To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Jak wyciągnąć urwaną śrubę w zawieszeniu ?

Maretzky85 - 21-05-2009, 01:01
Temat postu: Jak wyciągnąć urwaną śrubę w zawieszeniu ?
Udało mi się (nie pytajcie jak) urwać śrubę zawieszenia w Lancerze`91 i zastanawiam się co z tym teraz zrobić ?
Czy macie jakieś sprawdzone pomysły na takie wredne historie ?
Na razie oblałem odrdzewiaczem i zostawiam na noc, ale trzeba będzie to jakoś wyjąć ...

I jeszcze jedno - czy ktoś wie jaka tam śruba jest ? tzn jaki ma gwint ? Chodzi o śrubę tylnej tulejki wahacza.
Dzięki z góry za odpowiedzi :)

Krzyzak - 21-05-2009, 08:09

czyli reszta zostala a leb sie urwal? - to tradycyjnie pozostaje Ci wiertarka i rozwiercenie sruby
najpierw mniejszym wiertlem a potem wiekszym, a na koniec gwintowanie
jest metoda ktora w zaleznosci od srednicy sruby mowi jakim wiertlem to wiercic (np. otwor 8 mm wiercimy 6 mm wiertlem) - chudyone mi kiedys tlumaczyl

a gwint pewnie 1.5 mm skoku, choc glowy nie dam

Maretzky85 - 21-05-2009, 12:25

Ponieważ zostało jeszcze kilka mm ponad płaszczyznę, pomyślałem, że nabije po prostu jakąś nasadkę, postukam młotkiem i rozgrzeję - zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Krzyzak - 21-05-2009, 14:13

to chyba juz lepiej cos dospawac
a potem rzeczywiscie palnikiem to rozgrzac z zewnatrz (wczesniej dajac multum odrdzewiacza)

xor - 21-05-2009, 15:02

Nawierć mniejszą średnicą, potem jeśli masz dostęp, to od odwrotnej strony nagwintować możesz (od strony, po której nie było łba śruby), tam wkręcić śrubę mniejszej średnicy i dokręcać ją, aż zacznie się wykręcać ta ukręcona.

Jeśli nie masz swobodnego dostępu do odwrotnej strony, to ta metodą możesz zrobić jeśli masz odwrotny gwintownik (lewy) i taka śrubę...

marcel1010 - 21-05-2009, 15:25

Jeśli masz możliwość to użyj wykrętaka do urwanych śrub, najpierw wiercisz, a później wykręcasz, znajdziesz na allegro. Powodzenia z walką, ja nie dawno walczyłem z urwaną śrubą w haku i musiałem użyć prasy o nacisku kilku ton, dopiero poszło, ale ja miałem możliwość wyjęcia haka. :wink:
kuba_195 - 21-05-2009, 23:22

zakładasz na wystającą część śruby nakrętkę, przyspawasz migomatem i wykręcasz, nie ma wyjścia musi iść.
Miroslaw1305 - 22-05-2009, 22:19

najlepszym odrdzewiaczem jest -PEPSI -ta ,którą się pije ze smakiem .
Te śruby często się obrywają,bo są poddane nadziałanie wody i soli-zimą .Dlatego warto przed wykręcaniem oczyscić dokładnie ,polać pepsi i próbować odkręcać .Jeśli nie idzie to tylko palnik i grzać .Co do urwanej już to tylko odwiercać, pamiętając o dokładnym napunktowaniu i trzymaniu wiertarki w osi otworu.

Maretzky85 - 23-05-2009, 01:18

Miroslaw1305 napisał/a:
Te śruby często się obrywają

Pierwszy raz mi się to zdażyło, niestety robiłem to jak byłem chory, zmęczony i mało skupiony. Prawdopodobnie po odkręceniu części wystarczyło wkręcić spowrotem i odkręcać dalej. Tak czy inaczej zrobiłem kilka podstawowych błędów.
Niemniej jednak udało się pozbyć śruby, a raczej tego co z niej zostało. Najpierw rozwiercając śrubę (m12) wiertłem (m10), po czym próbowaliśmy wiertłem chyba m4 nawiercić z jednej strony śrubę (resztki) żeby resztę wydłubać, jednak wiertło wkręciło się obok - o wiele miękksze miejsce. Dzięki temu dużym śrubokrętem waląc od dołu udało się oddzielić śrubę od gwintu...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group