 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak wyciągnąć urwaną śrubę w zawieszeniu ? |
Autor |
Wiadomość |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-05-2009, 01:01 Jak wyciągnąć urwaną śrubę w zawieszeniu ?
|
|
|
Udało mi się (nie pytajcie jak) urwać śrubę zawieszenia w Lancerze`91 i zastanawiam się co z tym teraz zrobić ?
Czy macie jakieś sprawdzone pomysły na takie wredne historie ?
Na razie oblałem odrdzewiaczem i zostawiam na noc, ale trzeba będzie to jakoś wyjąć ...
I jeszcze jedno - czy ktoś wie jaka tam śruba jest ? tzn jaki ma gwint ? Chodzi o śrubę tylnej tulejki wahacza.
Dzięki z góry za odpowiedzi |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2009, 08:09
|
|
|
czyli reszta zostala a leb sie urwal? - to tradycyjnie pozostaje Ci wiertarka i rozwiercenie sruby
najpierw mniejszym wiertlem a potem wiekszym, a na koniec gwintowanie
jest metoda ktora w zaleznosci od srednicy sruby mowi jakim wiertlem to wiercic (np. otwor 8 mm wiercimy 6 mm wiertlem) - chudyone mi kiedys tlumaczyl
a gwint pewnie 1.5 mm skoku, choc glowy nie dam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-05-2009, 12:25
|
|
|
Ponieważ zostało jeszcze kilka mm ponad płaszczyznę, pomyślałem, że nabije po prostu jakąś nasadkę, postukam młotkiem i rozgrzeję - zobaczymy co z tego wyjdzie |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2009, 14:13
|
|
|
to chyba juz lepiej cos dospawac
a potem rzeczywiscie palnikiem to rozgrzac z zewnatrz (wczesniej dajac multum odrdzewiacza) |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:02
|
|
|
Nawierć mniejszą średnicą, potem jeśli masz dostęp, to od odwrotnej strony nagwintować możesz (od strony, po której nie było łba śruby), tam wkręcić śrubę mniejszej średnicy i dokręcać ją, aż zacznie się wykręcać ta ukręcona.
Jeśli nie masz swobodnego dostępu do odwrotnej strony, to ta metodą możesz zrobić jeśli masz odwrotny gwintownik (lewy) i taka śrubę... |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
marcel1010
Mitsumaniak 01070/KMM - Chełm

Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:25
|
|
|
Jeśli masz możliwość to użyj wykrętaka do urwanych śrub, najpierw wiercisz, a później wykręcasz, znajdziesz na allegro. Powodzenia z walką, ja nie dawno walczyłem z urwaną śrubą w haku i musiałem użyć prasy o nacisku kilku ton, dopiero poszło, ale ja miałem możliwość wyjęcia haka. |
_________________ jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 |
|
|
|
 |
kuba_195
Forumowicz
Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Iława
|
Wysłany: 21-05-2009, 23:22
|
|
|
zakładasz na wystającą część śruby nakrętkę, przyspawasz migomatem i wykręcasz, nie ma wyjścia musi iść. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 22-05-2009, 22:19
|
|
|
najlepszym odrdzewiaczem jest -PEPSI -ta ,którą się pije ze smakiem .
Te śruby często się obrywają,bo są poddane nadziałanie wody i soli-zimą .Dlatego warto przed wykręcaniem oczyscić dokładnie ,polać pepsi i próbować odkręcać .Jeśli nie idzie to tylko palnik i grzać .Co do urwanej już to tylko odwiercać, pamiętając o dokładnym napunktowaniu i trzymaniu wiertarki w osi otworu. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-05-2009, 01:18
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | Te śruby często się obrywają |
Pierwszy raz mi się to zdażyło, niestety robiłem to jak byłem chory, zmęczony i mało skupiony. Prawdopodobnie po odkręceniu części wystarczyło wkręcić spowrotem i odkręcać dalej. Tak czy inaczej zrobiłem kilka podstawowych błędów.
Niemniej jednak udało się pozbyć śruby, a raczej tego co z niej zostało. Najpierw rozwiercając śrubę (m12) wiertłem (m10), po czym próbowaliśmy wiertłem chyba m4 nawiercić z jednej strony śrubę (resztki) żeby resztę wydłubać, jednak wiertło wkręciło się obok - o wiele miękksze miejsce. Dzięki temu dużym śrubokrętem waląc od dołu udało się oddzielić śrubę od gwintu... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|
|