oficjalny tuning i dostał świeżą gwarancję 12 miechów na "breakdowna". Róznica polega na tym, że jest na TD05...
Był też nieźle wykręcony Glant z Holandii z silnikiem i skrzynią z Evo VI .
Resztę znajdziesz w mojej relacji z Japfestu 2009
[ Dodano: 18-05-2009, 13:10 ]
Ostatni update:
samochód należy do kevin ap motors z CVR4 i podana moc to 465 bhp ATW (manualna skrzynia biegów). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:23
|
|
|
a co tam miał dokładnie zrobione???? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-05-2009, 18:56
|
|
|
To co widać na zewnątrz, plus z tego co udało mi sie w przeklocie dowiedzieć:
TD05 coś tam (poprzednio było 2 x TD04-19T), albo odwrotnie...
flash MAP2 ECU, plus E-manage
standard boost 1.5 bara
kuty środek (standardowe wałki rozrządu, bo są już wzmocnione przez Mitsu), uszczelka grafitowo-kompozytowa pod głowicą RPW 1.8mm, takie same uszczelki kolektora górnego (6 otworowego) i przepustnicy, rozwiercona przepustnica (to wszystko z RPW);
LC1 + XD1
RPW: downpipe, de-cat, cat-back 3"
Zawieszenie TEIN coilovers
Heble: brembo 330mm groove, 17" felgi
Filtr powietrza: BMC CDA forced induction dla Evo
Mam nadzieję, że nie pomieszałem |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 18-05-2009, 21:04
|
|
|
ale walkow rozrzadu sie nie wzmacnia, tylko co najwyzej kupuje inne o innej charakterystyce pracy. np , bardziej agresywne...
seryjne walki w autach sa one kompromisem dla elastycznosci i spalania a nie dla osiagow.
a w turbinach te COS TAM COS TAM to sa wlasnie najwazniejsze numery bo TD04 zazwyczaj odpowiada za serie turbin danego producenta, dopiero je rozrozniac mozna po reszcie numerow, mniejszy numer zazwyczaj odpowada mniejszemu wirnikowi turbiny a co za tym idzie mniejszej wydajnosci.
pozdro |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
Ostatnio zmieniony przez TommiCrazy 18-05-2009, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-05-2009, 21:42
|
|
|
TommiCrazy napisał/a: | ale walkow rozrzadu sie nie wzmacnia, tylko co najwyzej kupuje inne o innej harakterystyce pracy. np , bardziej agresywne...
seryjne walki w autach sa one kompromisem dla elastycznosci i spalania a nie dla osiagow.
a w turbinach te COS TAM COS TAM to sa wlasnie najwazniejsze numery bo TD04 zazwyczaj odpowiada za serie turbin danego producenta, dopiero je rozrozniac mozna po reszcie numerow, mniejszy numer zazwyczaj odpowada mniejszemu wirnikowi turbiny a co za tym idzie mniejszej wydajnosci.
pozdro |
Ech, chciał człowiek na szybko odpowiedzieć, to proszę... Znajdzie się maruda
Wałki rozrządu, które są seryjne, spokojnie wytrzymują obciążenie silnika 500+bhp. Nie trzeba wsadzać zaraz wałków Forge, HKS, itp.
Jedyne co było inne to koła zębate wałków rozrządu (inny roztaw zębów ze względu na podniesioną głowicę i mniejszy stopień sprężania).
Wzmocnione były tłoki.
Co do turbin. Na pewno chodziło o TD04 jak w opisie. Napisałem TD05 coś tam, bo nie pamiętam jaką dokładnie.
Wiem, co oznacza druga ceria cyfrowo-literowa
Kevin coś mówił o zmianie w systemie turbin i testowaniu dwóch rozwiązań, ale nie jestem pewien, które ostatecznie zostawił. Raczej ze zdjęć wynika, że to jest jedna TD05.
Całość do kupy złożyła firma tuningowa z Plymouth. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 18-05-2009, 21:57
|
|
|
nie wymadrzam sie bron Boze:)
szczeze zazdroszcze ze nie sledzilem forum , bo mialem wolne w ten weekend i moglem siewybrac na ten zot, mam czego zalowac.
co do porpzedniej dyskusji,zapewne chodzilo ci nie o walki rozrzadu a o moze tloki i korby, bo wlasnei te produkty sie wymienia w pierwszej kolejnosci przy zakuwaniu silnika..... nie wydaje mi sie zeby walki rozrzadu trzeba bylo wzmacniac, one przeciez otwieraja i zamykaja zawory, tam chyba kucia nie trzeba (na moj rozum) |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-05-2009, 22:06
|
|
|
Zgadza się.
Właśnie tylko tłoki i korby były wymienione, plus koła zębate na wałkach rozrządu (ze względu na minimalne zmiany w rozstawie zębów). Same wałki jak podkreślał Kevin choć można kupić upgrade'owane, to zostały seryjne, bo nie ma takiej potrzeby.
No szkoda, że się nie wybrałeś. Następnym razem za rok! |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 18-05-2009, 22:49
|
|
|
Tylko po co bylo dawać odprężającą uszczelkę skoro była zakładana kucizna... tłoki te robione są na zamówienie i można było zrobić o nizszym stopniu sprezania ... taki zabieg robi sie gdy zostają seryjne tłoki... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-05-2009, 12:29
|
|
|
Tomek, myślę, że to ma jak najbardziej sens i jest tak:
1. uszczelki/dekompresja - ze względu na podwyższone doładowanie do 1.5 bara
2. upgrade środka - ze względu na zmieniony AFR (wyższe temp. spalania)
I domyślam się, że pewnie też świece są o dwa poziomy zimniejsze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:29
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Tomek, myślę, że to ma jak najbardziej sens i jest tak:
1. uszczelki/dekompresja - ze względu na podwyższone doładowanie do 1.5 bara
2. upgrade środka - ze względu na zmieniony AFR (wyższe temp. spalania)
I domyślam się, że pewnie też świece są o dwa poziomy zimniejsze. |
Przeczytaj dokładnie co napisałem....
"Dekompresje" czyli mniejszy stopien sprezania można uzyskać stosując kute tłoki z obnizonym denkiem... wg mnie zakuwając, czyli robiąc tłoki na zamówienie mozna było spokojnie odprezyc silnik bez stosowania dodatkowej uszczelki... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-05-2009, 22:39
|
|
|
Wiem o co ci chodzi
Tylko, ze i tak zmuszony jesteś zastosować bardziej odporne temperaturowo uszczelki by ich nie przypalić. Wtedy wydatek kilkudziesięciu funtów nie ma takiego znaczenia, a święty spokój, nie?
Poza tym, kute graty z RPW są kopią standardu, więc nimi nie uzyskasz obniżenia kompresji.
[ Dodano: 19-05-2009, 21:42 ]
Acha, tam są dwie TD04... teraz sprawdziłem foty jeszcze raz . |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 21-05-2009, 01:31
|
|
|
z tego co widzialem jedyne kute tloki na rpw to 12.5:1 wiec juz wiem dlaczego uszczelka odprezajaca... to sa tloki od wolnossacego... |
|
|
|
 |
|