Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyciągnąć urwaną śrubę w zawieszeniu ?
Autor Wiadomość
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
  Wysłany: 21-05-2009, 01:01   Jak wyciągnąć urwaną śrubę w zawieszeniu ?

Udało mi się (nie pytajcie jak) urwać śrubę zawieszenia w Lancerze`91 i zastanawiam się co z tym teraz zrobić ?
Czy macie jakieś sprawdzone pomysły na takie wredne historie ?
Na razie oblałem odrdzewiaczem i zostawiam na noc, ale trzeba będzie to jakoś wyjąć ...

I jeszcze jedno - czy ktoś wie jaka tam śruba jest ? tzn jaki ma gwint ? Chodzi o śrubę tylnej tulejki wahacza.
Dzięki z góry za odpowiedzi :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-05-2009, 08:09   

czyli reszta zostala a leb sie urwal? - to tradycyjnie pozostaje Ci wiertarka i rozwiercenie sruby
najpierw mniejszym wiertlem a potem wiekszym, a na koniec gwintowanie
jest metoda ktora w zaleznosci od srednicy sruby mowi jakim wiertlem to wiercic (np. otwor 8 mm wiercimy 6 mm wiertlem) - chudyone mi kiedys tlumaczyl

a gwint pewnie 1.5 mm skoku, choc glowy nie dam
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-05-2009, 12:25   

Ponieważ zostało jeszcze kilka mm ponad płaszczyznę, pomyślałem, że nabije po prostu jakąś nasadkę, postukam młotkiem i rozgrzeję - zobaczymy co z tego wyjdzie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-05-2009, 14:13   

to chyba juz lepiej cos dospawac
a potem rzeczywiscie palnikiem to rozgrzac z zewnatrz (wczesniej dajac multum odrdzewiacza)
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 21-05-2009, 15:02   

Nawierć mniejszą średnicą, potem jeśli masz dostęp, to od odwrotnej strony nagwintować możesz (od strony, po której nie było łba śruby), tam wkręcić śrubę mniejszej średnicy i dokręcać ją, aż zacznie się wykręcać ta ukręcona.

Jeśli nie masz swobodnego dostępu do odwrotnej strony, to ta metodą możesz zrobić jeśli masz odwrotny gwintownik (lewy) i taka śrubę...
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
marcel1010 
Mitsumaniak
01070/KMM - Chełm


Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 87
Skąd: Chełm
Wysłany: 21-05-2009, 15:25   

Jeśli masz możliwość to użyj wykrętaka do urwanych śrub, najpierw wiercisz, a później wykręcasz, znajdziesz na allegro. Powodzenia z walką, ja nie dawno walczyłem z urwaną śrubą w haku i musiałem użyć prasy o nacisku kilku ton, dopiero poszło, ale ja miałem możliwość wyjęcia haka. :wink:
_________________
jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 21-05-2009, 23:22   

zakładasz na wystającą część śruby nakrętkę, przyspawasz migomatem i wykręcasz, nie ma wyjścia musi iść.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 22-05-2009, 22:19   

najlepszym odrdzewiaczem jest -PEPSI -ta ,którą się pije ze smakiem .
Te śruby często się obrywają,bo są poddane nadziałanie wody i soli-zimą .Dlatego warto przed wykręcaniem oczyscić dokładnie ,polać pepsi i próbować odkręcać .Jeśli nie idzie to tylko palnik i grzać .Co do urwanej już to tylko odwiercać, pamiętając o dokładnym napunktowaniu i trzymaniu wiertarki w osi otworu.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-05-2009, 01:18   

Miroslaw1305 napisał/a:
Te śruby często się obrywają

Pierwszy raz mi się to zdażyło, niestety robiłem to jak byłem chory, zmęczony i mało skupiony. Prawdopodobnie po odkręceniu części wystarczyło wkręcić spowrotem i odkręcać dalej. Tak czy inaczej zrobiłem kilka podstawowych błędów.
Niemniej jednak udało się pozbyć śruby, a raczej tego co z niej zostało. Najpierw rozwiercając śrubę (m12) wiertłem (m10), po czym próbowaliśmy wiertłem chyba m4 nawiercić z jednej strony śrubę (resztki) żeby resztę wydłubać, jednak wiertło wkręciło się obok - o wiele miękksze miejsce. Dzięki temu dużym śrubokrętem waląc od dołu udało się oddzielić śrubę od gwintu...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.